دین و ایرانیان


Share/Save/Bookmark

babakjaf
by babakjaf
17-Feb-2010
 

مسعود بهنود را از سالهای قبل از انقلاب به یاد دارم. پدرم روزنامه آیندگان میخواند و گاه گداری که در مورد مقاله تازه او با مامان صحبت میکرد، اسم مسعود بهنود را میشندم. سالهای بعد از انقلاب که دانشجو دانشکده فنی‌ بودم، این من بودم که مقالات او را میخواندام و با مامان و بابا در موردش صحبت میکردیم. سالهای اخیر هم نوشته‌هایش را از طریق وب لاگش دنبال می‌کنم. سی‌ و پنج سالی‌ است که نوشته‌هایش را می‌خوانم و به منطق، آرامش و تفکرش احترام میگذارم.

مقاله اخیرش را که میخواندم، در آن جمله‌ای ذکر کرده بود که شاید بی‌ مانند باشد. برای منی که سالها است دین پژوهی می‌کنم و با تاریخ و فلسفه دست و پنجه نرم می‌کنم این جمله تمام آنچه بود که من به دنبالش بودم. "اسلام برای ایرانیان ظرفیت بزرگی‌ از تحمل ساخته است. به زبان دیگر به تولای اسلام بسیار کارها با ایرانیان می‌توان کرد که بی‌ آن نمی‌توان". این همان تحملی است که ایرانیان از دیر باز به آن نیاز داشتند و دینی است که حاکمان برای حکمرانی میپسندیدند. از استبداد ساسانیان که موبدان زرتشتی را به بارگاه آوردند و برای اولین بار دین و سیاست را به هم آمیخت تا حال که جمهوری اسلامی چنین می‌کند. این افیون دین هم برای ملت لازم است که روزگاران را سپری کنند، بی‌ حس و کرخ باشند و به دنیای دیگر دلخوش باشند؛ هم برای دولت که هر آنچه می‌خواهد در این دنیا کند و امید دنیای دیگر به مردمش دهد. باشد که بیدار شویم.


Share/Save/Bookmark

more from babakjaf
 
SamSamIIII

If I have to, give me less of Behnood & more of original Islam

by SamSamIIII on

 

If only we had accepted Islam & it,s one God, without the cancer and virus of our own native Ommatism , the godfather of every thing that ailes this culture , we might have had a chance to preserve still a large chunk of our psyche /language & heritage . It,s not Islam a private religion that is the problem. 

 Original Islam was not the culprit that transformed a Medeo-Persian nation of free men & women with traits of self-sufficience , self-confidence , self-worth , self-knowledge , adventurism , pragmatism , challenge , ethics & mastery into a failed dual-identity nation falling in gradual abyss of self pity, leaving her destiny to fate , obediance to Pan-Ommah psyche , seeking messiah among the occupiers , promoting alien icons ...etc.

The culprits were the  the stateless Ommatie elites such as the keravaati shaikh Behnood with their double talk & intelectual profiteering(noon beh nerkh rooz) that screwed  our psyche/language & culture & gave corrupted icing on the cake of Islam aka Ommatism. These native  gave us Taghieh, kharabati writings ,arab infested vocabs, Sanaii, Ohadi , Massudi , Shaikh Attar, Fakhrodin Eraghi , Abu Saiid , Jammi, Shabestari , abu bakr Razi , the Mullah, Majlesi, Safavid, Ghajar & self-pity mentality seeking foreign messiahs in conmen of east & west .

Cheers !!!

Path of Kiaan Resurrection of True Iran Hoisting Drafshe Kaviaan //iranianidentity.blogspot.com //www.youtube.com/user/samsamsia