هر زائر ايراني يك ميليون تومان جنس بنجل از عراق خريداري ميكند

 عراق اين روزها هر بشكه نفتش را با قيمت تقريبا 70 دلار روانه بازار مي‌كند در حالي كه سودآوري هر زائر ايراني براي اين كشور بيش از 7 برابر هر بشكه نفت (500 دلار) است، اما به رغم سودآوري بالاي زائران ايراني، امكاناتي كه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد در حدي بسيار پايين است.

پژوهش‌هاي ميداني و پرسش از زائران نشان مي‌دهد هر زائر ايراني در هر سفر به طور متوسط يك ميليون تومان جنس بنجل را از بازارهاي عراق خريداري مي‌كند، اما رئيس سازمان حج و زيارت، ميزان سودآوري ايرانيان را براي كشور عراق به طور متوسط كمتر از اين مقدار تخمين مي‌زند و مي‌گويد: هر زائر ايراني حدود 500 دلار براي عراق سودآوري دارد.

به گفته خاكسار قهرودي، ايران روزانه بيش از 3000 زائر به عراق مي‌فرستد كه اين رقم بدون احتساب زائران غيرمجاز و انفرادي است. قهرودي معتقد است: تعداد زائران سازمان نيافته نيز در ايام خاص با شمار زائران مجاز برابر مي‌شود.

از اين اظهارات مي‌توان نتيجه گرفت كه اگر شمار متوسط زائران ايراني را در روزهاي عادي حدود 4000 نفر (با احتساب زائران مجاز و غيرمجاز) در نظر بگيريم كه هر يك براي عراق 500 دلار سودآوري داشته باشند، ايران روزانه حدود 2 ميليون دلار براي اين كشور سودآوري دارد كه اين رقم در ايام خاص، با در نظر گرفتن نزديك به 6000 زائر ايراني در اين كشور به 3 ميليون دلار در روز مي‌رسد!

«مادرم جلوي چشمم از شدت گرما لب مرز ايران و عراق جان داد درحالي كه پزشكي در كاروان نبود تا به دادش برسد، حدود نيم ساعت قبلش به سرباز عراقي لب مرز گفتم: مادرم بدحاله، بايد بميره تا شماها كارش رو زودتر راه بيندازيد؟ گفت : آره! برو وقتي مرد بيا» !

آنچه خوانديد شرح حال گروهي از اسراي ايراني در زمان جنگ تحميلي نيست، بلكه وصف بدترين لحظه‌هاي زندگي يكي از هموطنانمان است كه حدود دو سه ماه پيش تصميم گرفت مادر سالمندش را با يكي از كاروان‌هاي زيارتي مجوزدار براي زيارت به عتبات عاليات ببرد و هرچند پيشتر گفته بود مادرش قادر به سفر زميني نيست، اما در پي لغو پرواز ناچار شد او را از راه زميني به ايران بازگرداند و پيرزن در ميانه راه به دليل نبود امكانات در عراق جانش را از دست داد.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!