شکست توهم

نمایش اخیر نشان داد بسیاری از تبعیدی ها, اپوزیسیون حکومت اسلامی نیستند


Share/Save/Bookmark

شکست توهم
by mnoghrekar
15-Jun-2009
 

اصلاحات به معنای نوعی کمک رسانی به حکومت اسلامی پدیده ی تازه ای نیست. از فردای بنیانگذاری این حکومت عده ای از درون و بیرون حکومت به این نوع از کمک رسانی رو آوردند. در این میانه عده ای  ضمن حفظ بیضه اسلام و حکومت اسلامی به دنبال ایجاد تغییر اتی سطحی و "سوپاپ اطمینانی" در حکومت بودند , که نمونه اند مهندس بازرگان و نهضت آزادی در یک سو و حزب توده در سوی دیگر. اگر بازرگان و نهضت آزادی و امثالهم با اعتفاد به اسلام جرات نزدیک شدن به بنیاد های فساد را نداشتند  و می خواستند کار تغییر را از اضافه کردن  کلمه "دموکراتیک" به جمهوری اسلامی  آغاز کنند , توده ای ها با هالو پنداشتن آیت الله خمینی تلاش داشتند خط  امام را به راه رشد غیر سرمایه داری  بکشانند  ودر نقش "کارمندان" حکومت اسلامی اصلاحات مورد نظر را بوجود آورند. اما دیدیم آیت الله خمینی  چگونه بتدریج و حسابگرانه – و جنایتکارانه – به سراغ این دست از اصلاح طلبان کمک رسان رفت.

قصه ی این کمک رسانی اصلاح طلبانه ی سی ساله , سری دراز دارد.  البته اصلاحاتی در ارودی "اصلاح طلبان کمک رسان به حکومت اسلامی و ولی فقیه" رخ داده است اما در اساس  در بر همان پاشنه جا خوش کرده است که بود.

وحکایت همچنان باقی ست, جانشین آیت الله خمینی , یعنی آیت الله خامنه ای  نیز بتدریج و حسابگرانه – و جنایتکارانه - به سراغ این دست از اصلاح طلبان کمک رسان رفته و می رود.

یایان تازه ترین نمایش

تاره ترین نمایش حکومت اسلامی , انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری این حکومت  بود که سرانجام آیت الله  خامنه ای , کارگردان نمایش " انتخابات", آنگونه که می خواست  نمایش را به پایان رساند.  خامنه ای و بیت اش, که نشان دادند سیاست ورزان ورزیده ای هستند,  با مهارت  و چربدستی در این نمایش از  اصلاح طلبان حکومتی در داخل ودر خارج از کشور به عنوان سیاهی لشکرانی متوهم بازی  ای هنرمندانه اما تراژیک گرفتند. نگاهی به این لشکر شکسته و خسته  در خارج کشور وعکس العمل های عصبی و غلو آمیزشان بیاندازید تا به ابعاد توانایی این کارگردان خبره برای بازی گرفتن, حتی از بی استعداد ترین هنرپیشه ها پی ببرید.

اصلاح طلبان خارج از کشور
 
نام آوردن از این مجموعه ضرورت خود را ازدست داده است, در یک ماه گذسته آوازه گری و کمک رسانی های های اینان به حکومت اسلامی از طریق تارنماها ونشریه های شان در خارج از کشور, در بی.بی.سی, صدای امریکا, دویچه وله  و ریز رادیو ها و تلویزیون های دیگر و حضور سبزشان در صفوف رای دهندگان در سفارت خانه های حکومت اسلامی شهره شهرشان کرده است.  اینان دو دسته اند که در یک حزب, یکی دو سازمان , یکی دو محفل وباشگاه , یک اتحاد, تعدادی از تارنما های عمومی و شخصی, یکی دو رادیو و تلویزیون, و نیز به طور فردی, به کار اصلاح طلبی ی کمک رسان مشغول اند, و هنوز هستند, و خواهند بود:

1- تبعیدی نما ها: نمایش اخیر نشان داد بسیاری از تبعیدی ها, اپوزیسیون حکومت اسلامی  نیستند. رسالت اینان  لکه دار کردن پدیده ی تبعید و تبعیدی ست. در همین دوره ی بر گزاری نمایش "انتخابات" لکه های شان  بر تارنماها, نشریه های  خارج و داخل کشور,  بی بی سی, دویچه وله, صدای امریکا به وضوح دیده شدند. هم اینان تبعیدیان را به رای دادن به مشروعیت حکومت اسلامی فرا خواندند و خود با افتخار رای دادن شان را جیغیدن. اینان تبعیدی و شایسته ی چنین عنوانی نیستند.

2- اصلاح طلبان مهاجر, بدلیل امکانات مالی و تبلیعاتی ای که کشور های هلند , انگلیس  و.... در اختیاراصلاح طلبان مهاجر قرار داده اند, اینان بزرگترین نقش را در کمک رسانی اصلاح طلبانه و توهم پراکنی در رابطه با حکومت اسلامی , ایفا کرده اند.  تردیدی نیست که این عزیزان ماموران معذور نیستند ,  آگاهانه وصادقانه انجام وظیفه می کنند . این مجموعه بزرگترین ضربه را متوجه اپوزیسیون خارج از کشور کرده است و دریغا به دلیل پراکندگی و ضعف جنبش اپوزیسیون حکومت اسلامی در خارج کشور , این جماعت ضرباتی بیش از این , و کاری تر به اپوزیسیون حکومت اسلامی  در خارج کشورخواهند زد. 

تحریم  شایسته ترین گزینه

عدم شرکت در  نمایش عوامفریبی و "جهان فریبی" حکومت اسلامی  همراه با افشای این نابهنگام تمامیت خواه و اقتدارگرا درست ترین و شایسته ترین گزینه بود. تبعیدی نماها و اصلاح طلبان مهاجر پیش از هر انتخاباتی  تحریم کنندکان را قلیل و بی تاثیر خوانده اند  اما هنگام که به بیرون زمین بازی پرتاب شان کرده اند, شکسته و خسته و زخم خورده از توهم خویش, عامل شکست را تعداد "قلیل و بی تاثیر" تحریمیان و بایکوت کنندگان معرفی کرده اند. چنین برخوردی نا روا و نادرست است , و درست همان بر خورد حکومت گران اسلامی  با تحریم کنندگان است .البته شگفت زده هم نباید شد " اثاث خانه به صاحب خانه می رود"!

مسعود نقره کار 


Share/Save/Bookmark

more from mnoghrekar
 
ben84

About the election

by ben84 on

 Sisters and brothers family of Iran......

         Hello everyone!!!

just ,some simples words to open your minds,Our Country as you know is a strongest country and in any way it s must  keep this round untill the end of world..........so family you should read the historic of our country before giving an any comment.

family ,naturaly i m persian and i know exactly,our strong point so keep it in long time a we have to choose the trongest person to gouvern the country in a good way.

This person is Mr,Ahmedinejad the master of time he knows exactly  the strategy of our enemies ,and to control their positions......

All of us kwon that the people who make the manifestation are probably persian like us but the difference is that most of them are living out of iran so they are all of them moderate i mean took more money and coming to our country to destabilise the country ..........i think that you undesrtand  about that..........personaly i tell them that they so crazy to accept money and choosing the trouble  the re so crazy.

 Najad is the one who can save the world from the evil persons with more experience,he s a professor, he s a soldier so he can watever correct the world and making a peace all over the world and,

Just,take look to day we ll become everyday verry strong and invincible .............         

ok i think that now every iran must be or accept the najad e strategy.    

                   O allah  be with najad to save the world.to save the isalmic religion from from the evil persons....

                                  writer  : HAACHIM IBN ALI 


Benyamin

NATARSEED MA HAME BA HAM HASTEEM

by Benyamin on

I strongly disagree with the writer.

I have never voted in IRI and I didn`t in this last election as well. But I am angry none the less. I am angry mostly for betraying our youths, for betraying their  trust and  that the IRI decided to play with their hopes and aspiraions. I am angry for tricking them and use them only to their own advantage.

SHAME ON IRI

I believe it is wrong to stay inactive and do nothing. We need to let them know that they are not alone and get united no matter what color or stripe we have, we need to be "we are all together (in this) don`t fear (them)" (natarseed, ma hameh ba ham hasteem)


Ostaad

Mr. Noghrehkar, are you patting yourself on the back for...

by Ostaad on

not doing NOTHING?!!! The only reason why those who are calling this "election" a fraud have a point is that is plausible is precisely due to the high voter turnout. If millions who voted had followed the instructions of "activists", who were preaching the boycott mantra had NOT participated, you wouldn't see these huge crowds of people who ara asking "where's my vote". The regime cooked the books, as it would have done in any case, to keep their "man" in the President's seat. The difference is if the boycott "advice" had been accepted by the majority of Iranian people, you wouldn't see the millions who are asking for vote accountability all over the country.

What do and those elements who encouraged boycotting the election can ask for now? Are you going to demand, "where is my nothing?!!!

You are left empty handed, politically speaking, and have nothing to show for your nonsensical political positions. No wonder you're steaming mad! I'd be in the same positon if I were a sore loser, too.


Fred

دعوا سر لحاف ملاست

Fred


حرف شمردۀ حسابی از سر دلسوزی برخواسته  با تاخیر زیاد به دلها مینشیند. ایران و ایرانی مفتخر است که  با وجود عدم مقبولیت آنی و عواقب نه چندان دلچسب و غالبا فوری ایندست حرفها، باز هم هستند که برخلاف  شور و ظن های به راه خطا رفته عمومی پیچش مو را میبینند و با شجاعت بیان میکنند.


 


IRANdokht

the wrong perspective

by IRANdokht on

Just like the boycott that you were encouraging was the wrong action (actually inaction), you are interpreting the demonstrations the wrong way too.

The people of Iran are taking control of their destiny, sang layeh charkheshoon nandazid.

IRANdokht


default

جناب آقای نقره

Behshad (not verified)


جناب آقای نقره کار،
بنده شما را از نزدیک نمی شناسم، ولی از لحن و کلامتان بوی عصبانیت و نفرت از انسانهایی را استنشاق می کنم که از تتمه آخرین حقوق خود برای برداشتن یک گام، ولو کوچک به جلو استفاده کرده اند و اکنون درصددند از آن با تمام قوا دفاع کنند. انگیزه های عصبانیت و ناراحتی شما برای من قابل درک نیست. آیا ناراحت از آن هستید که چرا شما در راس حرکتی که برای جلو گیری از تعرض استبداد به حقوق شهروندان در حال شکل گیری است، قرار نداشته و یا در پیدایش آن سهمی نداشته اید؟ و یا نمی خواهید باور کنید که جنبش های مدنی از راه شناخت و استفاده از حقوق شهروندی در وحله اول و حراست و پاسداری از این حقوق در برابر تمامیت گرایانی که مداوما به آن تجاوز می کنند، در وحله دوم شکل می گیرند و گسترش می یابند؟ شرکت وسیع مردمی در انتخابات، بر خلاف اعتقاد شما توهمی برای مشروعیت بخشیدن به سیستم حاکم نبوده، بلکه جنبشی مدنی و گسترده برای مطالبه و دفاع از حقوق شهروندی و مدنی بوده است. شرکت در انتخابات را نمی توان جدای از این حرکت و جنبش دمکراتیک ارزیابی کرد. طبیعی است که جبهه استبداد و سرکوب هم بیکار ننشسته و با تمام قوا در راه سرکوب و خفه سازی حقوق شهروندی دست به تعرض و تهاجم متقابل می زند. این نبردی واقعی در متن جامعه است و برد و باخت در آن وابسته به شرایط و فاکتورهای زیادی است که جای بحث فراوان دارد.
من به شما دوستانه توصیه می کنم که به جای نکوهش و سرزنش دوستان خود که در انتخابات شرکت کرده اند، عمیق تر به شرایط کنونی جامعه بنگرید و قلم خود را به جای اثبات حقانیت خود و فخر فروشی به رقبای فکری و سیاسی خود که به راهکارهایی غیر از تحریم های مورد علاقه شما اندیشیده اند، به راهی رهنمون کنید که پشتیبان جنبش مردمی برای آزادی و دفاع از حقوق دمکراتیک باشد. قلم شما زیباست و می تواند در این راه بسیار مثمر ثمر و مفید واقع شود


default

For 30 years you guys have

by madman (not verified) on

For 30 years you guys have been labeling any individual, movement and any sign of reaction to IRI as "reformist", "apologists" etc.... and drew lines between people of being "tabeedinama", "left", "right".
Don't you guys ever get tiered of it. Let's assume all you say is right, let's boycott this election and the next one and the next one....
You sure are changing the world by your leadership. I can guarantee that I we keep staying in the same path as you revolutionaries with your bright ideas, we will be the same shit-hole as we are now for another 30 years and you will be proud of it.
Grow up.....
One pissed off mad man.


default

BILAKH!!!

by Azadi (not verified) on

You are one of those intellectuals who did not sell his soul to the IRI that has placed its pawns in Diaspora. You initially denounced this show election and warned Iranians not to fall into this ,pre-elected" presidential (s)election.

Pro IRI like the Islamists, apologists, and a crowd of opportunists aside, those gullible people who voted for a "reformist" candidate received another gig BILAKH from their regime.


default

Right on!

by Yousi (not verified) on

You hit the nail on the head , "reform" is another way to keep this undemocratic and totalitarian system in place.