تبعیض و فساد مالی در انتاریو و کانادا –سوال از نماینده لیبرال ریچموند هیل


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
26-Apr-2012
 

بخش دوم برنامه تلویزیونی راه حل –

April 22-2012

لیست 100 هزار دلاری کارمندان دولت انتاریو و اقلیت ها

لینک ویدیویی

لیست سان طلایی انتاریو در ماه گذشته منتشر شد.

دو – 3 هفته نامه فارسی زبان به ان اشاره کردند.

یکی از رسانه ها با خوشحالی انرا صفحه اول چاپ کرد. و اسامی تعدادی از ایرانیان را که بالای 100 هزار دلار دریافت می کنند منتشر کرد.

ما(به عنوان کامیونیتی ایرانی کانادایی) یک اقلیت هستیم و باید با همراه باقلیتهای دیگر برای شکاندن سد بزرگی که در سیستم اداری و قضایی کشور کانادا هست تلاش کنیم برای اینکار نیاز به رهبرانی داریم که بجای بله قربان گفتن، در بعضی مواقع با پشتیبانی کامیونیتی شان نه بگویند. و نیازبه رسانه هایی داریم که با کالبد شکافی مسائل پیرامونمان، به شناخت بهتر سیستم اداری سیاسی اجتماعی کانادا بپردازند.

مسائلی را که بر خی از رسانه ها کمتر به ان می پردازند و یا عمدا به ان نمی پردازند را ما در راه حل و تن تی وی تحلیل می کنیم و به بیینندگان مان حق انتخاب می دهیم و به این دلیل است که برنامه راه حل و تلویزیون تن متفاوت است.

ما تمجید دولتها رانمی کنیم و سعی می کنیم صداهای مردمی را که تریبونی ندارند منعکس کنیم.

قریب به 79 هزار نفر در لیست حقوق بگیران دولت انتاریو هستند

این که چند درصد از این 79 هزارنفر اقلیت هستند مهم است و باید بررسی و پیگیری شود نه اینکه مثلا 100 نفر ایرانی در این لیست هستند.

مثلا استادان دانشگاهی ایرانی تباری که در این لیست قراردارند تقریبا متعلق به سالهای های اولیه مهاجرت هستند زیرا در حال حاضر دانشگاه ها از استادان پاره وقت و یا قراردادی بجای استخدام استادان تمام وقت استفاده می کنند.

شهرداری ریچموند هیل

100 نفر از کارمندان شهرداری ریچموند هیل بالای 100 هزاردلار حقوق می گیرند و کمتر اقلیتی در این لیست به چشم می خورد. فامیل ایرانی هم به چشم نمی خورد

این در حالی است که درصد قابل ملاحظه ای تا 30 درصد ایرانی تبا ر در این شهر زندگی می کنند

امسال انجمن شهر 5/2 % مالیات بر خانه ها را افزایش داد.

نزدیک به 70 % بودجه 119 میلیون دلاری شهر هزینه حقوق کارمندان می شود.

این در حالی است که در تاتر ریچموند هیل حتی کسانی که چراغ قوه دستشان هم هست ایرانی ندیده ام

همچنین در کارهای لند اسکیپینگ (چمن و غیره) هم غیر از سفید ها کسی را

ندید ه ام.

دوتن از افراد لیست

- خانم جوان اندرتون مدیر اجرایی شهر نزدیک به 260 هزار دلار حقوق و مزایا گرفته است.

اقای ایتالو بروتو کمیشنرمحیط زیست و تاسیسات 1963635 دلار 2-

ایتالیایی تبار

تبعیض در سیستم قضات کانادا

گلو ب و اند میل در شماره 17 اوریل خود نوشت در 30 مین سال منشور حقوق بشر کانادا، نوشت از 100 قاضی دادگاه های عالی (سوپریور کورت) منصو ب شده توسط دولت فدرال هارپر 98 نفر انها سفید پوست هستند. دونفر بقیه هم از سرخپوستان مریت هستند که مخلوط سفید پوستان اروپایی و سرخپوستان کانادایی میباشند

سخنگوی قوه قضاییه کانادا جولی دی مامبورو می گوید ما اماری از تعداد قاضی های اقلیت نداریم و ما به توصیه های کمیسیون مشورتی قضایی 17 نفره عمل می کنیم. از این 17 نفر نیمی از انها به تقاضای مصاحبه با گلوب و اند میل پاسخی نداده اند.

اقای جکوب زیگال استاد حقوق دانشگاه تورنتو می گوید انتخاب قضات انتصاب سیاسی است وی می گوید یک وزیر سابق کابینه به او گفته است که اعضای کابینه در سر میز در مورد این قضات نظر می دهند.

آقای زیگال اضافه می کند این فقط به احزاب سیاسی خلاصه نمی شود بلکه از زمان کنفدراسیون بوده است. اومی گوید لیبرال ها بدتر از محافظه کاران و شاید بدتر از انها هم در این مورد باشند.

اقای سندهو قاضی سابق سیک بی سی می گوید : بین سالهای 2001 تا 2008 هیچ قاضی از 140 قاضی منصوب شده برای دادگاه های بی سی ازبین اقلیت ها نبوده است.

در انتاریو تحقیقی درسال 2009 توسط انجمن وکلا (لا سوسایتی ا ف آپر کانادا) انجام شده است. از 20 هزار وکیل 693 سیاه پوست 979 چینی – ژاپنی و کره ای – 101 اسپانیایی زبان – 1312 از اسیای جنوبی (هند و سریلانکا) - 290 عرب تبار یا خاورمیانه ای - 281 سرخپوست و 96 متیس می باشند

مایل هستم بدانم موضع نماینده لیبرال ریچموندهیل در برابر هزینه 72 هزار دلاری انجمن معتمدین اموز ش و پرورش منطقه یورک انتاریو از پول مالیات ما برای سفر 36 نفره به فنلاند تحت عنوان سفر اموزشی چیست؟

در مه مه 2011 هزینه دو تا تراستی به فنلاند 42000 هزار دلار شده است.

، یک سفر به لندن با 21 کارمند هزینه 50 هزار دلاری – سفر یک تراستی با 4 تا کارمند به فنلاند در اکتبر همان سال 92000 هزار دلار،سفر 2 تا تراستی به زلاند نو در نوامبر 10000 هزار دلار بوده است. البته بنظر می اید خوش گذشته است یک سفر در ماه مه امسال به زلاند نو 35به مبلغ 35 هزار دلار ترتیب داده شده است.

در پی طرح سوال در مجلس توسط خانم مک لئود، تراستی یورک به مدت 6 ماه سفرها را به حالت تعلیق دراورده است؟

خوب چه تفاوتی با جمهوری اسلامی دارد که با پول مردم به سفر می روند؟

این در حالی است که اموزش و پرورش انتاریو، معلمان اقلیت را که لازمه یک تعادل در مدارس یورک که بسیاری از دانش اموزان ان اقلیت غیر سفید هستند، استخدا م نمی کند تازه دستور اخراج معلم را هم دادند.

در حدود 1000 معلم برای کسری بودجه در انتظار اخراج هستند. این درحالی بود که بهبود شرایط اموزش برای دانش اموزان شعار تبلیغاتی حزب لیبرال بود.

وقتی که مهدی جوان تحصیلکرده ایرانی از دبستان تا فوق لیسانس درانتاریو درس خواند ه است و دوره معلمی را هم طی کرده است ولی بیش از یکسال است که دنبال استخدام در اموزش و پرورش میدود. زمانی که دریکی از محله های مشکل دار (برای معلمان) و فقیر نشین تورنتو مانند اگلینتون و کیل (شمال غرب تورنتو) شغل معلمی پیدا می کند. چند روز بعد امدیر مدرسه با التهاب به وی خبر می دهد که نه تنها نمی تواند وی را به عنوان معلم موقتی استخدام کند که با خبر می شود که علیرغم نیاز شدید مدرسه به معم بر اساس مصوبه انجمن معتمدین تورنتو (تراستی) 200 معلم باید اخراج شوند که شامل مدرسه این مدیر هم میشود. این خبر در 4 اوریل اعلام شد.

چقد رخوب بود نظر دالتون مک گینتی نخست وزیرلیبرال انتاریو که 3 فرزندش به مدرسه خصوصی می روند و نماینده محترم لیبرال ریچموند هیل در مورد نگرانی ان مدیر و بیکاری این جوان ایرانی کانادایی و ده ها نفر دیگر بدانیم

مورد اخیر آن ریخت و پاش وحیف و میل در امبولانس هوایی (ارنج) بود.

جیم مک کارتر بازرس انتاریو گفت که این شرکت خصوصی مبلغ 730 میلیون دلار در مدت 5 سال از وزارت بهداشت گرفته بود و 300 میلیون دلار هم بعدا قرض بدون نظارت دولتی دریافت کرده است.

با انتشار مطالب در تورنتو استارمدیران ان شرکت مجبور به استعفا شدند و وزیر بهداشت لیبرال ها خانم دب ماتیوس سرانجام زیر فشار احزاب مخالف پلیس را خبر کرد. وقتی از وزیر بهداشت در مجلس پرسیده می شود چرا به گزارش بازرس کل که در سپتامبر 2010 به دست وی رسیده بود رسیدگی نشده است می گوید من سخت مشغول بودم زیرا انتخابات در میان بود.

یکی از کارهای خلافی که این گروه مدیران ارنج انجام داده بود یکی از شرکتهای زیر مجموعه ارنج یک ساختمانی را به مبلغ 15 میلیون دلار می خرد بعد انرا به ارنج با 40 % بالای قیمت بازار اجاره می دهد. ان شرکت زیر مجموعه 24 میلیون دلار در امد داشته است که 9 میلیون ان به شرکتی که یکی از مدیران شرکت ارنج مدیر ان نیز بوده است،می رسیده است. این قراداد هم در سال 2005 توسط جورج اسمیتر من ا مضاشده بود.

فعلا در تمامی این فساد های مالی کسی دستگیر و یا محاکمه نشده است.

سکوت در برابر فساد مالی به چه قیمتی؟ قیمت فروش کامیونیتی ایرانی چند است؟ امیدواریم ارزان نفروخته باشند.

تفاوت دو نماینده ایرانی تبار یکی امیر خدیر نماینده چپ حزب در کبک و دیگری رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموند هیل

امیر خدیر در حالیکه د رمجلس کبک تنهاست یک تنه علیه رشوه خواری در مناقصات دولتی دربخش ساختمان و راه سازی می ایستد و علیرغم تهدید به مرگ شدن یک حرکت عمومی را در کبک ایجاد می کند که ژان شاره مجبور به تشکیل کمیسیون تحقیق می شود که اتفاقا اولین دستگیر ی در ان نیز انجام شد. امیر خدیر به عنوان محبوب ترین نماینده مردم کبک در نظرخواهی ها شناخته شده است. روز گذشته هم امیر خدیر در تظاهرات دانشجویان معترض کبکی با پلیس مونترال در صحنه بحث و جدل می کند.

در حالیکه وقتی دانشجویان ایرانی تبار توسط پلیس تورنتو در اعتراض به افزایش شهریه دانشگا ه ها دستگیر شدند هیچ گونه حمایتی از سوی نماینده ایرانی تبار انتاریو صورت نگرفت. و البته این لیست کم نیست.

نماینده ایرانی تبار ریچموند هیل از اینکه سوالی پرسیده می شود عصبانی می شوند و بجای اصلاح امور، مانند شیوه دیکتاتورها د رایران، به ما ایراد می گیرند که چرا چنین مسائلی را در تریبون عمومی مطرح می کنیم.؟

کامیونیتی ایرانی نیازبه نماینده ای از نسل جوان دارد که با سیاست آشنا باشد، تبعیض را حس کندو شهامت مبارزه بر علیه انرا داشته باشد.

با توجه به دولت اقلیت دالتون مک گینتی در انتاریو که امسال با حمایت ان دی پی پس فردا 24 اوریل رای اعتماد بر سر بودجه 2012 را خواهد گرفت.

به احتمال زیاد سال 2013 سال انتخابات انتاریو خواهد بود زیرا هم محافظه کاران و هم ان دی پی رای اعتماد به لیبرال ها نخواهند داد.

کامیونیتی ایرانی در انتاریو با ید برنامه داشته باشد و اتاق های فکر با شرکت جوانان و باتجربه ها ی ایرانی تشکیل دهد تا شرایط سیاسی و اجتماعی انتاریو و کانادا را تحلیل کند و به کامیونیتی کمک کند که شناخت بهتر وعمیق تری داشته باشد و فعال تر در انتخابات شرکت کند. درخواستی که بارها ازاقای مریدی شده است خودمن حداقل چندین مورددر قبل از انتخابات این دوره حضوربه ایشان گفته ام.

ادامه حضور ایشان بیشتر از انکه باعث پیشرفت کامیونیتی بشود باعث تفرقه و ضرر به منافع بلند مدت کامیونیتی ما ست

به همین دلیل زمان آن رسیده است که از زحمات نماینده ایرانی تبار لیبرال ریچموند هیل در این دودوره تشکر کرده و من پیشنهاد میکنم ایشان یکی از جوانان ایرانی مستعد سیاسی را در یک سال اینده برای حضور در انتخابات آموزش بدهند که بعد از بازنشستگی خودشان، نماینده ا جوان بتواند خواستهای اصولی وپایه ای کامیونیتی ما را دنبال کند و مشارکت جدی تر (و نه درحد مهمانی های بشکن و بالابنداز و یک باربی کیو) داشته باشد.


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour