آیا مشگل و سبب اصلی درماندگی انسانها اکنون تنها دینها هستند؟

آیا مشگل و سبب اصلی درماندگی انسانها اکنون تنها دینها هستند؟

اکنون بسیاری از مردم نوک تیز پیکان حمله خود را برای مشگلات و ناراحتی های کنونی متوجه دین کرده اندو فکر میکنند اگر بی دینی و مثلا اخلاق جایگزین دین ها شوند مشگل همه حل خواهد شد.  اگر ما منصف باشیم می بینیم که دین ها مشگل ساز نبوده اند بلکه کسانی که از دینها سو استفاده فرموده اند مشگل ساز بوده اند. مثلا کجای این گفته عیب دارد که  بایست گفتار نیک  کردار نیک و پندار نیک را سر آغاز زندگی خود بکنیم فکر کنید که اگر مردم به همین سه جمله کوتاه توجه کرده و آنرا اجرا کرده بودند بسیاری از مشگلات کنونی اصلا وجود نداشت  . این گفته اشو زرتشت پیامبر گرامی زرتشتیان است ولی آیا همان موبدان دوره ساسانی به این گفته عمل میکردند؟  بقول عربان لاوالله؟ قدرت طلبی تمامیت خواهی فساد و پادشاهی موروثی بدون دقت و تحقیق باعث شاید شده بود که عربان به ایران آن زمان مسلط شوند و کتابخانه هارا بسوزانند و مردم را برده خود کنند.

امروز هم دینداری یا حتی بی دینی پایه بر اخلاق شاید نتواند مردم را نجات دهد. آن چیز که میتواند مردم را رها کند تنها دانش و بینش و مطالعه است که انسانها بتوانند دید وسیعی داشته باشند نه در یک محدوده زندانی بمانند. دانستن زبانهای خارجی مطالعه زندگی و تلاشهای دیگران برای رسیدن به آزادی میتواند مشگل گشای همه مردم باشد.

همینطور حضرت مسیح که اینقدر مردم را به عشق و دوستی نصیحت و وصیت کرد و گفت همدیگر را دوست بدارید همانطوریکه من شما را دوست داشته ام و یا بهم کمک کنید و بی تفاوت و خودخواه و تمامیت طلب نباشید.  بخشش کنید و نسبت به دیگران بزرگوار باشید ظلم و بی تفاوتی را کنار بگذارید و همه را مثل برادران و دوستان خود دوست بدارید خدا عشق است و پدر آسمانی شما.  حالا آیا حتی همه کشیشان به این دستورها عمل میکنند؟ لاولله؟  آنان در قصر های سلطنتی زندگی میکنند و دیگران را به وعده وعید و داشتن صبر ایوب دلالت میکنند. بنای ظلمی که همان روحانیون مسیحی در دوره قرون وسطی بنیاد نهادند غیر قابل بخشش است؟  از دین کشت کشتار قتل و جنایت را تیلیغ فرمودند و مردم را بجان هم انداختند. خوب همانطوریکه دین زرتشتی در اثر شاید ظلم موبدان مورد حمله مسلمانان واقع شد همانطور هم دین مسیحیت به ظلم و جور خود توسط روحانیون شیاد و شاید بدون ایمان  مردم را تاراج و کشتار میکرد.

گرچه اسلام و مسلمانان هم اول بنام برادری و برابر پیش آمدند ولی بعد وضع فرق کرد و عرب و قریش آقا شد و دیگران برده و بنده.  شیوخ ثروتمند و خلیفه های غدار و شهوت پرست و تمامیت خواه و مادیگرا از دین اسلام بعنوان یک حربه برای نابودی دیگران و فربه شدن خود شان کمال سو استفاده را کردند حتی که فرزندان همان پیامبر خودرا که میگفتند که با او ایمان دارند سر بریدند؟  دین اسلام هم با شعار خوبی عدل انصاف برادری و برابری و اینکه طلب علم بر هر زن ومرد مسلمان واجب است و به دنبال دانش بروید ولو اینکه در کشور چین آموزش داده میشود  به میدان آمده بود به دست یک مشت شیاد و تمامیت خواه و شهوت پرست نظیر یزید و معاویه و ابوسفیان به ملعبه و بازی گرفته شد.  و تا همین اواخر هم شاهان بت پرست و زن پرست و شهوت پرست نظیر فتح علی شاه  و ناصر الدین شاه با داشتن ده ها زن به عیش و نوش و شهوترانی مشغول بودند و مردم را یا بحال خود رها کرده بودند و یا از آنان مالیاتهای سنگین برای زندگی پر زرق برق و مملو از شهوت رانی خود می ستاندند. همه اینان بنام مسلمان به مردم ظلم میکردند ونام دین را به بازی گرفته بودند و روحانیون اسلامی هم کم بیش از آنان حمایت میفرمودند.

اگر به زندگی همه پیامبران نگاه کنیم حضرت مسیح که به چهار میخ کشیده شد و در سن سی سالگی اعدامی فجیع گردید  خوب از دین و مزایای آن او هیچ استفاده ای نکرد.  ولی خوب دیگران از صدقه سر وی در کاخها و درکنار دلبران مه روی زندگی کردند و میکنند. سهم مردم عادی هیچ بوده است یا ظلم و ستم و غارت و کشت و کشتار.

بغیر از حضرت محمد که به مرگ طبیعی وفات فرمودند اکثر پیشوایان بخصوش شیعه با مرگ طبیعی وفات نفرمودند بلکه به ضرب شمشیر بیرحمانه کشته شدند و یا مسموم گردیدند و گویا با وجود علم لدنی خود به خوردن انگور و غذای مسموم ادامه دادند. معجزاتی که به حضرت مسیح نسبت میدهند هم در هیچ کتاب تاریخی دیگری به جز همان انجیل ذکر نشده است که شاید همه آن معجزات سمبولیک باشند.  ولی آنچه که مسلم است گفته ها و روش ها و دستورات حضرت مسیح اگر به آنان عمل شوند بسیار نیکو و خوب هستند.

حضرت باب نیز در سن بسیار جوانی توسط دولت ناصرالدین شاه اعدام و تیرباران شد. و دعوی امامت دوازدهمی برایش فایده ای دنیوی نداشته بود. گرچه در تاریخ های غیر بهایی نیز معجزه ای از وی ذکر شده است که یک گروه سرباز ارمنی به وی تیراندازی کردند در حالیکه او به چوبی بسته شده بود ولی به گفته وی چون خدای نمی خواست او کشته نشد. که اهالی تبریز میگویند از این واقعه بسیار دگرگون گشته بسیاری از آنان بابی شدند. بهر حال گفته ها و نوشته های وی هم برای جامعه کنونی جهان تازگی داشت و حتی بسیاری از نویسندگان غیر بهایی اورا انقلابی و پیشرو دانسته اند.  در بابیان نیرویی بود که براحتی کشته شدن و شکنجه را می پذیرفتند و نمونه آن سلیمان خان وزیر است که شمع آجین شد و دستهای جلاد که برای سوراخ کردن بدن او آمده بود میلرزیده و او خنجر را از دست جلاد میستاند و خودش بدنش خود را سوراخ سوراخ میکندو بعد هم در آن سوراخها شمع های گداخته روشن گذاشته میشود و او شعر عاشقانه معبود خود را میخواند و قدم میزند.  این مثل راه رفتن حضرت مسیح روی آب و یا شفای بیماران و مردگان از گذشته های دور نیست و شاید هستند کسانی که این موضوع را از دینندگان آن شنیده اند. حالا اگر کتابهای نوشته شده حضرت باب نه بعنوان یک امام یا رسول خدایی بلکه بعنوان یک متفکر و یک نویسنده مورد ارزیابی بیطرفانه قرار بگیرد شاید بسیاری از مشگلات حل شوند. 

حضرت بهاالله که هم که یک متفکر بزرگ بوده اند کتاب هایی نوشته اند که بایست بدون غرض و مرض مورد بررسی قرار بگیرد که در باره اقتصاد و زندگی و غیره است و کلام وی که ای اهل عالم به چشم بیگانگی هم ننگرید  که سراپرده یگانگی در دنیا بلند شده و همه شما بار یک دارید و برگهای یک شاخسار.  تا اینجا همه پیامبران جز دادن دستورات انسانی و خوب کاری دیگری نکردند و اکثر آنان هم به نحووحشیانه ای کشته و یا مسموم شده اند. 

متاسفانه وارثان آنان از دین یک حرفه و یک دکان ساخته اندو با غارت مردم ساده دل و آزار و اذیت آنان و بی تفاوتی و ظلم از همه دینها سو استفاده میکنند.  گناه شاید از دین نباشد بلکه از مردمی است که از آن سو استفاده میکنند.  حالا اگر مردم همه باسواد و مطلع و با دانش و خوب باشند مسلم است که شیادان دینی و ستمکاران با حربه دین نمی توانند از آنان مثل آدمکها و عروسکها سو استفاده برای پرکردن جیبهای خودشان بکنند. بطور خلاصه دین هم مورد ظلم شیادان قرار گرفته و خودش هم یک مظلوم است که حتی رهبران اصلی آن و خانواده هایشان هم مورد ظلم و جور واقع شده اند. تا مادامیکه دین برای راحتی و آسایش و علم و دانش بکار گرفته میشود و اخلاق و دوستی را تقویت میکند ضرری ندارد ولی هنگامیکه از آن برای قتل غارت و سو استفاده و کشت کشتار سو استفاده میشود بایست با تاملبه به آن نگاه کرد؟

 

 

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!