اخبار هفتگی نقض حقوق شهروندی بهائیان ایران آبان هفتهٔ چهارم

برای مشروح اخبار و مقالات مربوطه لطفا به لینک‌های زیر مراجعه فرمأئد

Link: http://www.youtube.com/watch?v=ltR1YOhwhk0

خرمشهر: اخراج دانشجوى بهائى از دانشگاه

خانم رُزا قنواتيان، دانشجوى ١٨ سالۀ بهائى، كه براى سال تحصيلى ١٣٨٨-١٣٨٩ در رشتۀ فيزيك دانشگاه پيام نور خرمشهر (استان خوزستان) ثبت نام شده بود، اخراج شد

سارى: بازرسى منزل سه بهائى

در ١۶ آبان ١٣٨٨ (٧ نوامبر ٢٠٠٩) خانه هاى خانم ها سپيده و سها زمانى و سپيده معصومى در سارى (استان مازندران) بازرسى گرديد و مدارك مرتبط با آئين بهائى ضبط و از آنها خواسته شد ظرف سه روز خود را به دفتر محلّى وزارت اطلاعات معرفى كنند. جزئيات ديگرى در اين مرحله در دست نيست. بوشهر: برگزاری محاکمۀ خانوادۀ جابری

محاکمۀ آقای اسد جابری، همراه آقای عماد جابری، خانم عالیه جابری و خانم فریده جابری (دو فرزند و خواهر وی)، برگزار شد. برای این افراد که همه اهل بوشهر (استان جنوبی بوشهر) هستند، هنوز هیچ رأیی صادر نشده است.

بار دیگر سیلاب ظلم به خروش آمد و بر ساحل آسایش دو خانواده بهایی در قائم شهر کوبید.
ظهر روز شنبه 23/8/88 چند تن از نیروهای اطلاعاتی به منزل دو خانواده بهائی ساکن قائم شهررفته و با ارائه حکم دادستان، منازل خانم سیمین گرجی و آقای علی احمدی را مورد تجسس و بازرسی قراردادند. در این یورش کیس کامپیوتر،سی دی، کتب و جزوات بهائی و برخی منابع مطالعاتی غیر بهائی و دانشگاهی به همراه تصاویر و عکس های مربوط به آیین بهایی ضبط شد.
بنا بر حکم دادستان، علت بازرسی و هجوم به منزل، “شرکت و اداره مراسم تدفین و برگزاری جلسه تذکر و ترحیم خانم رقیه اولادی و ایراد نطق و تبلیغ بهائیت در این جلسه” بوده است.
در ادامه همین ماجرا،علی احمدی روز دوشنبه 25 آبان و سیمین گرجی در تاریخ 27 آبان ماه به ستاد خبری ساری احضار و ساعاتی مورد بازجوئی قرار گرفتند .در این بازجوئی ها علاوه بر موضوع اتهام نامبرده شده، سوالاتی در خصوص جلسات بهائی نظیر برگزاری ضیافت نوزده روزه بعد از تعطیلی تشکیلات بهائی در ایران مطرح شد و در ادامه اعلامیه دادستان کل کشور برای هر دو نفر به طور شفاهی قرائت گردید که مطابق این نامه، شرکتِ بهائیان در هر نوع تجمع و مراسمی چه رسمی(تشکیلاتی) و چه غیر رسمی جرم محسوب می شود.
در ضمن روز چهارشنبه 27 آبان، فواد لقائی فرزند سهراب لقائی (که هم اکنون در زندان قائمشهر بسر می برند ) نیز به ستاد خبری ساری فراخوانده شد؛ علت این احضار، گرفتن عکس از پدرش درحیاط دادگستری بوده است.

علی بخش بذرافکن ساعت 9 صبح دوشنبه 1388/08/25 برای بار دیگر بازداشت گردید. این بازداشت در پی بازرسی منزل ایشان در 1388/08/09 و چندین بار احضار وی به اداره اطلاعات شهر یاسوج صورت گرفت. ظاهرا به فرزند ایشان که پیگیر وضعیت پدر خود می باشد گفته شده که باید به دادستانی مراجعه نمایند.
وضعیت علی بخش بذرافکن همچنان نا معلوم است بنا بر اطلاع واصله، نامبرده در انفرادی به سر می برد و هنوز اجازه ملاقات ندارد. به نظر می رسد هنوز اتهام وی مشخص نیست و با وجود مراجعات مکرر خانواده جهت کسب اطلاع از وضعیت ایشان، مسئولین مربوطه از پاسخ روشن طفره می روند.

اخراج از دانشگاه نور

دانشگاهها تهی می شوند از دگر اندیشان، بهاییان و حق گویان. در این دانشگاهها اگر آوا برآری بر پرونده ات ستاره سبز می شود و اگر حقیقت را درباره اعتقادت بگویی، اخراج می شوی.
آرمین جلالیان یکی از دانشجویان بهاییست که تنها به علت اعتقاد به دیانت بهایی از دانشگاه اخراج گردید. وی ساکن گنبد و دانشجوی سخت افزار دانشگاه علامه محدث نوری شهر نور بود. دفتر حراست دانشگاه آرمین جلالیان را در روز 7 آبان ماه احضار کرده و چند سوال از او، پرسیدند؛ بعد از یک هفته بار دیگر در 14 آبان ماه به دفتر مرکزی حراست دانشگاه احضار شد و ریاست حراست اعلام داشت که پس از این حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.
و بار دانشجویی بهایی از حق اولیه تحصیلش محروم شد و بار دیگر صدای خرد شدن و شکستن آمد؛ دلی شکسته شد، عهدی و حقوقی

ملاقات اعضای سابق ’یاران‘ با خانواده های خود

در ١٧ آبان ١٣٨٨ اعضای سابق ‘یاران’ با خانواده های خود ملاقات داشتند؛ ملاقات ها از پشت شیشه و بدون حضور مأموران وزارت اطلاعات انجام شد.

اعتراضات دانشجویی ،از می 1968 فرانسه تا دسامبر 2009 (آذر 1388) ایران/ نوید خانجانی

مظلوم نمایی جهان نیوز / نوشتاری از لواء متحد

نقدی بر سخنرانی دکترعبدالکریم سروش در نیوجرسی: پَرانتزِ پُرازتِز

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!