اختلاس یا دزدی هنری


Share/Save/Bookmark

آشنا
by آشنا
04-Oct-2011
 

I edited this blog but I got some technical problems, here it is again:

پس از نامگداریهایی چون: هنر اسلامی، علوم (ریاضی، فیزیک وشیمی) اسلامی، ادبیات اسلامی و دهها موضوع دیگر که به نام مقدس اسلامی مفتخر شده اند امروز چشمم به "سینمای اسلامی" روشن شد. البته این نامگذاری درخشان از طرف بنگاه سخن پراکنی بی بی سی و اسلام پناه معروف اوستا حمید دباشی طرح شده است:

//www.bbc.co.uk/persian/arts/2011/10/111003_l...

... خیلی سال پیش مجموعه های هنری ایرانی و هندی و ترکی و گاهی سوریه ای و مصری را جمع کردند و آنرا "هنرعربی" نامیدند. بعد که گندش درآمد مجبور شدند آنرا "هنر اسلامی" بنامند که البته در دید بیشتر مردم جهان، عرب و اسلام فرقی با هم ندارند. سری به بخش اسلامی هر موزه در هر جای جهان بزنید و ببینید که حدود 60 درصد آثار جمع شده در آنها ایرانی است و بعد هندی و ترکی و در آخر چند سوریه ای و مصری.

سری به "انستیتوی جهان عرب" در پاریس بزنید و دریابید که داستان شیرین و فرهاد و مینیاتورهای آن هنر اسلامی یعنی عربی است:

//www.bnf.fr/fr/evenements_et_culture/anx_exp

... حتی در سالهای 80 دست اندرکاران این انستیتو شاهنامه را همراه مینیاتورهای آن به صورت "الشاهنامه" نوشته و آنرا کتاب حماسه عرب نامیده بودند که اعتراض هایی را برانگیخت ولی نمی دانم سرانجام چه شد. و حالا سینمای ایران نام و نشانی جهانی برای خود یافته، پس چرا آنرا هم به ضربه شمشیر ایمان به سود اسلام و عرب مصادره نکنند؟ اشتباه نشود اینجا گفتگو از دشمنی با عرب نیست چون بخش بزرگی از تاریخ ما دوره پس از اسلام است ولی دستآوردهای ایرانی در تمام این دوران چه ربطی به عرب و اسلام دارد؟ میلیونها دلار از فروش نقاشی های ایرانیان در دوبی به جیب عرب می رود ولی کسی نمی پرسد چرا هیچ کدام از این جزیره های تازه از آبهای خلیج فارس در آمده یک اثر هنری هم در آنجا به نمایش نگذاشته اند تا به هنر عربی و اسلامی افتخار کنند. پیشنهاد می کنم که با رونق بازار سکس اوستا دباشی از این پس بخشی هم برای پورنوگرافی اسلامی دست و پا کند یا اختلاس (دزدی) 300 بیلیونی بانکها را اختلاص اسلامی بنامد.


Share/Save/Bookmark

Recently by آشناCommentsDate
سروش" غیب در بی بی سی"
1
Dec 23, 2011
مرا نیمای مادرقحبه لو داد
6
Dec 18, 2011
قم
1
Dec 16, 2011
more from آشنا