هارپر مردی که دوست داشت ادای ابرقدرتها را در آورد


Share/Save/Bookmark

Saead Soltanpour
by Saead Soltanpour
07-Sep-2012
 

سعید سلطانپور

//kanoun-e-bayan.blogspot.ca/2012/09/blog-pos...

دولت هارپر در یک اقدام نه چندان غیر منتظره ولی عجولانه دستور بستن سفارت کانادا در تهران را صادر کرد.

این مواضع قابل پیش بینی بود زیرا زمانی که دولت کانادا در زمانی که در یک اقدام غیر منتظره بخش ویزای سفارت کانادا درتهران را به انکارا منتقل کردند. وزیر مهاجرت کابینه - جیسون کنی -اعلام کرد که این کار بخاطر صرفه جویی های مالی انجام شده است که نماینده لیبرال ریچموند هیل در پارلمان هم در نامه ایی که به اقای کنی ارسال کرده بود توضیح داده بود که می توان از منابع دیگری این صرفه جویی ها انجام شود.سپس از وجود فساد مالی و رشوه خواری در سفارت کانادا در تهران یاد کردند (بنا به گفته وزیر ویکی از مسولین دفتر وی )..

اینکه رشوه خواری در ایران بخصوص برای ویزا در سفارت خانه ها بشدت رواج دارد یک واقعیت زشت است ولی ترکیه و انکارا در رشوه خواری اگر از ایران جلوتر نباشد، همردیف است بنابراین طرح این مسله عدم صداقت وزیر مهاجرت و ان مسئول دفتر رادر اطلاع رسانی غلط به کانادایی ها می رساند.

در24 ماه مه 24 –آقای جیسون کنی درمواجه با تجمع اعتراضی جمعی از ایرانیان در ریچموند هیل - هتل شرایتون قول داد که ظرف دوماه یک برنامه گفت و شنود با جامعه ایرانی برای هم اندیشی وتوضیح دادن در رابطه با بستن قسمت ویزا را برگزار خواهد کرد. .

ولی اکنون با گذشت بیش از 104 روزاست که جیسون کنی به وعده خود عمل نکرده است. بنظر می رسد که انها فکر می کنند یا به انها مشاوره داده میشود که گذشت زمان باعث فراموش شدن موضوع بین ایرانی ها می شود. ؟

د ر18 ماه جولای 2012 در سالن شهرداری اتابیکوک - جیسون کنی به یکی از رسانه های ایرانی گفت که علت بسته شدن سفارت، حمله بسیجیان به کارکنان سفارت بخش مهاجرت بوده است وکارکنان بخش ویزا ومهاجرت امنیت ندارند. که با سخنان قبلی وی در مورد صرفه جویی مالی در تناقض بود.

در همان شب ای میلی به مسئول دفتر وزیرنوشتم و سوال کردم چرا دولت کانادا رسمااین موضوع را اعلام نکرده است که محکومیت جامعه بین الملل را علیه جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد. در پاسخی نوشت ایرانی- کانادایی های زیادی این مواضع دولت کانادا را می فهمند وباما هم عقیده هستند. به وی نوشتم می شود اسم چند تا از این افراد را بگویی . زیرا بنظر می اید که این موضوع توسط افرادی مطرح می شود که همسویی زیادی با لابی اسرائیل ها دارند مانند نازنین افشین جم همسر وزیر دفاع کانادا وبعضی از دوستان هیت مدیره کنگره ایرانی کانادا (آی سی سی ). ایا این تصادفی است؟!

وزارت امور خارجه کانادا

به گفته یکی از فعالین سیاسی کانادایی، وزارت امور خارجه کانادا یکی ازکم تحرک ترین وزارت خانه هایی است که دیپلمات های جوان وکم تجربه را و بیشتر بر اساس پارتی بازی وبدون دانش و علاقه ودانش سیاسی بکار گرفته و نه از فارغ التحصیلان رشته های علو م سیاسی دانشگاه های معتبر کانادا.

1-

با پیروزی دولت دست راستی هارپر این فرصت را به گروه هایی که بشدت طرفدارجناح تندرو اسرائیل هستند دادو به همین دلیل سمت و سوی این وزارت خانه تحت تاثیر لابی تندرو وچنگ طلب اسراییل در کانادا قرار دارد.برای درک بیشتر سیاست های خصمانه ویک جانبه آقای هارپر،همین که ایشان تاکنون از هیچ کشور مسلمانی در خاورمیانه و دنیا بازدید نکرده است.

2-

دولت هارپر با دادن اجازه پرواز مستقیم هواپیمای امارات متحده به اتاوا مخالفت کرد در حالی که حمایت وزیر دفاع را نیز داشت.چون هواپیمایی خط ال عال ( هواپیمای اسرائیل ) اجازه انحصاری این پرواز از تل اویو به شهرهای کانادا را ا دارد. به همین دلیل امارات نیز در یک اقدام تلافی جویانه پایگاه هوایی مورداستفاده ارتش کانادا در امارات را بست.

3- -

دولت هارپراولین دولت کاناداست که در مواضع بین المللی سیاسی اشکارا نه تنها بی طرف نیست بلکه از اسراییل بطور تمام قد علیرغم تمامی محکومیتهای اسرائیل در سازمان ملل برای سرزمین های اشعالی و نقض حقوق شهروندان دفاع می کند. به طور مثال وزیر امور خارجه قبلی اسرائیل ( خانم لوانی ) و نخست وزیر فعلی و لیبرمن ( وزیر خارجه فعلی ) کانادا را بهترین دوست خود بعد از استقلال اسرائیل می دانند

4-.

-ا عمال تحریم ها بیشتر از سوی لابی قدرتمند اسرائیل در وزارت امور خارجه انجام می گیرد

در یک مورد ژنراتور تصفیه گاز شرکت ملی گاز ایران که با اجازه دولت کانادا و اطلاع سازمان امنیت کانادا برای تعمیرات در سال 2010 وارد کانادا شده بود. دریک اقدام غیر منتظره در گمرگ توقیف شد.

در دیدار با مقامات وزارت امور خارجه کارمندان وزرات خانه گفته بودند که این یک اقدام سیاسی از دفتر وزیر است و مبنای حقوقی ندارد.

ارتباط ایرانی در وزارت امور خارجه اما

ایا خروج بعضی از ایرانی ها از وزارت امور خارجه و تلاش های غیر دموکراتیک برای تسلط بر کنگره ایرانیان کانادا که بیشتر یک اسم برای مشروع بخشیدن به تحریم ها و جنگ طلبی دولت هارپر با استفاده از نام جامعه ایرانی می باشد، خط حساب شده لابی اسرائیل در کانادا هست ؟

ارتباط نزدیک بعضی از اعضای هیئت مدیره کنگره با وزارت امور خارجه ووزارت مهاجرت کاناداوحمایت های لابی جنگ طلب وموافقین تحریم علیه مردم ایران در کاناداونشریات هم سو در تورنتو، ایا یک تصادف و همسویی موضعی هست ؟

هماهنگی با آقای فرخ زندی رئیس گروه سکولارهای سبز تورنتو که حمایت اشکارشان از سیاست دراسرائیل در منطقه (مانند حمایت از کاسپین ماکان)- وحمایت از سیاست های نژاد پرستانه اسرائیل

درهواداری از حقوق فلسطینی ها در روز قدس به دعوت لابی اسرائیل، برای کنترل کنگره و حذف دگر اندیشان عضو هیت مدیره بدلیل " غیر خودی
بودن مانند جمهوری اسلامی

حضور در سنای کانادا و ادعای دروغ رهبری کامیونیتی ایرانی در کانادا توسط فرخ زندی و سام اسد پور.

از چه زمانی پیشنهاد اعلام تشکیل دولت ائتلافی د رکانادا توسط نازنین افشین جم در کنفرانس ناتو در تورنتو 28 مارس 2012، در راستای فعالیت حقوق بشری تعریف می شود ؟

ایا سخنرانی در کنفرانسی که در عمدتا در حمایت از سیاستهای اسرائیل در خاورمیانه بود یک تصادف هست ؟

در سیاست چند اتفاق پی در پی اتفاقی نیست بلکه یک خط سیاسی هست.

هماهنگی فعالین سیاسی - حقوق بشری!! در تورنتو مانند اردشیر زارع زاده و نازنین افشین جم ( عضو هیت مدیره گروه حقوق بشری مذکور) در محکومیت یک جانبه نقض حقوق بشر در ایران و به نفع لابی اسراییل تصادفی است ؟

ایا حمایت از سیاست های اسرائیل در اعمال تحریم ها که بیشتر مردم ایران را هدف قرار داده واسیب می رساند تا دولت دیکتاتوری و روحانیون حاکم بر ایران مصداق وطن فروشی به بهانه ضدیت با جمهوری اسلامی نمی باشد؟.

تاریخ منطقه نشان داده است که استعمارگران خارجی به شاه - مبارک و بن علی وفادار نماندند چه برسد به افراد درجه چندم

. فعلا از این افراد برای اختلاف در جامعه ایرانی کانادا برای رسیدن به اهداف غیر انسانی و جنگ طلبانه خود استفاده می کنند و بعد از این که این افراد و جریانات در میان جامعه کاملا بی اعتبار شدند، انها را مانند پوشک نوزادان بیرون پرت می کنند.

کسی ک این تجربه مبارزات ازادی خواهانه و حق طلبانه مردم دنیا از ایران تا کانادا هست.

در خاتمه به نکته ای اشاره کنم که با رصد اخبار واطلاعات سیاسی در نوامبر 2007 به نخست وزیر هارپر طی نامه ای اطلاع داده بودم که رژیم ایران تصمیم داردسفیر کانادا درتهران را اخراج کنند ولی گوش نکردند. تا کانادا با اخراج سفیر تحقیر شد.

//kanoun-e-bayan.blogspot.ca/2007/11/1.html

وقتی با هیچ ایرانی تباری مشورت نمی کنند یعنی اعتباری برای جامعه ایرانی درعمل قایل نیستند. اگر نخست وزیر در این 6 سال حکومتش در یک مراسم جامعه ایرانی در کانادا به طور رسمی شرکت کرده باشد، ما را هم مطلع کنید.

. هارپر به نورچشمی های خود نظیر هلنا جورجیس –ویا ماکسیم برنیه رحم نکرد، فکر می کنید به شما به خاطر خیانت های آشکارتان علیه انسانیت ومردم زجر دیده وستمدیده وتحت استبداد ایران جایزه ای میدهند؟ !.زهی خیال باطل.

8 سپتامبر 2012

//kanoun-e-bayan.blogspot.ca/2007/11/1.html


Share/Save/Bookmark

more from Saead Soltanpour
 
P_J

Dumbest move Canada could have possibly made!

by P_J on

This unwarranted and IDIOTIC act will neither isolate the IslamoFascist regime nor will it inconvenience them, in any way shape or form or even lower their standards; they will still have their Dom Perignon Champaign to sip on and plenty of caviar to nibble on; but, will cause and will bring further hardship and misery to Iranian populous, lowering their living standards even further!

Not having learned any lessons from the North Korean sanction fiasco; where we witnessed starving people sustaining themselves by eating grass, while Kim Jung Il, the dictator, was seeping Remy Martin Cognac, at cost of $400+ per snifter glass.  

But, realistically, as a “US” lackey, what can one expect!

Orders were DICTATED/GIVEN from higher ups in Washington, and like a good NOKAR this imbecilic RIGHT WING government of Canada, led by an out of touch, out of mind obedient stooge, were obeyed, and executed, diligently and subserviently; reminds one of another subservient stooge a traitor called M R Pahlavi!

PS: Dear Pahlevan!  Loved your avatar! 


مآمور

evangelistic

by مآمور on

the same people who brought Bush to white house, however, Harper does not have that kind of support here in Canada, as there r not many fanatic among Canadian!!

He won election with 40% (or less) of the vote and only 36% of population voted!! it is the flawed electoral system(just like US) that let him to PM!!

I wear an Omega watch


Frashogar

مآمور

Frashogar


What church/denomination is Harper associated with?


First Amendment

Of kicking it up a notch...

by First Amendment on


مآمور

Harper is a religious fanatic

by مآمور on

his decision to close the embassy will only hurt Canada , in terms of economy and trades!! 

I wear an Omega watch