زلزله در ژاپن

از سفر مصر تا به حال از خانه خارج نشده بودم (به دستور اطبا) و هنوز مشغول اخبار لیبی‌ هستم که به نآگه در اولین ساعت صبحگاه روز ۱۱ مارس ۲۰۱۱ این خبر به دستم می‌رسد،زلزله در ژاپن، بیا به دفتر خودت در تلویزیون…از ساعت ۹ صبح تا به حال در اینجا هستم.

***

از حادثه بم تا به حال این چنین دلم نگرفته بود،چندین دوست و آشنا در تلویزیون ژاپن در توکیو و چند شهر دیگر دارم،موفق نمیشوم با آنها صحبت کنم،خبر بسیار جدی است و تنها به یک زلزله ساده تمام نمی‌شود،زلزله نزدیک ۸.۹ بوده است،یکی‌ از بزرگترین‌ها در تاریخ بشر !

کانال‌های تلویزیون ژاپن در حال پخش است و دنبال می‌کنم،فقط کانالهای بین المللی قابل دیدن هستند،دائماً پیام میدهند که مردم به جاهای بلند بروند،در خانه نمانند،هنوز پس لرزه‌ها کشنده هستند.

مشکل بسیار بزرگ خطر سونامی هست که بسیاری از کشته شده‌ها افرادی بودند که در مناطق ساحلی خانه داشتند و از کار برگشته بودند.

فعلا گفته میشود بیش از ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند اما رقم بیش از این حرف هاست.

جریان این است که ژاپن بسیار آمادگی‌ در برابر زلزله دارد و ژاپنیها..از بچه تا بزرگ،زن و مرد آموخته اند که چه باید کرد،متأسفانه در شرکت‌های ژاپنی اجازه نمیدهند که کارمندان از محل کار به بیرون بروند (قوانین کاری!).

یکی‌ از نیروگاه‌های اتمی‌ در نزدیکی‌ توکیو آتش گرفته است و بقیه نیروگاه‌ها خاموس هستند،خطر در ناکازاکی،کوماموتو،یوکوهاما بسیار است… هیچ کس از اسرار تمی ژاپنیها اطلاع ندارد و ترس از این است که خطر بیش از اینها باشد و ما بی‌ خبر !

تنها بیش از ۲۰۰ نفر در سواحل سندایی در خشم سونامی غرق شده اند.

آب و برق در بسیار از مناطق وجود ندارد،تلفن و اینترنت از کار افتاده است… جوانان، نظامیان،مشغول رسیدگی به کودکان و سالخوردگان هستند،یادتان باشد که ژاپن ۸ ساعت از اروپای غربی جلوتر است.آنجا الان نیمه شب است.

ناگویا،ساپرو..سرما هم به درد مردم اضافه شده است.

در طی‌ طول روز و شب در اینجا سعی‌ خواهم کرد که اخباری را که به نظرم می‌رسد در اینجا بگذارم.

با ژاپنیها هم دردیم،در غم..غصه و ماتم آنان شریکیم..ما ایرانیان مردمانی پاک و نیکوکاریم،ما در کنار آنها خواهیم بود،آنها را تنها نمیگذاریم.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!