آیا آرتش های تا دندان مسلح خاورمیانه برای نبرد با مردم کشور خودشان مجهز ګردیده اند

  آیا آرتش های تا دندان مسلح خاورمیانه برای نبرد با مردم کشور خودشان مجهز ګردیده اند یا تعلیم دیده  شده اند؟ یا میخواهند بجنګ با امپریالیستها بروند  یا …؟ ارتشهای تا دندان مسلح خاورمیانه  برای با جنګ با کی آماده میشوند؟ ترک تعصب و تقلید و مقلد نبودن و دنبال علم رفتن آرتش های تا دندان مسلح خاور میانه میخواهند با کدام کشور بجنګند ؟ با آمریکا یا با اسراییل  یا با مردم خود همان کشور؟ امروز همه میدانیم که یکی از مشګلات ما همان تعصب های خرکی و تقلیدهای کورکورانه است  بسبب نداشتن علم و دانش مثلا ما فرقه بهایی را ضاله میګوییم ولی هیچ دلیلی هم برای ضاله بودن آڼ ارایه نداده ایم   آی دوست در روضه قلب جز ګل عشق مکار و یا خیمه یګانګی در جهان برپا شده به چشم بیګانګی در هم ننګرید  که همه باری یک دارید و برګهای یک شاخسار و ګلبرګهای یک ګلبن  کجای این سخنها سخن ضاله است؟  آنچه در همین ایرانیان دات کام ګفته و نوشته شده همه دال بر این است که کم بیش مشګلات هویدا هستند.  وابستګی به خارج به سبب نداشتن توانهای علمی مدرن  و نداشتن مدرسه های فنی و علمی کافی  کمبود دانشګاه ها و مدارس عالی  کمبود کار و نداشتن فرصت های مساوی برای همه جوانان همراه با تعصب و تمامیت خواهی و دزدی فساد  بلای جان مردم خاور میانه شده است  و مردم این کشورها بخصوص جوانان میګوشند که از این دامها ها بیرون بیآیند ولو اینکه به مرګشان و یا شهید شدنشان بیانجامد؟ 

از یکطرف دیکتاتوران ابله به دزدی و فساد و تمامیت خواهی خود خاتمه نمی دهند و از طرف دیګر غارتګران بین المللی با سیاست یکی به نعل و یکی به میخ آتش را روشن نګه میدارند  مثلا آرتش لیبی که قاعدتا بایست حامی مردم لیبی در برابر هجومهای دشمنان خارجی و یا فرضی باشد اکنون مستقما به جنګ با خود مردم رفته است؟  دانشجویان لیبایی میګویند که سرهنګ قذافی برای ماندن در قدرت بهر وسیله ای  میخواهد مردم را سرکوب کند. حالا وقتی ما رژه های ارتشهای سایر کشورهای خاورمیانه را می بینیم  با خود فکر خواهمی کرد که این ارتشها میخواهند به جنګ کاپیتالیست ها  امپریالیست ها  کمونیست ها و سایر ایست ها و قدرتهای بین المللی بروند  در صورتیکه آنان شاید تنها میخواهند با مردم و برادران و خواهران به جنګ بروند آنان مسلح و تعلیم دیده به جنګ با مردمی دست خالی و بدون تعلیمات نظامی کافی؟ بطوری که مردم لیبی مجبور شده اند که از قدرتهای بیګانه خارجی آنهم همان امپریالیستهای سابق تقاضای کمک کنند تا به دست جناب سرهنګ قذافی کشته  و یا شهید نشوند.  حالا من نمیدانم که بایست تقصیر را ګردن همان انګلیسیها انداخت یا امپریالیست ها و یا ګردن تعصبها و تمامیت خواهی های خودمان  همانطوریکه طالبانها و صدام ها کشورهایشان را تا مرز اشغال به پیش بردند و میلیونها جوان کشور خود را به کشتن دادند  برای چی  برای اینکه میخواستند  خودنمایی کنند و حرفهای خودشان را به کرسی بنشانند.  شاید اکنون مردم عرب زبان یا عرب شده  به خیزش برخاسته اند تا این نوکران ثروت و قدرت و وابسته را به زباله دانی بفرستند با امید اینکه کوشش های آنان به انحراف کشیده نشده و مصادره نشود و یک دیکتاتور ګرسنه تر و خوانخوار تر جای دیکتاتور سابق را پر کند.  همانطوریکه از حربه دین در جنګ ایران و عراق سو استفاده شد و هر دو طرف یکدیګر را به نام سنی و شیعه کافر مطلق و واجب قتل اعلام میکردند  و هر دو طرف بی جهت به جنګ باهم تحریک میشدند تا دیوانه ای بنام صدام بر توهم های خود پیروز ګردد. 

 توهمی که ناشی از خنکی و بی دانشی کامل کسی بود که متاسفانه رهبر یک کشور شده بود. هر بچه دبستانی میداند که با اسلحه های ساخت غرب نمی توان به جنګ غرب رفت  و او جنګی را با آمریکا و متحدانشان شروع کرد که حتی یک در صد امید پیروزی در آن نبود.  قذافی در این جریان از صدام عاقلتر بود ولی او اکنون برای حفظ قدرت خود میخواهد مردم کشور مثلا خودش را بکشد؟  کاری که صدام با قسمتی از مردم خودش یعنی کردها کرد؟  متاسفانه مردم خاورمیانه دارای ارتش هایی هستند که برای سرکوب خود آنان تعلیم دیده اند همراه با تعصب های کور و شست شویی های مغزی آنان. همه ما بایست در چندی جبهه بجنګیم که جهل تمامیت خواهی و نداشتن دانش و تعصب  از نمونه های آنان است.   به امید روزی که ما هم به آزادی کامل برسیم که زیر آن مجموعه آزادی زنان  اقلیتها  کودکان و دینها باورها و زبانها و ملتها تضمین شده باشد. آزادی تا حدی که به دیګران بنام آزادی ظلم نشود.  ڼه آزادی در چپاول و فتنه و غارت رشوه خواری قتل وکشتار دیګر اندیشان  باید مفهوم آزادی اینطور تعبیر شود  تا مادامیکه به آزادی دیګران لطمه زده نشود؟

احمدی نژاد از نقش رهبری در انتخاب مجدد خود در سال ٨٨ سخن گفت

جــرس: در ادامه چالش های رخ داده پیرامون برکناریِ استعفاگونۀ حیدر مصلحی، منابع خبری جرس می گویند که “محمود احمدی نژاد” رییس دولت دهم، در جمع گروهی از مدیران خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) دخالت آقای خامنه ای برای حفظ او در سمت ریاست جمهوری را تایید کرده است. بنابه گزارش این منابع، احمدی نژاد گفته است :” آقای خامنه ای در سال 1388 من را حفظ کرد تا به این ترتیب نیروهای خودش را حفظ کند چرا که اگر “میرحسین موسوی” رییس جمهور می شد دستگاه رهبری را برمی چید.”

از سوی دیگر برخی سایتهای وابسته به جریان اصولگرا گزارش داده اند که محمود احمدی نژاد همچنان بر موضع قبلی خود مبنی بر برکناری وزیر اطلاعات پافشاری کرده و حاضر نیست با وی همکاری کند و بر خلاف آنچه انتظار می رفت، رئیس دولت با وجود تاکید و نامۀ رهبری، هنوز از حیدر مصلحی برای حضور مجدد در هیات دولت دعوت نکرده است.

گفته می شود بعد از برکناری ناگهانی وزیر اطلاعات و بلافاصله نامۀ رهبری جهت ابقای وی، وزیر برکنار شده حتی به سفر استانی هیئت دولت به کردستان نیز دعوت نشد و محمود احمدی نژاد اجازه نداد که تیم مدیریتی این مجموعه با دولت همراه شود، تا عملا نامه و دستور رهبر و حملات اصولگرایان را نادیده بگیرد.


گفتنی است در جریان برکناری استفعاگونۀ حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، طیف گسترده ای از رسانه ها، مقامات و تشکلهای اصولگرا، ضمن حمله به نزدیکان و رسانه دولت، این تصمیم را تحت تاثیر “جریان انحرافی” نفوذی در دولت ارزیابی کرده بودند.


در همین ارتباط، پیش‌تر احمد توکلی نماینده محافظه کار منتقد دولت در مجلس، با اشاره به لزوم کسب نظر رهبری در هنگام انتخاب یا تغییر وزرای خارجه، دفاع و اطلاعات گفته بود: “احمدی‌نژاد وظیفه داشت از قبل، نظر مثبت رهبر معظم انقلاب را داشته باشد اما این کار را نکرد.”


سایت الف وابسته به توکلی، در خبری در مورد تحولات وزارت اطلاعات، نوشته بود که در گذشته هم رئیس جمهوری تصمیم داشته حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را برکنار کند که با مخالفت رهبری مواجه شده است.

این درحالی است که آقای خامنه‌ای صبح شنبه در دیدار با جمعی از مردم استان فارس تاکید کرد که “هرجا كه رهبری احساس كند از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهد شد و رهبری تا زنده است هیچگاه نخواهد گذاشت، در حركت عظیم ملت ایران بسوی آرمانها، ذره‌ای انحراف ایجاد شود.”

انتشار این خبر در شرایطی است که روابط میان رهبر جمهوری اسلامی و رییس دولت پس از جنجال های هفته گذشته بر سر ابقای حیدر مصلحی در سمت وزارت اطلاعات به شدت تنش آلود شده است. آقای خامنه ای دیروز( یکشنبه) در یک سخنرانی سعی کرد تنش های کنونی میان جناح های حاکم در قدرت را کم اهمیت جلوه دهد اما احمدی نژاد هنوز واکنشی علنی در این باره نشان نداده است. برخی رسانه های محافظه کار می گویند که احمدی نژاد با عدم دعوت از وزیر اطلاعات در سفر استانی به کردستان،عملا تصمیم رهبری برای ابقای مصلحی در این وزارت خانه را زیر سوال برده است.

عمرو موسی: بادهای تغییر به زودی به ایران هم خواهد رسید

جرس: عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که بادهای فعلی تغییر به کشورهای عربی محدود نخواهد شد و به زودی به ایران خواهد رسید.

به گزارش العربیه ، موسی  در گفت و گو با روزنامه فرانسوی “لوفیگارو” گفت: تغییرات و انقلاب ها بیش از سه ماه است که جهان عرب را در نوردیده. ابتدا با انقلاب در تونس و برکناری نظام زین العابدین بن علی رئیس جمهور تونس آغاز شد و با انقلاب مصر و برکناری نظام محمد حسنی مبارک ادامه یافت. اکنون برخی کشورهای عربی همچون لیبی، یمن و سوریه نیز شاهد اعتراض های گسترده هستند.

عمرو موسی در این گفت و گو افزوده است: “من بر این اعتقادم که بادهای سهمگین تغییر به جهان عرب محدود نخواهد شد و به زودی به سوی ایران وزیدن خواهد گرفت.”

عمرو موسی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به قیام های فعلی در جهان عرب گفته است: “شهروندان این کشورها خواهان مشارکت در تصمیم گیری ها هستند.”

او همچنین اظهار داشت: “هر کشوری دارای ویژگی ها و خصوصیات مربوط به خود است. ولی محور این است که کشورهای عرب در حال تجربه نمونه های مشابه خود بوده و بر ضد اقتدارگرایی و فساد در حال مبارزه هستند.”

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در پاسخ به این پرسش لوفیگارو که آیا تصمیم سعودی در اعزام نیرو به بحرین درست بوده است، گفت: “اعزام نیرو قانونی بوده و در راستای معاهده ای است که میان کشورهای شورای همکاری خلیج امضاء شده است.”

عمرو موسی در این باره گفت: “وضعیت مثل بلور برای ما شفاف است، بحرین یک کشور عربی است و باید عربی هم باقی بماند. حفظ ثبات این کشور حیاتی است.”

احمد خاتمی: برای حل مسأله حجاب باید خون ریخته شود!

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از اصطلاح بی‌کاری برای شرایط فرهنگی جامعه امروز استفاده کرده و گفتند: هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن و پیدا کردن راه حل برای این مشکل نبوده و به نظر می‌رسد دیگر با کار فرهنگی نمی‌توان جلوی بدحجابی در جامعه را گرفت و فکر می‌کنم برای حل این مسأله باید خون‌های پاکی ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشه کن شود.

آفتاب: جهان نوشت: آیت‌الله سید احمد خاتمی در جلسه‌ای با حضور طلاب در پاسخ به سوال یکی از حضار که گفته بود در شهر قم افراد بد حجاب آزادانه در شهر می‌گردند و و هنگامی که از نیروی انتظامی پرسیده می‌شود چرا به وظیفه خود عمل نمی‌کند، می‌گویند ما دستوری برای این کار نداریم، اظهار داشت: دولت برای جذب آرایی که در انتخابات ۸۸ به کاندیداهای دیگر رای دادند در مسأله حجاب روی به سیاست تساهل و تسامح آورده است و در این موضوع قیافه روشنفکری گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله حجاب در جامعه امروز ما تبدیل به یک مشکل و فاجعه فرهنگی شده است افزودند: دیگر نمی‌توانیم بگوییم در حوزه مسائل فرهنگی و علی‌الخصوص حجاب در کشور کم کاری صورت می‌‌گیرد و باید گفت اصلا کاری در جامعه برای حل مشکلات این چنینی صورت نمی‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از اصطلاح بی‌کاری برای شرایط فرهنگی جامعه امروز استفاده کرده و گفتند: هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن و پیدا کردن راه حل برای این مشکل نبوده و به نظر می‌رسد دیگر با کار فرهنگی نمی‌توان جلوی بدحجابی در جامعه را گرفت و فکر می‌کنم برای حل این مسأله باید خون‌های پاکی ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشه کن شود.
 
آیت‌الله خاتمی در ادامه افزود: رویکرد فرهنگی دولت در این زمینه به شدت ضعیف بوده و بنده بارها و بارها در نماز جمعه تهران این مسأله را گوشزد کرده و مردم هم در نظرسنجی‌ها این موضوع را با حدود

۹۰ درصد تائید کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد با رویکرد آرام و آهسته و به اصطلاح کار فرهنگی دیگر نمی‌توان این موضوع را حل کرد.

کد مطلب : 125704

نامه تاریخی فتحعلیشاه قاجار به سفیر ایران در استانبول
 
این نامه در اسناد ملی ترکیه موجود است
اولاً بر ذمت همت تو لازم است که بدرستی تحقیق کنی که وسعت ملک فرنگستان چقدر است؟ کسی بنام پادشاه فرنگ هست یا نه؟ و در صورت بودن، پایتختش کجاست؟ ثانیاً فرنگستان عبارتست از چند ایل شهرنشین؟ خوانین و سرکردگان ایشان کیانند؟ ثالثاً در باب فرانسه غوررسی خوبی بکن و ببین فرانسه هم یکی از ایلات فرنگ است یا گروهی و ملکی دیگر دارد؟
بناپارت نام کافری که خود را پادشاه فرانسه میداند کیست و چه کاره است؟ رابعاً در باب انگلستان تحقیق جداگانه و علیحده بکن و ببین اینان که در سایه ماهوت و قلمتراش اینهمه شهرت پیدا کرده اند، از چه قماش مردم و از په قبیل قومند؟ اینکه می گویند در جزیر ای ساکنند، ییلاق و قشلاق ندارند و قوت غالبشان ماهی است، راست است یا نه؟ اگر راست باشد چطور می شود که یکی در جزیره بنشیند و هندوستان را فتح کند؟ پس از آن در حل این مسئله که اینهمه در ایران در دهنها افتاده است، صرف مساعی و اقدام بنما و لیک بفهم که در میان انگلستان و لندن چه نسبت است؟ آیا لندن جزئی از انگلستان است یا انگلستان جزئی از لندن؟
خامساً Roman”> بعلم الیقین تحقیق بکن که کمپانی هند که اینهمه مورد مباحثه و گفتگو است با انگلستان چه رابطه ای دارد؟ و بنا با شهر اقوال، عبارتست از یک پیره زن و بالعی قول بعضهم مرکب است از چند پیره زن؟ آیا راست است که “مرغریت” یعنی خداوند تاتاران زنده و جاوید است و او را مرگ نیست یا اینکه فناپذیر است؟ 
همچنین در باب این دولت لاینفهم انگلستان با دقت تمام وارسی نموده بدانکه چگونه حکمرانی است و صورت حکمران او چیست؟ سادساً از روی قطع و یقین غور و بررسی حالت ینگه دنیا را نموده و در این باب سر موئی فرونگذار. سابعاً و بلکه اخیراً تاریخ فرنگستان را بنویس و در مقام تفحص و تجسس آن بر آی که اسلم شقوق و احسن طریق برای هدایت فرنگیان گمراه بشاهراه اسلام و بازداشتن ایشان از اکل میته (خوردن مردار) و لحم خنزیر (گوشت خوک) کدام است؟
باختر امروز سال دو شماره 17  نمونه درک یک پادشاه از واقعیت ها و دانش وی؟ درست مثل بعضی از دیکتاتورهای کنونی نظیر قذافی یا صدام ؟

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!