ملت های خاورمیانه اگر میخواهید بازیچه دست ابر قدرتها و نوکران محلی آنان نشوید باهم متحد شوید.


Share/Save/Bookmark

ملت های خاورمیانه اگر میخواهید بازیچه دست ابر قدرتها و نوکران محلی آنان نشوید باهم متحد شوید.
by Sahameddin Ghiassi
07-Sep-2010
 

ملت های خاورمیانه اگر میخواهید بازیچه دست ابر قدرتها و نوکران محلی آنان نشوید باهم متحد شوید.

 

اکنون شاید برای خیلی ها روشن شده باشد که سیستمی که دنیا را میگرداند بر پایه های علمی بنا شده است آن ها روانشناسان و تحصیکرده های ناب را استخدام میکنند و با فرهنگ های مردمی که میخواهند آنان را استعمار و استحمار کنند بخوبی آشنایی پیدا میکنند. مشگلات ما از این قرار است که ما باهم متحد نیستیم و فکر اجتماعی ما بسیار پایین است ما خود خواه تمامیت خواه و خود محور هستیم و یاد نگرفته ایم که منافع اجتماع را در نظر بگیریم.

 

ما عادت نکرده ایم که تساهل داشته باشیم و بتوانیم افکار و اندیشه های مخالف خودرا تحمل کرده و گوش بدهیم. شاید آن گفته و یا اندیشه از اندیشه و گفته ما بسیار بهتر باشد. همیشه استعمار از مهره های خودمان و هم میهن های ما انتخاب میکند تا بتواند برنامه های خود را پیاده کند. البته که آنان با داشتن وسایل مدری ارتباط جمعی هرچه را که بخواهند بخورد ما خواهند داد. آنان تعصب ها و خرافات و تمامیت خواهی ها و غرورهای بی پایه را دامن میزنند. مثلا شخصی که هیچ تخصصی ندارد را مدیر یک عده اشخاص متخصص میکنند تا با ندانم کاری هایش اوضاع را خراب کند و اداره و یا مرکز را از هم بپاشاند. ما خودمان دیده و تجربه کرده ایم که مدیران سفیه و ابله چگونه یک سیستم خوب را از کار انداخته اند و تنها چون حقوق و مزایای زیادی میگرفته اند از اینکه بگویند نمی دانم و یا نمی توانم صرف نظر کرده بودند وهمه چیز را بهم ریخته بودند. شاید یک از مشگلهای اساسی ما همین باشد که صمیمی و راستگو نیستیم و کاری را که از عهده خوب برآمدنش بر نمی آییم را بدست میگیریم.

 

البته سیستم حاکم در دنیا هم میخواهد که ما عقب افتاده باشیم و مارا عقب نگه دارند تا در میدانهای دانش نتوانیم بالندگی کنیم. و آنان از لحاط دانش و پیشرفت بر ما ارباب باشند و ما همیشه به آنان احیتاج داشته باشیم. البته آنان اینکار هارا بواسطه دلالان و جیره خواران خاین و یا ابلهان خود انجام میدهند. کارگزاران آنان معمولا از هم میهن های ما انتخاب میشوند. آنان یا دانسته و یا نادانسته کشورهای مارا تخریب میکنند و با سو استفاده از دین و باورهای مردم و یا خرافات وتعصبات غیر منطقی مردم را سرگردان و بیکاره میکنند.

 

شاید درست است که مثلا شیعه و سنی توسط انگلستان درست نشده اند ولی آنان براحتی در این دو مذهب رسوخ کرده و مومنان هر دوگروه را بر ضد هم تحریک کرده اند. اختلافات و کشت و کشتارهای شیعه و سنی در میان مسلمانان بسیار عمیق است و جوکهای و توهین های هر دو مذهب بهم در خور تامل و تفکر است. تحریک و تشویق جوانان وساده لوحان به کشت و کشتار بنام کفار از همین زمینه است. تا آنجا که من دیده و شنیده ام هر دو گروه که دارای تعصب های شدید میباشند و یا بنیاد گرا هستند بخون هم تشنه هستند و یکدیگر را مسلمان نمیدانند. البته شاید نظیر این اختلافات بین کلسیاهای آمریکایی هم باشد که کلسیا دیگر را حتی کلیسا شیطان میدانند ولی آنان بطور جدی برای کشتن مخالفان و سایر کلسیاها دست به اسلحه نمی برند بلکه آنان را مثلا مسیحی واقعی نمیدانند. ولی در خاورمیانه دربین بیناد گرایان این قبول نداشتن همدیگر بایست به حذف فیزیکی پایان بگیرد. مثلا طالبان یک برداشت خشن غیر علمی و غیر منطقی از اسلام دارد که تخریب و کشتن را مجاز میداند. که متاسفانه کسانی نطیر بن لادن در غرب تعلیمات دیده اند. نظر من دفاع از شوروی نیست ولی رهبران آن زمان افغانستان بقول خود مردم داشتند خدمت میکردند وفکر دزدی و رشوه خواری و مال پرستی و ثروت نبودند ولی کاپیتالیستها برای یک ترس واهی دزدان و جاهلین را آموزش دادند تا با کمونیسم بجنگند و کار برادر کشی را رواج دادند و کشورما افغانستان را سوخته و ویرانه ای کردند. حالا هم شرکتهای بزرگ میخواهند آنرا باز سازی کنند و محصولات خود را بفروش برسانند. واهمه و ترس و بد کردن یک قوم یک دین و یا یک گروه سر کار کارگردانهاست که میخواهند تخم نفرت را بپاشند و محصولات خود را درو کنند.

 

دولتهای ما بجای رسیدن به تحصیل مردم و ایجاد کار و بازگشایی دانشگاه ها برای بی نیازی ما و یا مبارزه با اعتیاد و فقر و دزدی و رشوه خواری بیشتر به فکر درآمدهای شخصی خود هستند تا حسابهای بانکی آن دل دل شود و به میلیارد ها دلار یا یورو سر بزند. متاسفانه قانون و مردم هم طوری تربیت شده اند که از  انسانهای معمولی برای خدماتی که  کرده اند بت میسازند و آنان را تبدیل به دیکتاتور میکنند.

 

بالا بردن سطح سواد و دید مردم و آشنا کردن آنان به اینکه تساهل داشته باشند و خود را عقل کل ندانند و به دیگران هم اجازه کار فعالیت و سخن گویی بدهند. ایجاد کار و مبارزه بی امان با بی فرهنگی و تعصبات بی پایه و خرافات و جهل عمومی.

 

اعتبار دادن بهمه ادیان ولو اینکه به نظر عده ای اشتباه باشد که بایست در محیط بی طرفانه مورد بررسی و نقد قرار بگیرند. ایجاد فرهنگ هم زیستی مسالمت آمیز همراه با احترام به عقاید دیگران. بالا بردن سطح تحصیلات عمومی و دانشگاهی.  از بین بردن نسبی حسد و بی انصافی و سایر نکات ضعف اخلاقی.  آزادی و احترام بهمه زبانها فرهنگها و دینهای موجود در خاورمیانه بدون حمله و تختطه آنان. مبارزه با دزد و فساد و کنترل مامورانی که براحتی میتوانند رشوه بگیرند و ثروتمند شوند. و بالاخره اتحاد برای رسیدن به یک کشور بزرگ نظیر اتحادیه اروپا یا آمریکای شمالی.

 

از نظر تاریخی هم که نگاه کنید دین اسلام جوان تر و مدرن تر از مسیحیت باید باشد. و همانطوریکه میدانید حتی در زمان صدر اسلام و بعد از آن هم مثلا در موقع صلاح الدین ایوبی مسلمانان  یهودیان و مسیحیان با هم در کنارهم با صلح و آرامش زندگی میکردند و بهم احترام میگذاشتند زیرا در آن زمان شرکتهای غول نبودند که بخواهند برای منافع بیشتر آشوب بپا کنند.

 

هدف اصلی خرابی ویرانی جنگ و جدال است که بتوانند فروش داشته باشند. اکنون آمریکا اروپا و حتی چین تولید انبوه دارند و باید برای این کالاهای ساخته شده بازار داشته باشند  اگر قرار باشد که آنان تولید انبوه داشته باشند و تنها اجناس خودرا انبار کنند که ورشکست خواهند شد پس بایست بهر طریقی که هست بازار ایجاد کنند بن لادن بازاریابی میکند و سالی حدود صد میلیارد دلار اسلحه در خاورمیانه به فروش میرود. دیوانه گانی را راس قدرت می نشانند تا براحتی بتوانند حمله کنند. دیوانه گان محلی تشنه قدرت به دست آنان اتو میدهند تا هم خودشان و هم کشورشان را نابود کنند. نمونه اش همان صدام خودمان است که هم خودش را به نیستی فرستاد و هم خانواده اش را و هم کشور را به ویرانه ای تبدیل ساخت.

 

بهمه سران کشورهای دنیای سوم و بهمه رهبران مذهبی بایست هشدار داد که گول نخورند و تنها برای ملتهای تحت ستم خود اقدام کنند جلوی تفرقه و دزدی و فساد را بگیرند و افکار اجتماعی را رونق دهند دوستی مودت  کار و تولید و دانش را ارج نهند و از خرافات و کارهای بیهوده کناره بگیرند و بدانند که حتی خود آنان هم بیشتر حفاظت خواهند شد اگر مقلدانشان با سواد و چیز فهم باشند و داشن و آگاهی داشته باشند وگرنه همه بصورت آدمکی در اختیار دلالان بین المللی خواهند بود و بس. این همه جنگ و جدل حاصل کوته نظری و بی دانشی است   چون درون پاک کنی حرم دیر یکی کعبه و بت خانه یکی است.  بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند.  تنها راه رهایی در اتحاد  دوستی  دانش و کار تولید میباشد و احترام و تساهل به عقاید و باورهای همدیگر ولو اینکه به نظر ما اشتباه باشد. ترک تعصبات غیر منطقی و داشتن تساهل و تحمل دیگران. زودن نفرت ودست دوستی دراز کردن.

 

حضرت بهاالله فرموده اند که اگر دین سبب اختلاف شود بی دینی بهتر است ولی متاسفانه حتی بسیاری از بهاییان هم اینکار را انجام نمیدهند که مهم انسانیت است نه اسم یک دین. فرقی بین یک مسیحی خوب و یک بهایی خوب نیست ولی  یک شیاد از هر دینی که باشد منفور است.


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi
 
Sahameddin Ghiassi

Dear Maryam

by Sahameddin Ghiassi on

 

I think the problem in our countries of Middle East is that we have no support. If you do good thinks and you have been persecuted, there is not people and on law to support you. The Judge system is useless and indifferent, the people are the same indifferent and useless, as Dr. Rasekh  said the people are more and less individual and think about their own benefits and if their benefit is find they do not care about the society.  That has happened to me, I helped one of my best friend who said he will die for me and will not see my problems.  I helped him, because he was in a very hard and bad situation.

His children were hunger, his wife died and he lost his business and his house need badly repair.  He was very nice in the time I gave him help, but later he was my enemy and tried to destroy me. I went to the ministry of Judge. They were all indifferent and useless and the matter took seven years until they gave me right. In these seven years he destroyed my life. My mother was Bahai and he misused her religion to push me down and had a good excuse to damage me. My Bahai family was very nice to me, but they wanted to have my trust and as I trusted them, they did the same thing to me.  If I was cruel or indifferent I could stay safe. The system is corrupted and the people are indifferent. Any way I have been robbed one time as a Bahai and one time by Bahai family as a Moslem.  Sorrowfully the Bahai administration works also like the ministry of Judge.   May be there is one way to be save, just cruel or indifferent.  Even Khomeini told nice words and he wanted to give us Freedom and spiritual and material welfare?  I hope the people will listen and act.  Sorrowfully now we have more and less two type of people, cruel or indifferent. And that is what the world system wants. But I think we should not be indifferent, because the system wants, and we should try to teach the people be just and be against the unjust.  Push them to be not indifferent and be just.  And try to punish the bad people. Even if we lose a lot, like wealth, family, country and….  

 


Maryam Hojjat

Excellent points

by Maryam Hojjat on

Thank you. You are absolutely RIGHT.  The Root Cause of problems in our country IRAN and others like us was mentioned in your blog.


Sahameddin Ghiassi

If you got time listen to the speech of Dr. Shapour Rasekh

by Sahameddin Ghiassi on

It is a lot of good words and I wish one time all these words come to action. Even Mr. Ahmadi Nejad said nice words in his speech in Holland or Nederland. He said also we should have Love and Unity, brotherhood and tolerance, Freedom and Respect.  I tried to be nice to Moslems, I have been misused and persecuted and the Bahais did the same to me?  You see between nice words and good action is a huge gab.