حمایت از کاوس صوفی پناهجوی در حال اخراج از کانادا


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
01-Feb-2012
 

روز سه شنبه 31 ژانویه 2012، گردهمایی در حمایت از کاوس صوفی از کانادا که حکم اخراج وی صادر و در بازداشتگاه اداره مهاجرت کانادا نگهداری می شود در محل 9600 خیابان ایر پورت در ساعت 2:30 بعدازظهر برگزار شد. کاوس که در روز 3 شنبه در هشتمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد به گفته مهدی شمس، بدلیل اعتصاب غذا به محل دیگری منتقل شده است و زیر فشار شدید مقامات اداره مهاجرت زندان برای پایان دادن به اعتصاب غذای خود می باشد.

کیومرت می گوید درصورت اخراج برادرش کاوس به ایران وی بدلیل فعالیت هایش د رسالها ی با خطر شکنجه ومرگ روبرو است.کاوس درسال 2004 با ویزای دانشجویی به کانادا امده است و در سال 2006 تقاضای پناهندگی کرده است.وی قرار است در ظرف چند روز آینده به ایران اخراج شود.

www.kavoos.org

این در حالی است که دولت کانادا در ماه دسامبر فرزاد ادیب تهرانی را بعد از 13 سال به ایران بازگرداند.

همچنین خانم فاطمه طالب سریعه که 4 سال پیش از آلمان به اتفاق پسرش به کانادا به عنوان پناهنده آمده است نیز در زندان اداره مهاجرت در میلتون بازداشت است و قرار است 10 فوریه دادگاهی برای وی تشکیل شود.

این در حالی است که در حدود 7 هزار مجرم در کانادا فراری هستند.

گوین چارلز در هافتینگتن پست کانادا می نویسد که سیستم پناهندگی کانادا بایستی تغییر کند.کشورهایی که خطر اعدام وجود دارد بایستی از همان اول در نظر گرفته شود که پروند ه ها وارد پروسه هزینه بر و طولانی نشود.

وی به دوره طولانی اخراج لیون ماگسیرا که بعد از 16 سال به جرم اتهام در قتل عام مردم رواندا به ان کشور بازگردانده شد، اشاره می کند که عوارضی برای سیستم مهاجرتی کانادا دارد.

اضرورت اصلاح سیستم مهاجرتی کانادا نیازی جدی است که زمان و همکاری سیاستمداران فدرال را لازم دارد ولی چند روز آینده نشان خواهد داد آیا تلاشهای حامیا ن کاوس و اعتصاب غدای وی می تواند نظر وزیر مهاجرت، جیسون کنی را برای صدور اقامت تغییر دهد؟

بدرفتاری با پناهند گان زندانی در کانادا -مهدی شمس

علیرضا خشنود - حمایت از پناهنده

کیومرث صوفی

عطا شمالی


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour