Mr. Khamenei is no good

جنبش سبز ایران: نخستین سالگرد و انتخابات آزاد

نامه سر گشاده دانشگاهیان ایرانی در سراسر جهان

به آقای بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل

۲۱ خرداد ۱۳۸۹

عالیجناب:

در حالی که سالگرد انتخابات نا پذیرفته ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ از راه می رسد؛ هنگامی که به سرکوب دهشتناک و کشتار صلحجویان معترض به نتیجه از پیش چیده شده آن انتخابات می نگریم؛ آنگاه که هممیهنان از میان ما رفته ای را بیاد می آوریم که زندگی شان با گلوله های جنایتکاران کوتاه شد؛ به سان آنکه از مطالبات بر حق هممیهنان ایرانیمان برای دموکراسی و حکومت قانون پشتیبانی می کنیم؛ همانگونه که عزم خویش را برای آزادی فوری هزاران زندانی سیاسی نشان میدهیم؛ و ضمن آنکه به آرامش قربانیان تجاوز و شکنجه در زندانهای رژیم مذهبی می کوشیم، ما دانشگاهیان ایرانی در سراسر جهان و امضا کنندگان این نامه، از بنیاد محترم شما و انسانهای صلحجوی جهان استدعا داریم که در همراهی با ما, جنایات جمهوری اسلامی علیه مردم ایران را محکوم کنید. ما از شما برای متوقف کردن این ماشین کشتار کمک میطلبیم.

در سال گذشته، آنانکه در برابر فساد و جنایات رژیم ایستادند، زیر نظررهبر جمهوری اسلامی، سید علی خامنه ای, بازداشت شدند، زیر شکنجه رفتند و حتی اعدام گردیدند. برخی از زندانیان سیاسی حتی ناپدید شدند و خانواده ها یشان در پیدا کردن مزارشان سر گردان ماندند. در این سال بسیاری از شهروندان ایرانی از دست دادن دردآور حقوق اجتماعی و دموکراتیک را در زندگی هر روز خویش تجربه کردند.

سالهای زیاد، سید علی خامنه ای بر ایران حکمرانی کرده ست که ظاهرا جامعه ای متعالی بسازد، برابری میان ایرانیان را گسترش دهد، بهروزی و امنیت را درین دنیا و رستگاری را در دنیای دیگر پدید آرد، و برای برابری و از بین بردن ریشه های ظلم در جهان مبارزه کند. اما در عمل، شرارت را بجای تقوا؛ گروهی بهره مند بجای برابری همگانی؛ فقر، قوانین خودسرانه، انتخابات چیده شده بجای بهروزی ، تامین و حکومت قانون؛ و پرورش و حمایت تروریسم را بجای دیپلماسی صلحجویانه رواج داده است. آقای خامنه ای برای ایران بد، برای جهان بدتر و برای مذهب فلاکتبار بوده است.

در سال گذاشته شمار بیشتری از ایرانیان به سفاکی رژیم و اشتهای به ظاهر سیری ناپذیر آن برای قدرت پی برده اند. بسیاری اکنون باور دارند که مطلق کردن مذهب از سوی رهبران جمهوری اسلامی با اصول حقوق بشر در تضاد است و موازین پایه ای مذهب را نادیده میگیرد. و، آنگونه که احتمال میرود، زمانی که رفتن قدرت از کف حکام حس شود، ادعاهای باور نکردنی و بیشتری در باره صلاحیت مذهبی خامنه ای و پیوندش با ائمه اطهار طرح خواهد شد. هر چه ایرانیان از مطلق نگری و وحشیگری رژیم بیشتر انتقاد کنند، رژیم بیشتر خود را نماینده خشم خدا معرفی خواهد کرد. بر همین منوال، هر چه کشورهای بیشتری از جمهوری اسلامی فاصله گرفته اند، رهبران رژیم بیشتر از نیروی نظامی و مهارت خود در دیپلماسی سخن گفته اند. مبارزه در ایران امروز میان دار و دسته برگزار کننده انتخابات نمایشی و پیروان حکومت قانون؛ بین خرافیگری افراطی و میانه روی منطقی؛ میان واهی گویی مذهبی افراطی از یکسو واخلاقیات خدا دوستی، صلحجوئی و بیزاری از خشونت از سوی دیگر است.

در نظر آرید مردمی را در اعتراض آرامشان برای حقوق دموکراتیک که کتک می خورند، شکنجه میشوند، مورد تجاوز قرار می گیرند، و به قتل میرسند؛ تصور کنید زندگی های پر پر شده ای را که در گورهای بی نشان به خاک سپرده شده اند؛ و بیاندیشید به درد و رنج طاقت فرسای پدران و مادران آنگاه که میشنوند که پسران و دختران شان برای همیشه رفته اند بی آنکه دمی برای بدرود بیابند، بدون هیچ امکان برای خاکسپاری، بی هیچ نشانی از گورشان ، و هیچ شناسه ای از آرامگاه همیشگی آنها. چنین بی حرمتی ورای تصور انسانی ست.

مرگ جانخراش ندا آقا سلطان، دختر دانشجوی فلسفه، به ضرب گلوله یک بسیجی روز ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ تجلی ماهیت رحم نشناس جریان حاکم است. اخیرا رژیم شماری از فرزندان کردستان ایران را اعدام کرد. این رژیم فعالان صلح جویی را کشت که بر انگیخته از احساس و عشق به میهن شان بودند. در گوش ما اکنون آوای سحر انگیز میهن پرستانی طنین انداز است که در رویارویی با اعدام کنندگان، پیمان با مردم را چنین میخوانند: “ای ایران، جان و خونم فدای تو؛” و پاسخ پدری از غم پریشان را که می گوید: “چو ایران مباشد، تن من مباد.”

با وجود خطرات جدی که در نافرمانی نهفته است، بسیاری از ایرانیان محکم بر مخالفت ورزی خویش می ایستند. همانگونه که میلیونها در سراسر جهان دیده اند، جنبش مردم ایران نه تنها بعد ا ز انتخابات پر تقلب پس ننشست بلکه در اعتراض به زدنها، بازداشتهای جمعی، تجاوزات، محاکمات نمایشی، و کشتارهای متعاقب آن، گسترده تر و متهور تر به میدان آمده است. مردم در طلب حکومت قانون، درک حقوق دمکراتیک خود، و پایان نهادن بر سیطره مطلق مذهب مصمم اند.

در سالگرد این روز سرنوشت ساز، ما از شما و مردم دمکرات سراسر جهان درخواست می کنیم که با ما، در ابراز تاسف عمیق به خانواده های قربانیان جنایات جمهوری اسلامی، در اعلام پشتیبانی و همبستگی با زندانیان سیاسی، و محکوم نمودن قساوت رژیم علیه مردم عزیزمان، همراه شوید.

بر چنین بنیادی، خواهشمندیم با ما در طلب آزادی فوری و نا مشروط همه زندانیان سیاسی، برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، و کیفر رسانی مسؤولان زدن، کشتن، شکنجه، و قتل معترضان صلح جو هم آوا گردید.  

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!