فرق ایرانیها با هندیها


Share/Save/Bookmark

omeedvar
by omeedvar
06-Jul-2011
 

 

در اوائل دهه ۱۹۸۰ سفری به هندوستان که یک کشور قدیمی‌ مثل ایران است رفته بودم. اولین چیزی که به چشمم خورد جمعیت زیاد آنجا بود برای من که از یک کشور حدود ۳۵ میلیونی آن موقع به آنجا رفته بودم. دوم ترافیک عجیب آنجا بود. در خیابانها اتومبیل، گاری، نوعی درشکه کوچک مسافر کش که بجای اسب یا الاغ، آدمها آنرا میکشیدند، موتورسیکلت، گاو و غیره آزادانه در حرکت بودند، ولی‌ چون مراعات همدیگر را میکردند کمتر تصادف بچشم میخورد. نکته دیگری که بچشم میخورد اختلاف زیاد طبقاتی بود. اغلب در کنار بناهای مجلّل و یا هتلهای گرانقیمت تعداد زیادی آدمهای لخت و لاغر و فقیر روی زمین خوابیده بودند بدون توجه به افراد شیک و ماشینهای لوکس که در اطراف آنها در آمد و رفت بودند. بطور کلی‌ نسبت ثروتمندان به فقرا قابل مقایسه نبود.  فقرا و طبقه کم درامد اکثریت داشتند ولی‌ یک حس همکاری و آرامش در آنها بچشم میخورد و اعتراضی از وضع خود نداشتند.

اکثر هندیها هندو مذهب هستند ولی‌ یک اقلیت قابل توجه مسلمان هم دارند. در آن زمان عدّه‌ای سعی‌ در ایجاد اختلاف بین ایندو گروه داشته و معابد و مساجد همدیگر را آتش میزدند، ولی‌ بکمک رهبران عاقل و نشان دادن وضعی که در ایران ایجاد شده بود، دوباره آرامش و دوستی‌ بین آنها برقرار شد. اکثر هندیها آدمهای قانع، پر کار، و صرفه جوئی هستند، و بدنبال کار به هر کجا کار باشد حتا در مناطق قطبی میروند. به خانواده و رسوم خود اهمیت میدهند و بچه‌هایشان را به تحصیل تشویق میکنند. رهبران آنها صادق، دوراندیش و بفکر مردمشان هستند، و به سادگی‌ زندگی‌ میکنند. همین خصوصیات کمک کرده که هندیها با رهبری گاندی استقلال خود را از انگلیس بدون خونریزی بدست بیاورند، و با جمعیت حدود یک بیلیون بدون نفت و گاز تبدیل به یک دموکراسی پویا و اقتصاد قوی شوند.

ایرانیها علیرغم جمعیت کم، هوش زیاد و منابع سرشار نفت و گاز و غیره، آدمهایی احساساتی‌، کم حوصله، و پر توقع هستند. تحمل اختلاف طبقاتی را ندارند، ولی‌ اکثر آنها میخواهند با کمترین زحمت و در کوتاهترین مدت صاحب همه چیز شوند. تکروی را دوست دارند و همه میخواهند رئیس باشند و ساز خود را بزنند. بدلیل احساساتی‌ بودن و نداشتن حس دوراندیشی و همکاری، زود گول میخورند و آنچه را هم که دارند از دست میدهند. رهبران ایرانی‌ هم اکثرا فرصت طلب، بفکر قدرت و ثروت برای خود و اطرافیان خود، فاقد دوراندیشی، راستگویی و شجاعت هستند. 

در چنین شرایط دموکراسی و پیشرفت عملی‌ نیست مگر با بر رسی‌ اشتباهات گذشته خود، و پند گرفتن از آنها، تصحیح عقاید و عادات مخّرب، همکاری با یکدیگر، و دقت در انتخاب لیدرانی عاقل، دوراندیش، میهن‌پرست، و غیر وابسته


Share/Save/Bookmark

more from omeedvar
 
hazratee

Omeedvar jaan

by hazratee on

As Mr. Red Wine put it, it's the Brits fault. What Iran is going thru, or any other 3rd world country for that matter, is because of those bustards Brits. If they leave us alone to live our lives, we will colonize the moon and mars soon. We Iranians are the best of bests, cream of the crop of God's creation. We have been fighting for a long long time just to eliminate the plots of the world community, Brits in particular, against our interests. een engelisa nemizarand aghaa jaan.


divaneh

همش فرقه

divaneh


-ایرانی ها توی غذا فلفل می ریزند و هندی ها توی فلفل غذا.

- ایرانی ها دشک پنبه ای و ابری دوست دارند، هندی ها دشک میخی.

-هندی ها موقع حرف زدن کله شان را مثل پاندول تکان می دهند، ایرانی ها لب و لنجه می آیند.

-هندی ها به حیوانها حال می دهند، ایرانی ها اگر حیوان آزاری نکنند شب خوابشان نمی برد.

فرق اصلی را هم اکتابی گفت. 


Red Wine

...

by Red Wine on

بسیاری از هندی‌ها معتقدند که هیچگاه حقیقتِ استقلالِ هند به طورِ کامل بازگو نشده است.این حقیقت نیز هیچگاه نمیتوانست از درونِ دفترِ نخست وزیریِ بریتانیایِ کبیر به برون نفوذ کند،قضیه نیز هیچگاه به صورتِ باز بیان نخواهد شد مگر اینکه خودِ خواصیونِ انگلیسی بخواهند.

اما کاملا مشخص است که گاندی دست آنچنان نمیتوانسته است داشته باشد،این گونه نیست که او می‌‌گفت که با دستِ خالی‌،اعتصاب و راهپیمایی و آرامش بتوانی‌ِ استقلالِ مملکتت را از آن فرنگیانِ ملعون بستانی،خیر،نمی‌شود ! حال تو برو هزار کتاب بخوان و هزار دیپلم گیر و هزار داد بزن،هند هر وجبش،هر قدمش سرشار از نعمتِ خداوندیست و مردمانش آنچنان طبیعت گرا هستند که با خود و بی‌ خود قادر به حفظِ این سرزمینِ ارزشمند نیستند و میتوانید به کتب تواریخِ اینان رجوع فرمایید و میبینی‌ که چطور بدتر از سرزمینِ ما به مورد تهاجمِ دائمِ دشمنان قرار می‌گرفتند.

حال با این جوانانِ عصرِ فعلی‌ِ هندی که در این دنیایِ و‌ا نفسایِ ارتباطات دستِ یدی دارند صحبت میکنی‌ میبینی‌ که اینان هنوز گاندی را به‌‌ خاطر جداییِ سرزمینِ بنگالِ اسلامی نمیبخشند و آن مملکت را به چند تقسیم کرد و گاندی نتوانست با این قدم حفظِ ارزش‌ها کند و به اختلافِ چند صد ساله هندو و مسلمان پایان دهد.

پا نوشت؛نازنین خانم،منظورِ ما مردمانِ واقعی‌ِ هند بود که ۹۰% خارجیان و توریستان ایشان را نمی‌بینند و از هیچ دم زده و از هیچ حرفها زنند.اینجور که نمی‌شود شناخت پیدا کرد و صرفِ خاطر سفر و کتاب مملکتی را شناخت.

از نوشته شما استفاده نیز کردیم،سبز باشید.

 


oktaby

'''

by oktaby on

در هندوستان گاوان مقدسند. در ایران مقدسان گاوند.

Oktaby


Nazanin karvar

*

by Nazanin karvar on

افرادی که به هند سفر می‌کنند شاید بشه گفت که حسشون از این کشور عجایب خارج از در حس کلی بیشتر نیست.

یا عاشقانه هند رو پرستش می کنند و یا بسیار منزجر میشن و جز تنفر حس دیگری بهش نخواهند داشت 

هند بسیار زیباست و لی این زیبایی رو شاید تنها مدیون تضاد های عمیقی که درش هست باشه. فرمدوین که در سال ۸۰ در هند بودید! و از روی نوشته شما می‌تونم  هدس بزنم که اخیرا سفری به هند نداشتید

هند به سرعت در حال تغییر هست مخصوصا از سال ۲۰۰۰ به این طرف. ولی باز هم با تمام پیشرفتی که داشتن هند رو کاملا غیر قابل قیاس با ایران میدونم و هیچ گونه نمیتونم اتصال شما بین این دو کشور رو درک کنم.

 از این کشو حرف زدن پایانی نداره و ای کاش که شما و رد واین عزیز در این مورد بیشتر می‌نوشتید.

 ولی در مورد گفته شراب جان در مورد گاندی: من خود به شخصه خبری از این مطلب نداشتم که سیاست مداران و طبقه خاصی از هندی ها باور بر بی‌تاثیر بودن گاندی دارن ولی در بین ایرانی‌ها لطیفه‌ای هست که میگن انگلیسی ها بعد از ۱۵۰ سال که نتونستن تغیری ایجاد کنند دو تا پا داشتن و ۴ تای دگه هم گرفتن و جونشون رو از دست هندی ها نجات دادن :)) البته این حرف برای کسانی که فقط برای توریسم در هند بودن زیاد معنی نخواهد داشت

 

پانوشت ۱: شراب جان منظور شما غشر پست یا به قول خودشون نجس هست؟؟. در اون مناطق که زیاد هم حاشیه نیست و در واقع حاشیه یک منطقه پولدار نشین هست باز قشر‌های مختلفی زندگی میکنند. 

 


Faramarz

هندوستان یا سندوستان

Faramarz


Thank you for your blog and insight into the Iranian behavior.

Here is what I learned about the origin of the name India or Hendustan.

The country was actually called Send-Stan (after the River Send), meaning the Land of the River Send. But since the Persians had difficulty saying Sendstan , overtime the name became Hendustan, and the Brits shortened it India.

Now, just imagine if only those lazy Persians of many centuries ago could have pronounced the name correctly, today we would've called India, Sindia, the Native Americans would have been called Sindians, as in Cowboys and Sindians and Indiana Jones would have starred in the movie, “Sindiana Jones and the Temple of Doom!”

Another major screw up by our ancestors!


Red Wine

...

by Red Wine on

جنابِ  اُمیدوار،خوب نِگاشتید اما باور بفرمایید که مَرحومِ  مَغفورْ،آقایِ  گاندی در این اَمر خیلی‌ تَاثیر گُذار نبودند و حضراتِ  پدر سوخته بِریتانیایی خود خواستند که بِروند،آنچنان تخمِ  نِفاق و بدبختی در این مملکت کاشته اند که حالا حالا‌ها بَرایشان حاصِل دارد و بی‌ آنکه زحمتی کشند و آبرو ریزی کنند،از تمامیِ  مَنابع کشورِ  هندوستان استفاده می‌‌کنند.

نمی‌دانیم به کجاهای این مملکتِ  زیبا سفر کردید و آیا دوباره گذرِ  مُبارکتان بِدانجا افتاده است یا خیر،به شما پیشنهاد می‌‌کنیم که مجدداً سفری به این سرزمین کنید و اینبار به شهرهایی روید که در حاشیه از سَنگ و کاغذ ساخته شدند و با اَندک گفتگو با روشنفکرانِ  هِندو،میتوانید به صَحیح بودنِ  گفته‌های ما برسید.

سایِه شما مُستَدام .


Maryam Hojjat

Excellent Truth about US (IRANIANS)/ Persians

by Maryam Hojjat on

I love your blog and the last three paragraphs comparing Indians & Iranians.   Hope we learn from Indians.