چهره جدیدی از ما

رادیو زمانه – ببین دات تی وی – ایرانیان دات کام


Share/Save/Bookmark

چهره جدیدی از ما
by Arsalan
04-Sep-2007
 

چند سالیست که در هر گوشه و کنار وقتی پای صحبت با ایرانیان را باز میکنم و در مورد مسایل مربوط به کشورم و یا بهتر بگم هموطنانم در داخل و جامعه ایرانی در خارج از کشور بحث و گفتگو اغاز میشه همیشه در یک نقطه ای از این گفتگوها همه چیز به نسل جدید یا جوان یا بهتر بگم نسل مدرن و پیشرفته ایرانی ختم میشه.

در حقیقت همه کم و کاستی نسل قبل از نسل جدید یکدفعه سپرده میشه به نسل امروز ایران حتی در خیلی از مواردمعرف ایران مدرن یا ایرانیان مدرن نیز به دوش این نسل قرار میگیرد و همچنین قرار این نسل آبروی از دست رفته ما ایرانیان را در همه عرصه ها به ما برگرداند.

البته این نتیجه گیری ها را فقط تو بحث و گفتگو نمیتوان پیدا کرد بلکه بسیاری از هموطنان نسل قبل از نسل جدید که صاحب بسیاری – مدارک – درجات – سمتها –و بسیاری دبگر از این صفات هستند و امروز خودشون را به نوعی تنها صاحبنظران میدانند در مقالات و سخنرانی هایشان بارها و بارها مخصوصا در این چند سال گذشته به نتایج بالا اشاره کردن .

بعد ازمدتی شنیدن و خواندن اینگونه موضوعات سئوال در ذهنم آمد که خوب این نسل جوان یا نسل امروز ایران کجاست و امروز مشغول به چه کاریست ؟ کجا میشه پیدایشان کرد ؟ و ....راستشو بخواهید جواب این سئوال ها را هم از میان گفتگو ها و مقالات و سخنرانیهای نسل قبل از نسل جدید یا نسل مدرن هم پیدا نکردم در واقع آنها به حرف میپردازند تا عمل.این مسئله کمی من را کنجکاو کرد که خودم بدنبال پاسخ پرسشهایم بگردم .

بعد از مدتی جستجو اتفاقا به جوابهای مثبتی رسیدم که باعث نوشتن این مقاله شد.

یکی از وسایلی که در این زمینه به من کمک کرد استفاده از تکنولوژی در واقع اینترنت بود . وسیله ای که امروز تبدیل به یکی از اساسی ترین نیازهای انسان در جهان شده است. البته لازمه بگم که در ابتدا سعی کردم با دیدن تلویزیونهای ماهواره ایی دنبال نسل جدید و مدرن بگردم که متاسفانه نزدیک بود بکلی امیدم را ازدست بدهم تا اینکه اینترنت به کمکم آمد . از طریق اینترنت با سایتهای ایرانی جدیدی آشنا شدم بطوریکه قسمتی از وقت روزانه را تا به امروز صرف بازدید این سایتها قرار داده ام.

بعد از آشنا شدن با این سایتها و لذت بردن از مقالات و برنامه ها این فکر در من بوجود آمد که سازنده این ایده های زیبا و مدرن چه کسانی هستند ؟ و همچنین درچه دوره سنی قرار دارند ؟ ایده ها و افکاری که گویا یکدفعه خودش را از میان نسلی (متاسفانه ) سوخته بیرون آورده و بدون توجه به دیوارهای ساختگی نسل قبل از نسل نوین با قدرت در حال معرفی و بیان خودش به هر روشی است . برای مثال میتوانم به سایت های " ایرانیان دات کام " و " رادیو زمانه " ( در واقع اولین رادیو جوان و مدرن ) و فکر کنم اولین تلویزیون ایرانی مدرن در اینترنت بنام " ببین دات تی وی " و بسیاری دیگر که در داخل ایران است نام ببرم.

مدیران – نویسندگان – برنامه سازان – تولید کنندگان و همه کسانی که در این مجموعه فعال هستند بنظر من در واقع بخشی و معرفی از نسل نوین امروز ایران است . نسلی که میکوشد تا این پراکندگی بین ایرانیان را از بین ببرد و مکان و شرایط را برای هم نسلهای خودش باز کند و چهره جدیدی از ما ایرانیان را هم بخودمان و هم به دیگر جوامع بشناساند.

من هم بعنوان یک ایرانی وظیفه خودم دانستم که از این طریق حمایت خودم را از این فعالیتها اعلام کنم . و به نظر من این بعهده یکایک ما خوانندگان – شنوندگان و بینندگان نیز میباشد . بنظر من نسل نوین و مدرن ایران واقعیتی است که به هیچ عنوان نمیتوان نادیده گرفت زیرا در آخر این ما هستیم که با نادیده گرفتن این نسل به مرور زمان نادیده میشویم.

در آخر اگر بخواهم در یک جمله نوشته ام را تمام کنم میتونم بگم با نسل نوین و مدرن میتوان در ایرانیان دات کام – رادیو زمانه –  ببین دات تی وی آشنا شد .


Share/Save/Bookmark