نگرانی گسترده از دست کاری آرای ملت

 در حالیکه اخبار واصله از آراء شمارش شده از شعب اخذ رای در اقصی نقاط کشور خبر از پیروزی قاطع موسوی در انتخابات ریاست جمهوری می دهد، جنگ روانی رسانه های وابسته به دولت حاکی از آن است که پروژه ای از پیش تعریف شده برای دست بردن در آراء مردم در حال پیاده سازی است.

پس از آن که اخبار بسیاری از سراسر کشور مبنی بر تخلفات جزئی در شعب اخذ رای به گوش رسید، بیم آن می رفت که پروژه خیانت در آراء در حال پیگیری باشد. تعلل بسیار در تامین تعرفه های رای و پایان زود هنگام و بی سابقه رای گیری در ساعت 21 در بسیاری شهرستانها و در ساعت 22 در تهران و دیگر شهرستانها به رغم وجود صف های طولانی در شعب اخذ رای ، حکایت از آن داشت که اراده ای در برابر رای ملت در حال شکل گیری است. هرچند با دخالت سران نظام درب برخی شعبه ها دوباره گشوده شد، اما عملا بسیاری از رای دهندگان به خانه ها بازگشتند تا تصمیم دولت برای کاهش مشارکت عملی شود.

عجیبتر آنکه خبرگزاری فارس که رکورد دار بیشترین اخبار تکذیب شده در ایران است، در ساعت 19: 30 خبری مبنی بر پیروزی احمدی نژاد در انتخابات را منتشر کرد و البته پس از ساعتی آن را محو کرد. روزنامه کیهان نیز در تیتر یک روز شنبه خبر از پیروزی 60 درصدی احمدی نژاد داده بود و البته این روزنامه هم پس از انذار مقامات نظام آن را تغییر داد. و در حال حاضر این خبرگزاری ایرناست که کماکان بر طبل پیروزی احمدی نژاد می کوبد. و رجا نیوز از صبح امروز با ارائه آمار پیروزی احمدی نژاد را اعلام کرده است.

اخلال در شبکه اینترنت و فیلتر و توقیف قریب به اتفاق سایتهای حامی میرحسین موسوی در یک روز و قطع شبکه ارسال پیام کوتاه، مردم را در کسب خبر از منابع غیر دولتی با مشکل مواجه کرده است.
در حالیکه انتخابات امروز از حیث کیفیت و کمیت تخلفات بی سابقه بوده با این حال اخبار واصله از شعب اخذ رای از آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، ایلام، خراسان رضوی و جنوبی و استانهای بسیار دیگر خبر از پیروزی قاطع موسوی در انتخابات را می دهد.

شنیده ها حاکی از آن است که میان آماری که وارد فرمانداری ها می شود و آمار بیرون آمده از آن تفاوت فاحشی وجود دارد. به این ترتیب در حالیکه هنوز ساعتی چند از آغاز شمارش آراء سپری نشده بی اعتمادی گسترده ای در میان مردم نسبت به نتایج اعلام شده به وجود آمده است که مطمئنا عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. چرا که صاحبان رای به هیچ روی دست بردن عوامل خودسر را در آراء خویش برنمی تابند.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!