در فرودگاه

قرار است سوار هواپیما شوید. در نتیجه باید از قسمت بازدید بدنی امنیتی و دستگاه‌های بمب‌یاب و فلزیاب فرودگاه رد شوید. همه‌چیزتان را درمی‌آورید و در دستگاه اشعه ایکس می‌گذارید و از زیر دروازه‌ی آهنی فلزیاب رد می‌شوید. موفقیت آمیز است و چراغ سبز به شما می‌دهد. ولی یک مامور لباس‌شخصی از دور یک دفعه می‌آید و نمی‌گذارد ماموران عادی امنیت فرودگاه به شما اجازه بدهند بروید به طرف گیت‌تان.

می‌گوید که این کافی نیست و شما باید ثابت کنید که اسلحه با خودتان ندارید. می‌گویید: بابا، دستگاه خودتان چک کرد و گفت من هیچ فلزی با خودم ندارم. تو دیگر چه می‌گویی؟ او اصرار دارد که شما باید لخت شوید و تنها با شورت دوباره از زیر دروازه‌ی فلزیاب رد شوید. با کلی جر و بحث، با اینکه هیچکس را در تمام فرودگاه مجبور نکرده‌اند به لخت شدن، بالاخره قبول می‌کنید که برای اینکه مساله تمام شود و به پروزاتان برسید، به حرف مامور لبس شخصی گوش کنید.

دوباره می‌روید و رد می‌شوید و باز هم چراغ سبز می‌گیرید. طرف باز هم می‌گوید که هنوز به شما شک دارد. باز هم می‌گوید که تا ثابت نکنید که اسلحه با خود ندارید نمی‌گذارد بروید. شما می‌گویید: آخر من دیگر چطور این را ثابت کنم؟ اصلا مگر شما بازرس نیستید؟ شما اگر ادعایی دارید باید ثابت نکنید.، نه من. آخر چه سندی دارید برای اینکه می‌گویید من اسلحه دارم؟

یک‌دفعه بی‌سیم مامور لباس‌شخصی سروصدا می‌کند. کارش دارند. می‌رود و کمی بعد می‌آید و می‌گوید: یک اسلحه از چمدانت پیدا کرده‌ایم. می‌گویید امکان ندارد، دروغ است، پاپوش است، جعل است. می‌گوید که دیگر تمام شد، از شما اسلحه پیدا کرده‌اند. می‌گویید که اگر راست می‌گویند نشانت دهند. می‌گویند که نمی‌شود، محرمانه است. پس از کلی جر و بحث قبول می‌کنند که تنها از دور نشانت دهند. از همان پنج متری داد می‌زند که اسلحه پلاستیکی است. احتمالا بچه‌های تمام ماموران فرودگاه در خانه‌هایشان یکی، دو تا از همین مدل پللاستیکی را دارند. می‌گویی: آخر من چطور به تو ثابت کنم که این اسلحه اولا پلاستیکی و قلابی است، بعد هم اصلا مال من نیست. طرف می‌گوید این مشکل خود شماست.

ده دقیقه به پرواز بیشتر نمانده. مامور می‌گوید که اگر ظرف پنج دقیقه نتوانید، بدون نیازبه بررسی «اسلحه» از نزدیک، ثابت کنید که قلابی است و مال شما نیست، نه تنها پرواز را از دست می‌دهید، بلکه همان‌جا بازداشت و تفهیم اتهام هم می‌شوید.

این کاری است که آمریکا و انگلیس و اسراییل و فرانسه دارند با کشور من و شما امروز می‌کنند. گزارش گرت پورتر را بخوانید تا ببینید چرا.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!