امشب نَه عزیزم


Share/Save/Bookmark

امشب نَه عزیزم
by ونداد
03-Nov-2010
 

خانم جوئن سیوِل، نویسنده‌ی ساکن واشنگتن، در کتاب خاطرات «من شکلات را بیشتر ترجیح می‌دهم» روابط جنسی خود و همسرش را زیر ذره‌بین گذاشته و ادعا کرده است که زنان نیرو و تمایل جنسی‌ کمتری نسبت به مردان دارند. خانم سیوِل معتقد است که زنان باید یاد بگیرند که از مقدار تمایل جنسی‌ای که دارند راضی باشند و به همهمه‌ی مصنوعی جامعه که با قدرت تمام بر طبلِ «سکس بیشتر بهتر» می‌کوبد بهاء ندهند.

«هر کاری که لازم بود کردم، هر داروی جدیدی را که مدعی بالا بردن میل و انرژی جنسی است امتحان کردم، به روانکاو سر زدم، سخنرانی‌هایی که به آدم شجاعت و قدرت می‌دهد را با دقت گوش دادم، و دود و بخار و روغن و سنگ‌درمانی را امتحان کردم و کم مانده بود که دست و پایم را مثل دیوانه‌ها ببندند و به تیمارستان ببرند ولی تغییری حاصل نشد».

«در این میان، با وجود آمار بسیار بالای زنان مشابه من، که شکلات را به فعالیت جنسی ترجیح می‌دهند - طبق آمار مؤسسات بهداشتی آمریکا بیش از ۴۰ میلیون زن، از مشکلات مربوط به مسائل جنسی نظیر کاهش میل جنسی شکایت می‌کنند - در این میان هیچ‌کس به فکرش نمی‌رسد که دارویی برای مردان درست کنند که از میل سکسی‌شان بکاهد، بر عکس، داروی موثری نیز برای افزایش توانایی جنسی آنها کشف کرده‌اند».

خانم جوئن سیول سال‌هاست که با همسرش زندگی می‌کند و توانسته است با وی در مورد تمایل بسیار کم خود در مورد سکس به تفاهم برسد ولی او به این هدفِ برآورده شده اکتفا نمی‌کند. او کم‌میلی جنسی میلیون‌ها زن امریکایی نظیر خود را طبیعی می‌داند ولی از فرهنگ اشباع‌شده از سکس در جامعه، دل خوشی ندارد و برای به کرسی نشان دادن نظراتش در کنار آمار و تحقیقات مستند علمی، توانسته است خاطرات خود را از نوجوانی تا امروز با صمیمیت تصویر کند.

او که قصد داشت در کتابش از تفاوت نیاز و نیروی جنسی مردان و زنان بگوید ناچار بود رضایت و همراهی شوهرش را در باره‌ی چاپ خاطرات شخصی‌اش جلب کند تا بتواند مخصوصاً اشاره‌ای دقیق به میل بی‌حد و حصر جنسی شوهرش و اکثر مردان جامعه داشته باشد.

«باید در کتابم می‌نوشتم که با وجود تفاوت زیاد، در زندگی زناشویی‌مان شوهرم به چه شیوه‌هایی می‌تواند نیازهای جنسی‌اش را جامه‌ی عمل بپوشاند. در ابتدای پروژه‌ی خاطره‌نویسی‌ام، شاهد مقاومت‌هایی از طرف او بودم که بیشتر ناشی از شرم و خجالتش بود. در مدتی که مشغول تحقیق، تدارک و نوشتن کتابم بودم می‌دیدم که او چقدر با غرور مردانه‌اش کلنجار می‌رود».

« شوهرم مشوق اصلی‌ام برای به دست گرفتن این پروژه بود ولی واضح بود که برای جلب رضایتش باید وقت و انرژی فراوانی صرف می‌کردم. بویژه وقتی که می‌خواستم در کتابم به جزئیات روابط جنسی خودمان اشاره‌ای داشته باشم و مثلاً بگویم به همسرم کمک می‌کنم که به تنهایی به ارگاسم برسد یا زمینه‌ی اروتیک برای خودارضایی‌اش را با رقصیدن و لخت شدن در برابر او فراهم می‌کنم».

«با مرد غریبه‌ای ازدواج نکرده بودم که همدیگر را از قبل نشناسیم. من قبل از ازدواج با او، می‌دانستم که شوهرم ترجیح می‌دهد تقریباً هر روز سکس داشته باشد و او هم آشکارا پی برده بود که من همیشه شکلات و شیرینی را به سکس ترجیح می‌دهم. بنابراین، لازم نمی‌بینم که از همسرم معذرت بخواهم و این را نیز باید تصریح کنم که شوهرم در رشته‌ی تکواندو کمربند قهوه‌ای دارد و اصلاً مرد ضعیف‌النفس و زن‌ذلیلی نیست».

خانم سیوِل همچنین رسانه‌ها و سریال‌های تلویزیونی را که انباشته است از زنانی که با انرژی جنسی فوق‌العاده، ادای مردان را در‌می آورند نکوهش می‌کند و آن را ابزاری گمراه‌کننده می‌داند که بر زنان تحمیل شده است. او که قبل از تکمیل تحصیلات عالیه در رشته‌ی فلسفه، تکنسین چاپخانه بوده است می‌گوید: «از همان اولین روابط جنسی به‌ناچار این حقیقت را تجربه کردم که مردها برای این کار میل و انرژی بیشتری دارند».

نویسنده‌ی کتاب «من شکلات را بیشتر ترجیح می‌دهم» تایید می‌کند که بی‌تردید زنان زیادی نیز هستند که انرژی و تمایل زیادی برای لذت‌های جنسی دارند و حتی اقرار می‌کند که کاش می‌توانست مثل آنها باشد. ناگوارترین واکنش از دید خانم سیوِل، افتادن فمینیست‌ها به دام این اندیشه‌ی انتقام‌جویانه است که می‌خواهند با تقلید از تمایل جنسی بیش از حد مردان، به رابطه‌ی برابر دست یابند.

کتاب خاطرات بسیار خصوصی زنی که شکلات را به سکس ترجیح می‌دهد، به نکته‌ای ‌اساسی اشاره‌ می‌کند که خود نویسنده در عمل با آن مواجه بوده‌است. از دید خانم جوئن سیوِل: «زن‌هایی که تمایل کمتری به سکس دارند باید بر اساس موقعیت خود به این حقیقت برسند که آنها انسان‌های سالم و معمولی هستند و هیچ مشکل یا بیماری خاصی ندارند».

ترجمه‌ی ونداد زمانی
//www.zamaaneh.com/zevenkoucheh/2010/11/post_...
Joan Sewel, I'd Rather Eat Chocolate: Learning to Love My Low Libido
Broadway, 224 pages

Sara Lipka, Not Tonight, Dear, The Atlantic


Share/Save/Bookmark

more from ونداد
 
Anonymouse

یک نکته در مورد midwesty که ایشون فمینیسم و همچی‌ رو قاطی‌ می‌کن

Anonymouse


 

ایشون خودشو متخصص فمینیسم میدونه، درست مثل احمدی‌نژاد که خودشو متخصص هلکوست و ۱۱ سپتامبر و دموکراسی و همجنسبازی میدونه.

آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی‌!  اینه که زیاد لیلی‌ به لالاش نذارین.  برین پرونده یکی‌ دو تا از مقالاتشو بخونید ببینید چه مزخرفاتی گفته! 

Everything is sacred


divaneh

ونداد غرب زده

divaneh


ای ونداد غرب زده بساطت را جمع کن که پته ات را ریختند روی آب. می خواستی یواشکی زنهای ما را سرد مزاج کنی و این حرفها را توی ایران هم راه بیاندازی. ما در ایران نه همجنس باز داریم، نه معتاد و نه زن و یا مرد سرد مزاج. توی غرب زنها سر به هوا شده اند و دیگر فرمان نمی برند و حالا تو آمده ای که همین بلا را سر ما بیاوری که قرنها برای این جامعه مرد سالار زحمت کشیده ایم. شرق و غرب هیچ وقت از هم چیزی یاد نگرفته اند و با هم دشمن هستند. ممکن است که غربی ها در بعضی مسائل مثل دموکراسی و یا آزادی های فردی و برابری های اجتماعی از ما جلو افتاده باشند ولی خوب به جایش ما هم جامعۀ سنتی داریم و توی سر زنهای پر رو می زنیم. حالا دیگه برو روتو کم کن. 


Faramarz

سر صبح چی عزیزم

Faramarz



دوستان عزیز،

این یک جر و بحث بیهوده است!

آزموده را آزمودن خطاست!  


Hoshang Targol

Perhaps this is compeletly off the initial topic,but Mid-Westy's

by Hoshang Targol on

point is just so much more interesting and relevant that if VZ doesn't mind I had a couple of queries and points on it, if I may?


ونداد

Dear Midvesty

by ونداد on


غربی ها همیشه در حال به چالش کشیدن تابوهای خود هستند  و ترسی از  تهمت « شرق زدگی» ندارند...  ما هم شاید خوب باشد که مشکلات مان را در درون خودمان بجوییم. بی تردید جامعه ایی که  می تواند احمدی نژاد و سنگسار بسازد اشباع است از تابوهای « شرقی»  . چرا از ترس « غرب» و «غرب زدگی» نخواهیم گنجه بسیار متعفن خرافات و باورهای مسموم را باز کنیم»   



Midwesty

ونداد

Midwesty


ونداد جان

"ونداد زمانی
--
به پیشنهاد سردبیر زمانه، قرار شد صفحه فرهنگی « هفت
کوچه» پا بگیرد و به صفحات فرهنگی متعدد زمانه افزوده شود تا دریچه‌ای باشد
برای مطرح کردن بحث‌ها و مطالبی که تابوهای شرقی را به چالش می‌کشد."

همین رو خوندم و این کافی‌ بود که ببینم نیازی نیست بیشتر بخونم. این
طرز تفکر که نه منتقدانه بلکه معترضانه از روزنه غرب به فرهنگ شرق نگاه
میکنه رو مرحوم جلال ال احمد ۵۰ سال پیش نامید غربزدگی، اقبال لاهوری، سید
جمال اسد آبادی، و هزاران متفکر شرق شناس هم اون رو به همین اسم نامیدند...

این چیزهایی که رادیو زمانه ۲۰۰ سال بد از اقبال میفرمایند چیزهای جدید نیستند... 

شب خوش...


Monda

ممنون از دعوت، ونداد

Monda


پس روزهای زوج یکی‌ این ور دنیا شما رو میخونه در رادیو زمانه.

 


ونداد

کامیونیتی جالبی در ایرانیان. کام است

ونداد



با سلام به همه دوستان همه تون با حال و اهل نظر هستید و از آشنایی با همه شما سرافراز هستم. خواستم تبلیغات کوچکی داشته باشم و بگویم که من به طور ثابت، روزهای زوج هفته در رادیو زمانه می نویسم. خوشحال تر می شوم اگر بدانم مقالاتم را در صورت امکان و فرصت ( گاهی) دنبال خواهید کرد بهترین ها ونداد زمانی

Midwesty

by the way Vendad...

by Midwesty on

thanks for the review and bringing this to our attention. Writing nowadays seems more like a business idea than stirring the ideas...

Tnx!


Midwesty

How stupid...Not you Vendad but the author...

by Midwesty on

«در این میان، با وجود آمار بسیار بالای زنان مشابه من، که شکلات را به
فعالیت جنسی ترجیح می‌دهند - طبق آمار مؤسسات بهداشتی آمریکا بیش از ۴۰
میلیون زن، از مشکلات مربوط به مسائل جنسی نظیر کاهش میل جنسی شکایت
می‌کنند - در این میان هیچ‌کس به فکرش نمی‌رسد که دارویی برای مردان درست
کنند که از میل سکسی‌شان بکاهد، بر عکس، داروی موثری نیز برای افزایش
توانایی جنسی آنها کشف کرده‌اند».

and...

« شوهرم مشوق اصلی‌ام برای به دست گرفتن این پروژه بود ولی واضح بود که
برای جلب رضایتش باید وقت و انرژی فراوانی صرف می‌کردم. بویژه وقتی که
می‌خواستم در کتابم به جزئیات روابط جنسی خودمان اشاره‌ای داشته باشم و
مثلاً بگویم به همسرم کمک می‌کنم که به تنهایی به ارگاسم برسد یا زمینه‌ی
اروتیک برای خودارضایی‌اش را با رقصیدن و لخت شدن در برابر او فراهم
می‌کنم».

So there are two types of women, one who are primitive in thinking who need a man which is a mass attached to a penis which "it" brings food and provide shelter.

The other women are the sophisticated ones who don't need a mass which is attached to a penis that provides shelter and food.

The rest of women are perhaps in the evolutionary path from primitiveness to sophistication...Ahan!

Years in this website, yet to see a feminist article worth thinking.

My answer: The singularity is in the eye of the yiddish* beholder!

*The continuation of "the Sex and the City" culture.


comrade

UXORIOUS

by comrade on

Many thanks to yaar, finally I found myself, literally.

Feminism appears to fit in a sexual context, only from the male point of view for whom everything in the universe has a sexual undertone. Don't we, the older men,  remember those days that even twist and turn of a falling leaf off a tree looked seductive?!!

In my opinion the genuine movement of "feminism" which started from the 60's onward was not about dominance but equality, and it is still evolving.

Since the 70's I have seen different manifestations of this genuine movement which has been subjected to unjust judgments and treatments in a male-dominated global mentality, which included and never limited to unshaved legs and armpits, refusing to enter or exit when a man holds the door, refusing a man's help for sitting on a chair or putting her jacket on and, my most favourite, going home with two men after a drink at a local bar, perhaps with the knowledge that she had to fake it twice.

Never increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything.

 


yaar

زن ذلیل

yaar


uxorious=بنده و مطيع عيال خود


Souri

It's like anything else........

by Souri on

Anything good is always appreciated for consuming!

If people (women or men) avoid having sex, it is obvious that they don't have a good experience about it. It does not concern only women. Nowadays men are generally more be haal than the women !

This 21 century's  life style has a toll on the people, life is very stressful. So people (especially our Iranian men) just pretend to want more, because they are sure that their women will refuse it, every two other night.

But honestly if their women like to do sex and want it more, I'm sure   that their role (I avoided the word position here, LOL)  will change!

Bebakhshid ha :)


Monda

Aghaayoon Faramarz, Bavafa va divaneh

by Monda on

You simply crack me up, individually and collectively!

BTW, research shows good humor as #1 chick magnet And relationship binder (John Gottman/ Relationship Clinic in Seattle)!

There's ton of research findings/ goodbooks on Biological sources of male and female sexuality.(Refrain from reading Psych sources for now, those are downers and unnecessary!). My favorite (in easy lingo) is "The Female Brain" by Dr. Louann Brizendine, a neuropsychiatrist at UCSF.

Even better, check out her talks, she's super cool and funny as heck!


Monda

با عرض معذرت و تشکر از ونداد زمانی‌

Monda


Very nice review of Joan Sewel's book. Thank you.

Sorry for not thanking you on my first post... I did get carried away with the topic. 


divaneh

دیشب هم که همینو می گفتی

divaneh


Thanks for the good laugh Faramarz, here is my contribution.

Between 15 and 18 Men are like Bangladesh:

Few times a week they wake up to find out that there has been yet another flood.

I personally think that the one to blame is the husband. He doesn't seem to know his job well. I mean a man who needs help even with that program is a bit of a hopeless case. Having said that, if there are forty millions like her and more people like him, then the future houses may feature a pole room as standard.

And here is an old joke:

A man gets home and wakes up his wife handing her a glass of water and some Paracetamol and says: come on, come on, have these. She looks at him dazed and says: have you gone mad? I don't have a headache. The man replies: let's do it then.


Anahid Hojjati

I agree with Ari, this is a great book review

by Anahid Hojjati on

Dear Vandad, I enjoyed your review. I have no personal opinion that I can share regarding this matter :). That was funny Faramarz.


Virgin Goth

((()))

by Virgin Goth on

Hi

I gota byfrnd

:D

 

Virgin G


Ari Siletz

Great book review

by Ari Siletz on

Intriguing topic. Showcases the author's insights succinctly.

Casanova supposedly believed chocolate aroused a man's sexual appetite. But what doesn't?   

 

 


Faramarz

A Couple of Jokes to Smooth Things Out!

by Faramarz on

رشتيه به زنش ميگه : خانم جان ، يك قرص وياگرا بده، امشب يك حال اساسي بكنيم!

زنش ميگه : اووو! فقط دو تا قرص مونده ، اونم مال مهموناست!

توصيف شومبول

از بيدادگران است، شب كاري را دوست دارد، سرش را در راه اسلام از دست داده است،  در مقابل بد حجاب قد علم مي كند، دو يتيم را زير سايه خود نگه داشته است، متمدن است و به احترام بانوان از جايش بلند مي شود!


Flying Solo

Different Strokes for different folks

by Flying Solo on

I believe for many women sex is a choice. Men, on the other hand, are, unanimously, slaves to their bottom half. Is it culture or biology?  Who knows. 

Compatibility would be the winner word on this one. Seems the author of the book was incompatible with her partner on this one issue. For some sex is the central pillar of their marriage; for others, it is the side dish. 

Faramarz: I had heard a slightly different variation to your comment.  Men are like Iran. From 18 - 80 ruled by a dick. :)


Datis

خدا اجداد این خانم را بیامرزد که

Datis


خدا اجداد این خانم را بیامرزد که برای اولین بار در تاریخ بشریت تمام کاسه و کوزه ها را سر شوهر بدبختش نشکست.

همانطور که ایشان اشاره کردند رسانه های جمعی به ویژه تلویزیون وسینما هم در این میان کم تقصیر نیستند. همه ما آقایان در رویاهایمان زنی را تصور می کنیم که هر روزبه محض از در رسیدن خفتمان را بگیرید و یک دل سیر ...، غافل از اینکه اینها همش مربوط به فیلم ها و تخیلات سازندگان آنها (اغلب آقایان) است و حقیقت امر چیز دیگری است (بخوانید: سرم درد می کنه، سردم است، گرمم است، آخ امشب باز سینوزیتم عود کرده، حوصلشو ندارم و ...!)

این خانم جوئن سیول بیچاره به خیال خودش با لخت شدن و رقصیدن برای شوهر مادر مرده اش به او کمک می کرده است؛ غافل از اینکه فقط هیزم بر آتش مرد نگون بخت می گذاشته.

یاد دوران سربازی به خیر، چقدر کافور به ناف ما می بستند!


Anonymous Observer

Here's an article on a sex survey

by Anonymous Observer on


Dirty Angel

هوشنگ قوقولیقوقوی من

Dirty Angel


"basically more emotional about their encounters(they're  complex),
while men ( including myself, most of the time) are just looking for
some physical relief ( one-dimensional simians)."

You keep telling yourselves that! ;)

In all honesty, it's different times and  different people without setting some ridiculous standards. It's supposed to be fun!I think people are reading too many silly magazines, telling them what they should be doing....

" Thank god for botox; my facial expressions are wearing rather thin...."


Anonymouse

World record holder 4 having had sex w/ the most men in one day

by Anonymouse on

Somehere between having sex with 919 men in one day and sex once a day or in a week is the right number! 

Everything is sacred


Hoshang Targol

Yeah, I was just gonna say: listen to our Angelita & Monda, and

by Hoshang Targol on

stay away from generalizations!

One generalization though seems to be valid: females are more into sensuality, lots of foreplay, and basically more emotional about their encounters(they're  complex),  while men ( including myself, most of the time) are just looking for some physical relief ( one-dimensional simians).

For instance it makes a tremendous  difference if you have an athletic background or not. As Monda also mentions there are also the issue of diet, strees ( how you take care of yourself,...),....

In my rather limited experience the more athletic types, more enjoyable the encounter  (and I'm not even going  to get into Melatonin related issues and details, suffice it to say that "darker the Cherry, sweeter the juice")

As usuall Faramarz covers the entire gamut, kudos dude!

A.O. jan: I was trying to stay away from and avoid using P.W., but it looks like that's as close to Zan Zalil as we get in English.

And if you think all of this is just over-rated stuff, try going for a while without any: your mind and body will not be the same, not to mention your energy level!


Bavafa

sex is over rated !!!!

by Bavafa on

بابا کس چی‌، کیرم توش!

 

Mehrdad


Dirty Angel

so weird

by Dirty Angel on

how come I never have these kind of problems?

" Thank god for botox; my facial expressions are wearing rather thin...."


Monda

competition aside, read Brain and hormonal differences

by Monda on

and do stay away from generalizations. Ms. Sewel's account is hers, and that of women with similar experiences. I will read her book for sure, but will remain open to case-specificity. 

I know women who enjoy sex, with the right person, Equally at various stages of life.  I also know men, who have very low libido around 50's based on issues with trust and hormonal disregulation.

So there Aghaayoon - keep joys of life + physical activity And Good diet, in both of your lives, going... you'll see what could happen for both of you. And stay away from commercially-induced Stress (easier said than done but doable : )


Faramarz

Men - Women Geography

by Faramarz on

 

جغرافياى خانم ها

خانم ها در سن ۱۸ تا ۲۱ سالگى ، مانند آفريقا يا استراليا هستند :

نيمه كشف شده، وحشى، با  زيبايى هاى افسون كننده ى طبيعى.

در سن 21 تا ۳۰ سالگى، مثل امريكا يا ژاپن هستند:

كاملا كشف شده، بسيار توسعه يافته، آماده براى معامله، مخصوصا معامله با پول نقد يا اتومبيل .

در سن 30 تا ۳۵ سالگى، مانند هند يا اسپانيا هستند:

بسيار داغ، آسوده خاطر و آرام، و آگاه به زيبايى هاى خود.

بين سن 35 تا ۴۰ سالگى، مانند فرانسه يا آرژانتين هستند:

بدين معنا كه اگر چه ممكن است در جريان جنگ نيمه ويران شده باشند، اما هنوز جاهاى بسيارى براى تماشا دارند .

در سن 40 تا ۵۰ سالگى، مثل يوگسلاوى يا عراق هستند:

جنگ را باخته اند. هنوز گرفتار اشتباهات پيشين اند. و به باز سازى كامل نياز دارند .

بين 50 تا ۶۰ سالگى، مانند روسيه يا كانادا هستند:

بسيار پهناور، آرام و مرز ها بدون مرزبان، اما  سرماى زياد، خلايق را از آنان مي رمند.

در سن 60 تا ۷۰ سالگى، مانند انگلستان يا مغولستان اند:

با يك گذشته ى درخشان و بدون آينده .

بعد از ۷۰ سالگى، شبيه آلبانى يا افغانستان اند:

همگان ميدانند كه در كجايند، اما هيچكس به  سراغ شان نمى رود.

جغرافياى آقایان

از 18 تا 50 سال مثل ايران  :

راهنما و حلال مشکلات دنيا ولي در كار خود مانده .

در سن 50 تا 65 سالگى، مانند کشورهای تازه استقلال يافته شوروی سابق:

با یک گذشته ی  درخشان.

بعد از 65 سالگى، شبيه عربستان هستند:

همگان فقط به خاطر مال و ثروت به آنها احترام مي گذارند