۱۰۳ سال پس از مشروطه؛ هنوز عدالتخانه می خواهیم
BBC Persian
05-Aug-2009 (4 comments)

۱۰۳ سال پس از انقلاب مشروطه در ایران، به نظر می رسد که خواسته های ابتدایی این جنبش که عدالتخانه، قانون و مشروطه شدن قدرت بود، هنوز به قوت خود باقی است.

ماشاالله آجودانی، مورخ و نویسنده کتاب مشروطه ایرانی چند سال پیش که صد سالگی پیروزی مشروطه در ایران جشن گرفته شد، گفته بود "مشروطه موفق نبود که همان آرزوها را داریم" اما حالا سه سال پس از یک قرنی شدن مشروطه، به نظر می رسد که بار دیگر خواست های مشروطه خواهان به خواست عمومی بدل شده و در مقابل چشم جهانیان قرار گرفته است.

>>>
fozolie

103 Years On Still Seeking Justice

by fozolie on



Share/Save/Bookmark

 
vildemose

Wednesday، August 5،

vildemose


Wednesday، August 5، 2009 اعتراضات شبانه مردم تهران به سایر مناطق گسترش یافت امشب صداي الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور با شدتي بيشتر از شبهاي گذشته در تهران طنين انداز شد.
شدت شعارها امشب به قدري زياد بود كه مردم جنوب تهران كه در اين چند شب حضور كم رنگ تري داشتند به پشت بام ها و خيابان ها و كوچه ها آمدند و شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور را سر دادند.
مردمي كه با اتومبيل در خيابان ها بودند از ساعت 22 تا 22:30 با بوق زدن و سر دادن شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور با مردم همراهي مي كردند.امشب حضور مردم بسيار چشمگير تر از شبهاي گذشته بود.
مردم تهران پارس ‌ونك ،‌آزادي ،‌ولي عصر ،‌تخت طاووس ،‌فاطمي ،‌مير داماد ،‌سيد خندان ،‌تجريش ،‌صادقيه ،‌اكباتان ،‌جنت آباد ستارخان ،‌توحيد ،‌پونك ،‌خيابان قزوين ،‌آذري ،‌يافت آباد ،‌شوش ،‌راه آهن در پشت بام ها و خيابان ها از ساعت 22 تا 22:30 شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور را سر دادند.
شدت اعتراضات در ونك ،‌آزادي ،‌سيد خندان ،‌مير داماد ،‌ستارخان ،‌توحيد بيشتر از ديگر نقاط تهران بود.
از طرفي امشب حضور نيروهاي بسيجي سوار بر موتور كه در كوچه ها و خيابان ها حركت مي كردند محسوس بود در مقابل نيز مردم به محض ديدن اين نيروهاي سركوبگر شعارهاي خود را با شدت بيشتري فرياد مي زدند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
14 مرداد 1388 برابر با 05 اگوست 2  //hrdai.blogspot.com/


Darius Kadivar

pictory: First Open Session of the Parliament in Persia / Iran

by Darius Kadivar on


Darius Kadivar

FYI/Reza Pahlavi's Message for this Occasion

by Darius Kadivar on