دمکراسی باکمک مردم ایران و یا خارجی ها؟


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
09-Apr-2012
 

به مناسبت کنفرانس کانادا و خاورمیانه جدید، و در خواست کمک به فعالین مدنی در سخنان دکتر جهانبگلو و نازنین افشین جم د ر کنفرانس مذکور –

لینک برنامه تلویزیونی

لینک بخشی از سخنان افشین جم

وب لاگ بیان

//kanoun-e-bayan.blogspot.ca/2012/04/blog-pos...

مهمانان این هفته برنامه راه حل – دو تن از فعالین سیاسی مسلمان

محمد حدادی – عضومجامع اسلامی ایرانیان

و از بنیانگذاران کانون اندیشه وگفتگو و حقوق بشر در ایران – تورنتو

عضو کنفدراسیون دانشجویان اروپا دهه 50

حسن گلسفیدی

کانون بیان Bayan Centre for Thought

از بنیانگذاران انجمن دانشجویان اسلامی فیلی پین سال 56

بنیانگذاران کانون اندیشه وگفتگو و حقوق بشر در ایران- تورنتو از

یکشنبه 8 آوریل 2012

ساعت 7 شب بوقت تورنتو (4 بعداز ظهر بوقت ونکور و لس آنجلس) از تلویزیون تن کانادا

email: rahehaltv@gmail.com

rahehaltv@twitter.com

سعید سلطانپور مجری و تهیه کننده برنامه راه حل – تلویزیون تن کانادا

خلاصه برنامه تلویزیونی

اخیرا کنفرانسی در تورنتو برگزارشد بنام کانادا و خاورمیانه جدید، این کنفرانس 28 مارچ در هتل هبات تورنتو با شرکت افرادی در زمینه های انرژی - امنیتی و حقوق بشر برگزارشد.

دراین کنفرانس بغیر از معاون سازمان امنیت کانادا و مسول ضد ترورپلیس فدرال کانادا که نمی توانستند موضع رسمی داشتنه باشند و اقای جهانبگلو که موضع مثبتی در مورد عدم جنگ داشت، تقریبا سمت و سو ی جلسه کاملا د رجهت حمایت از اسرائیل بود.

در این کنفرانس اقای جهانبگلو سخنانی ایراد کردند که مانند سالهای اخیرشان تم ضد جنگ داشت و از دولت کانادا می خواست که به فعالین ایرانی کمک بکند.

نازنین افشین جم همسر وزیر جنگ کانادا نیز به عنوان فعال حقوق بشری سخنران آخرین پنل بودند که معتقدبودند باید دولت کانادا به فعالین ایرانی کمک بکند و گفتند ما باید دولت انتقالی تشکیل بدهیم.

کمک به فعالین ایرانی در چه زمینه ای نیاز به شفاف سازی از سوی همگان دارد.

ما معتقدیم که

ایشان به عنوان یک استاد دانشگاه و یا فیلسوف که زحمت زیادی هم در اینجا می کشند حق دارند در هر کنفرانسی شرکت کنند. اما اگر ایشان در موضع اپوزیسیون خود را بدانند، همانگونه که روحانیت در ایران وارد سیاست می شود باید نقد شود ایشان و دیگران هم باید نقد شوند. و بهتر می دانند که می توانند تنها گروه خودشان را در دانشگاه نمایندگی کنند و نه دیگران را.

از سوی دیگر افشین جم مرتبا می گفت " ما ایرانیان " و سخنانش در حضور اقای جهانبگلو و درخواست کمک از کانادا و تشکیل دولت انتقالی نیاز به شفاف سازی دارد.

چگونه می توان به دولت محافظه کا راعتماد کرد زمانی که همسر افشین جم به مجلس و شهروندان کانادا در مورد 10 میلیارد دلار هزینه اضافی جت های جنگنده اف 35 دروغ می گوید

چگونه می توان پذیرفت دولت کانادا دلش برای ایرانی ها می سوزد در حالی که هنوز یک پنی به کامیونیتی ایرانی برای ساخت کامیونیتی کمک نکرده اند

زمانی که پرستون مننینگ پدر معنوی حزب رفروم و محافظه کاران فعلی، در مصاحبه با خبر نگاری می گوید " همه دین ها بغیر از مسیحیت یک فریب بیش نیستند.

وقتی که وزیر امور خارجه در روز 3 اوریل 2012 اعلام بستن مرکز حقوق بشر و توسعه دمکراسی کانادا میکند. دلیل اینکه یک بار خواستار تحقیق در مورد نقض حقوق بشردر اسرائیل شده بودند.

ما معتقدیم همه باید نظراتشان را بیان کنند ولی حق انتقاد را نیز برای همگان قایل هستیم متاسفانه در فرهنگ اجتماعی و سیاسی ما ایرانی ها، تعارف و مماشات و تملق فضای نقد و بررسی را محدود کرده است.

متاسفانه سلام تورنتو در حالیکه خط ضد جنگ درستی دارد در این موردغیر مسولانه در صفحه اولش عکس و خبر را به صورت ناقص مطرح کرده است.

این کنفرانس متعلق به سازمان ناتو با همکاری گروه طرفداران ازادی های مدنی که نه تنها مستقل نیست که به شهادت سایت و سخنرانان و هیت مدیره آن که از طرفداران کانادایی پر و پاقرص اسرائیل برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است چیزی نمی گویند.

از حامیان مالی برنامه هم می توان به بی نای برث که اعلامیه ضد ایرانی رادر نشنال پست منتشر کرده بود باید نام برد.

گزارشگر ان مطلب تنها برای پوشش خبری اقای جهانبگلو بود و نه از دیگر سخنرانان جلسه که کار غیر حرفه ای است.

متاسفانه اقای جهانبگلو و نازنین افشین جم از مسول جلسه خواستنند که مانع از فیلم برداری بشوند که باعث اخراج خبرنکار ترکیه شد. و البته هم اقای جهانبگلو به عنوا ن اندیشمند مدنی و هم نازنین افشین جم که مدعی حقوق بشر هستند، هیچ گونه حمایتی از خبرنگاران نکردند که خودش جای سوال دارد.

در روزهای آخر اسفند،
کوچ بنفشه های مهاجر،
زیباست.

در نیمروز روشن اسفند،
وقتی بنفشه ها را از سایه های سرد،
در اطلس شمیم بهاران،
با خاک و ریشه
- میهن سیّارشان -
در جعبه های کوچک چوبی،
در گوشه ی خیابان، می آورند:
جوی هزار زمزمه در من،
می جوشد:
ای کاش...
ای کاش آدمی وطنش را
مثل بنفشه ها
(در جعبه های خاک)
یک روز می توانست،
همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست.
در روشنای باران، در آفتاب پاک.
اسفند 1345


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour