کنفرانس مردمی "برای ایران چه می توان کرد؟" تورنتو


Share/Save/Bookmark

کنفرانس مردمی "برای ایران چه می توان  کرد؟" تورنتو
by Saead Soltanpour
23-Apr-2012
 

لینک ویدئویی

ای کاش آدمی وطنش را
مثل بنفشه ها
(در جعبه های خاک)
یک روز می توانست،
همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست
در روشنای باران، در آفتاب پاک!

کنفرانس مردمی " برای ایران چه می توان کرد؟" تورنتو

شنبه 19 ماه مه 2012 - تورنتو

بیش از سه دهه از گسترده ترین مهاجرت تحمیلی ایرانیان به دلایل سیاسی، عقیدتی و محدودیت های آزادی های شهروندی توسط اسنبداد می گذرد.

متخصصان درطی این سالها بحث های دانشگاهی را درکنفرانس ها ی گوناگون (اعم از مستقل و یا وابسته ) مورد نقد و بررسی قرار داده اند که جای سپاس دارد ولی اقشارمردم فرصت ابراز نظرشان را نیافته اند.

برگزاری کنفرانس هایی از قبیل مرکز اولاف پالمه سوئد که به نوعی قصد دارند فعالین سیاسی و مدنی ایرانی تبار را تعلیم دمکراسی دهند، حقیقتی تلخ است.

اگر نتوانیم در فضای آزاد، سخنان مخالفان و منتقدان خود (هر چند به نظرما جانب دارانه و یا نادرست باشد) را بشنویم و یا خود سخن بگوییم، دیگران بجای ما صحبت خواهند کرد. یکا یک ما در برابر سرنوشت ایران و هموطنان مان و نسل های آیند ه آن مسول هستیم.

گرد هم آییم وبا تمرین دمکراسی (احترام به عقاید دیگران)، سهم خودمان را در ساختن ایرانی بهتر،آزادتر وآبادتر برای همه ایرانیان فراهم کنیم.

چگونه کامیونیتی ایرانی کانادایی می تواند به جنبش آزادی خواهانه مردم ایران و نهادینه شدن حقوق بشر کمک کند؟

بدینوسیله از اقشار مختلف کامیونیتی ایرانی منجمله گروه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دعوت می کنیم تا اگر مایل هستند نظراتشان در مورد "برای ایران چه می توان کرد؟" را دیگران هم بشنوند تا تاریخ 10 ماه مه 2012 اعلام مشارکت نمایند.

این کنفرانس برای همگان صرف نظر از عقیده، مرام و مذهب و جنسیت آزاد است. رعایت ادب و احترام که یکی از سنت های کهن و نیک ایرانی است، نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی کامیونیتی ما دارد.

مدت کنفرانس: 4 ساعت (نورث یورک سنتر )

زمان برای افراد : 5 دقیقه

گروه های سیاسی : 10 دقیقه

نوبت سخنرانی ها بر اساس اولویت نام نویسی خواهد بود.

بنیاد فرهنگی فروردین

ای میل info@farvardin.ca

تلفن Tel : 647-704-1566 تلفن T

رنامه تلویزیونی راه حل یکشنبه 22 آوریل 2012-

بخش اول

مصاحبه با جمشید باقرزاده و شهرزاد محمد خانی از مدیران اجرایی بنیاد فروردین در ارتباط با برگزاری کنفرانس مردمی "برای ایران چه می توان کرد" در 19 ماه مه 2012 در تورنتو

لینک ویدئویی

//youtu.be/-np5-NVDino

1st part:

Jamshid Bagher zadeh and Shahrzad Mohammad Khani , on Town Hall Meeting for Iranian Canadian Community

“ How you can help Iran" ?

May 19-2012

Toronto


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
MM

I wish you success - please post conference results as well.

by MM on

.


daneshjoo

هر تلاشی در راه کشورمان ستودنی است

daneshjoo


Daneshjoo

چرا ایرانیان از آخوندها متنفر شده اند؟

//iranian.com/main/blog/daneshjoo-64

 

شیخ برو کُلِ نظامت ببر

//iranian.com/main/blog/daneshjoo-63 


babak pirouzian

نخستین قدم‌های دموکراسی‌

babak pirouzian


آقایان همشید باقرزاده و سعید سلطانپور؛

امیدوارم در گردهمائی که پیش دارید موفق باشید. تجربهٔ صدها گردهمائی ۳۳ سال گذشته عدم موفقیت چنین کنفرانس هایی را ثابت کرده مخصوصاً با روشی که در ویدئو توضیح دادید. اساس کار شما قابل تحسین است مشروط به اینکه قدم‌های نخست دموکراسی‌ را رعایت بفرمایید.

چند نکته قابل بحث:

دانستن موارد زیر برای شفافیت و دسترسی‌ به دموکراسی‌ حائز اهمیت است. کمااینکه ممکن است شرکت کنندگان همین سوال‌ها را از شما داشته باشند. بخاطر داشته باشید، دموکراسی‌ یک پروسه دراز مدت است. یک دوی صد متر نیست. کاری کنید که بتوانید، با شرف و سربلندی با شفافیت، این دوی ماراتن را ادامه دهید.

علت عدم همکاری کنگره ایرانیان کانادا در برنامه شما چیست؟ (دقیقه ۳ در ویدئو).

نماینده ایرانی‌ تبار مجلس استان انتاریو کانادا چرا با شما همکاری نکردند و چرا شما ایشان را " عامل تفرقه می‌بینید تا عامل اتحاد" می‌نامید؟.

مشگل شما با عده‌ای به گفته شما " اکادمیسین" ( یقیناً یکی‌ از این افراد، به نقل از آقای سعید سلطانپور، پروفسور رامین جهنبیگلو است) چیست؟ چرا شما باید به استادان دانشگاه‌های کانادا مشگل داشته باشید؟

کنفرانسی که از آن به نام کنفرانس "ناتو" از آن نام بردید ( اقتباس شما از گزارش نادرست اخیر آقای سلطانپور) که لینک آن در این جا برای روشن شدن افکار و برای ثبت در ارشیو کپی‌ میشود ، به نام "کانادا و نیو میدل ایست "  در چندین پانل سخن رانی و تبادل نظر با شرکت چند صد نفر تشکیل شد . چه//vimeo.com/39831449
 عاملی باعث میشود که شما ملعبه دست دیگران شوید و گزارش اشتباه به دیگران دهید؟ شما به راحتی‌ میتوانید این ویدئو را ببینید و از نظرات سخنرانان انتقاد کنید . این حق شماست. این یکی‌ از اصول دمکراسیست. از دمکراسی سؤ استفاده نکنید و اجازه ندهید دیگران با شما به خاطره مسائل خود از شما استفاده نادرست کنند.

کنفرانس الاف پالمه در استوکهلم در اوایل ژانویه امسال، ادامه کنفرانس‌های قبلی‌ در پاریس، لندن ، تورنتو و آخرین آن در واشنگتن دی .سی‌. چند هفته پیش انجام شد ( عده‌ای به علت نداشتن بودجه نتوانستند به خرج خود شرکت کنند) . لینک خبر این کنفرانس را اینجا ملاحظه بفرمائید //www.thelocal.se/38830/20120131/بر خلاف گفتار شما، مرکز الاف پالم در نظر نداشت "درس دموکراسی‌" به ایرانیان بدهد. شما حتا افرادی که شرکت کردند را نمی‌شناسید، از گفتار شما چنین برداشت میشود که حتا الاف پالمه را هم نمی‌شناسید، چه گونه میتوانید اظهار نظر کنید؟ چه رسد به آنکه بتوانید راجع به مفاد کنفرانس انتقاد کنید . ایجاد خصومت برای چیست، شما چه سودی میبرید ؟ شرکت کنندگان همان کاری را کردند که شما در نظر دارید انجام دهید ، ولی‌ در سطح بسیار بالاتر. اگر انتقادی هست به آگاهی‌ و دانش نقد کنید.

بد دهنی، تهمت زدن به انسانهایی که قسمتی‌ از عمرشان را برای روشن کردن از هان مردم دنیا و افشاگری بدون هیچ چشم داشتی هدر میدهند ، پاداش زحمتشان اینست؟ خود را به جای آنها بگذارید.، غیرت شما کجاست؟ این چنین می‌خواهید دیگران برای نجات ایران دور خود جمع کنید؟ فرق شما و چماق بدستان رژیم اسلامی چیست؟ اگر کمبود آگاهی‌ دارید ، چند مقاله و چند ویدئو ببنید و با علم و مدرک صحبت کنید ، اگر موضوع غرض شخصیست ، جواب اینست که شما یک شارلاتان تلقی‌ میشوید، ارزش شما این نیست . مردم پس از سالها "شامورتی" بازی تشخیص خوب و بد را میدهند ، شما می‌بایست آنچه که صحیح نیست را نقد کنید این حق شماست، ولی‌ حق توهین، تهمت و گسترش شایعات دروغین را ندارید. پیروز باشید.

لطفا شما و آقای سلطانپور این مقاله را در بلاگ خودتان، به عنوان اولین قدم برای دموکراسی‌ منعکس بفرمائید.


Faramarz

Complete Chaos!

by Faramarz on

Four hours of Iranians talking and Iranians not listening!

I would say that it is worth it for the entertainment value.

It is like a cross between a Toastmasters gathering and a session of the House of Commons where everything goes!