Dear friends: For the past six months Stanford University has been hosting Mr. Mohsen Namjoo as a Visiting Fellow. Now there is an attempt to extend his stay. He is working on a manuscript on recent transitions in Iranian music. He is working in the Music Department with Professor Jindong Cai, Gretchen B. Kimball Director of Orchestral Studies and Associate Professor (Performance) of Music and Dr Milani. In order to extend his stay, Dr Milani has applied for and received a $25 thousand grant from the Flora Family Foundation, conditional on our ability to raise an equal sum. As part of the efforts to raise funds for this effort a fund-raising concert is planned on Saturday, April 10th at the Cubberley Auditorium. Thanks
با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز جناب دکتر میلانی
بنده صهبا امینی کیا از موسیقیدانان مقیم شهر سن فرانسیسکو هستم که در کنسروتوار این شهر مشغول به تحصیل رشتهٔ آهنگسازی میباشم.
چندی پیش توسط اینترنت و از طریق یکی از دوستانم مطلع شدم که با همکاری شما و بخش مطالعات ایران دانشگاه استنفورد در تدارک مجموعه از کنسرتها برای خواننده پاپ عزیز آقای محسن نامجو میباشید که از طرفی بسیار باعث خوشحالی بنده شد که شخصیت اکا دمیکی مانند شما این چنین علاقمند به معرفی موسیقی ایران در سطوح اکا دمیک میباشد.
از طرفی به نظرم رسید که پیشنهادی خدمتتان ارائه کنم که شاید مفید واقع شوم. بعد از انقلاب اسلامی و سیاستهای ویژهٔ اجتماعی در ایران بسیاری از افرادی که همیشه خود و امر خود را وقفه موسیقی هنری و فعالیتهای فرهنگی در ایران کرده بودند متأسفانه هر کدام به گوشهای از کشورهای مختلف متواری شدند و بسیاری از آنان همچون ثمین باغچه بان ، مهران روحانی، هوشنگ استوار، علی رهبری، بهزاد رنجبران، حسین دهلوی و دیگر دوستان در خلوت خود و در عزلت فراموش شده اند.
فکر میکنم در مقیاس یک دپارتمان موسیقی برای معرفی تفکر نو در موسیقی ایران افرادی بسیار با تجربهٔ آکادمیک بسیار بیشتر و تجربهٔ کاری بیشتر و مباحث قابل ارائه تر در صحنهٔ موسیقی هنری ما وجود دارند که فکر میکنم با حمایت افرادی نظیر شما موفق به تحقیقات و همینطور ارائه اثر غنی تری در تاریخ موسیقی ایران شوند. دوست عزیز آقای نامجو در عین خلاقیت غیر قابل انکارشان در حیطهٔ موسیقی پاپ و موسیقی تجاری توانایی ارائهٔ بحث قابل قبولی در حیطهٔ موسیقی جدی را از دید اینجانب ندارند.
امیدوارم که همواره با همین روحیهٔ قابل تقدیرتان در راستای حمایت از فعالیتهای فرهنگی و هنرمندان با استعداد کشورمان قدم بردارید.
متشکرم
صهبا امینی کیا
***
با سلام. اگر در پاسخ تاخیر شد عذر تقصیر دارم که در سفر بودم. امروز برگشتم و الان هم که سه صبح است، بدانم هنوز گمان دارد ساءت شش است و و باید بیدار. به گمان من حرف شما که گروهها ی موسیقی دانشگاهها در اطراف و اکناف جهان باید به این بزرگان برسند و از محضرشان بهره بگیرند شکی ندارم. ولی کار ما به عنوان یک گروه ایرانشناسی سرو سامان دادن به شرایط موسیقی نیست. رسالت ما تدریس کلاسهای درسی در مورد ایران و دعوت از بزرگان فکر و هنر برای قدردانی یا سخنرانی است. در چند ماه آینده شجریان و عباس توفیق در زمره مهمانان ما هستند. قرار بود همین جمه مخملبافف بیاید و فیلمش را نشان بدهد. در مورد نامجو، به گمان من کاری که و کرده و میکند بی نظیر است. پوپ آنچنان که شما آنرا خواندید نیست. پدیدهی دیگر است. این فقط نظر من نبود و نیست. گروه موسیقی دانشگاهه ما هم همین نظر را دارند و به همین دلیل مشتاق نگاهداشتانشان در اینجا بودند. امید من اینست که روزی در اینجا و دیگر دانشگاه ها اینجا انقدر باشد که بتوان هم قدر نامجوها را دانست و هم کسانی که شما به ان اشاره کردید. از لطفتان متشکر.
عباس
Recently by Sahba Aminikia | Comments | Date |
---|---|---|
گزارش صداي آمريكا از اولين اجراي جهاني دلتنگيها اثر صهبا اميني كيا | 1 | Sep 29, 2012 |
Deltangi-ha (Nostalgies/دلتنگی ها), San Francisco, September 23rd | - | Sep 19, 2012 |
زار براي اركستر - صهبا اميني كيا | 3 | Jun 13, 2012 |
Person | About | Day |
---|---|---|
نسرین ستوده: زندانی روز | Dec 04 | |
Saeed Malekpour: Prisoner of the day | Lawyer says death sentence suspended | Dec 03 |
Majid Tavakoli: Prisoner of the day | Iterview with mother | Dec 02 |
احسان نراقی: جامعه شناس و نویسنده ۱۳۰۵-۱۳۹۱ | Dec 02 | |
Nasrin Sotoudeh: Prisoner of the day | 46 days on hunger strike | Dec 01 |
Nasrin Sotoudeh: Graffiti | In Barcelona | Nov 30 |
گوهر عشقی: مادر ستار بهشتی | Nov 30 | |
Abdollah Momeni: Prisoner of the day | Activist denied leave and family visits for 1.5 years | Nov 30 |
محمد کلالی: یکی از حمله کنندگان به سفارت ایران در برلین | Nov 29 | |
Habibollah Golparipour: Prisoner of the day | Kurdish Activist on Death Row | Nov 28 |
Fair response on Mamjoo
by Ari Siletz on Fri Mar 23, 2012 07:07 PM PDT" پوپ آنچنان که شما آنرا خواندید نیست. پدیدهی دیگر است "
When was the date of Milani's reply to you?
by A as Abbas on Fri Mar 23, 2012 06:40 PM PDTI already posted a comment saying your letter was distributed on Monday, April 5, 2010. The question is, what was the date that Milani replied to your letter. It can't be on the same date, because he is saying he was on a trip and he apologizes for the delay. Please be specific. Thank you.
My "common non-academic view" of Namjoo's "music as a specialized subject" is that it is excellent.
با عرض شرمندگي از عدم اعلام تاريخ مكاتبه
Sahba AminikiaFri Mar 23, 2012 04:53 PM PDT
اين مكاتبه در تاريخ پنج آپريل ٢٠١٠ انجام شده است. منظور از انتشار اين نامه نگاه متداول غير آكادميك به موسيقي به عنوان يك موضوع تخصصي مي باشد.
To answer the question, When was the letter sent out............
by A as Abbas on Fri Mar 23, 2012 04:17 PM PDTI found out that the top letter was distributed on Monday, April 5, 2010, but I have not found out about the date of Milani's reply to it. If I find it, I'll post it here, unless the blogger himself wants to shed light on the question.
It was very interesting,
by Azin Izadifar on Fri Mar 23, 2012 01:03 PM PDTIt was very interesting, from many aspects, especially if one can read between the lines. I think the "Modern" wave in Persian music is about deconstruction, and with the exception of very few songs including two by Mr Namjoo, most of them will be forgotten very soon. But That's ok. It happened in Western Music and literature , as well. As I said their main function is deconstruction, later others will build up something new on the ruins. And by the way, did you ask Mr Milani's permission to publish this? Just curious.
?
by oktaby on Thu Mar 22, 2012 06:49 PM PDTIt does not seem you are aware of the content and purpose of that specific funding, nor are you familiar with its direction and intent which is not focused purely on music.
Additionally, your view of Namjoo as a commercial & pop artist is purely that. Your view. His music is neither, in my opinion despite its relative commercial success. None of the other artist you mention have done anything that reaches the level of audacity from a protest perspective. From a purely vocal perspective,very few in all of Iranian music arena can mach the range, variety & strength and reach of his; even if one does not endorse his approach to the multitude of sounds he projects.
I think your intent of asking for help and support for other Iranian artists of note is commendable but it need not come at the expense of Namjoo or this particular endeavor from Namjo and Milani; Nor a classical/academic foundation need be the criteria at a time when socio-political context is so much more relevant and tangible for contemporary Iran.
Oktaby
این نامه مربوط به چه زمانی است؟
YaraThu Mar 22, 2012 01:04 PM PDT
آقای نامجو که دیگر یکی دو سال است در استانفورد مشغول به کار و تحقیق نیستند.