گزارش: کنسرت «کیوسک» در کانادا


Share/Save/Bookmark

گزارش: کنسرت «کیوسک» در کانادا
by bitamg
28-Oct-2008
 

مریم اقوامی، تورنتو

شنبه ۴ آبان گروه موسیقی کیوسک، دومین کنسرت خود را در جمع حدود ۸۰۰ علاقه مند مشتاق در مرکز شهر تورنتو برگزار کرد.

این کنسرت موفقیت آمیز با اجرای آهنگ هایی از آلبوم های پیشین و گزیده ای از ترانه هایی از «باغ وحش جهانی »، آلبوم جدید جوانان گروه کیوسک، برگزار شد.

ایرانیان مقیم تورنتو که به موسیقی و نوآوری های کیوسک علاقه بسیاری دارند، در مدت حدود سه ساعت اجرای بی وقفه هنرمندان جوان این گروه با آهنگ ها می خواندند و می رقصیدند.

اردوان اصلانی، ۱۸ ساله که بیشتر دوران نوجوانی خود را در کانادا گذرانده پس از پایان کنسرت شنبه شب، می گوید: « گوش کردن به آهنگ های کیوسک مثل این است که برای یک سفر تابستانی به ایران برگشته ام. در عین این که موسیقی مدرن کیوسک را خیلی دوست دارم اما ترانه های آن مثل شنیدن و دیدن زندگی روزمره اقشار مختلف ایران است. برای من که در ایران بزرگ نشده ام این شعرها و آهنگ ها فرصتی فراهم می کند که بعضی از جنبه های فکری، اجتماعی و فرهنگی مردم، شیوه زندگی و حتی بعضی جنبه های افراطی و خنده دار کارهای ایرانی ها را با زبان موسیقی بهتر بفهمم.»

فعالیت هنرمندان جوان گروه کیوسک چند سال پیش به صورت موسیقی زیرزمینی در ایران آغاز شد و امروز این گروه و موسیقی آن ها به یکی از محبوب ترین گروه های داخل و خارج از کشور بدل شده است.

اشعار و ترانه های گروه کیوسک، با زبانی آشنا، فارغ از کلیشه و گاه با دیگاهی انتقادی و تیزبین به مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رایج در ایران و بین ایرانیان می پردازد.

ترانه فهیم، دانشجوی ۳۷ ساله رشته جامعه شناسی برای شرکت در دومین کنسرت کیوسک حدود نیم ساعت در صف ورود به سالن کنسرت در سرمای پاییزی این شهرمنتظر مانده است.

ترانه فهیم که تا ۳۰ سالگی در ایران زندگی می کرده می گوید: « دوست داشتم دوباره بچه های کیوسک را ببینم و به آهنگ هاشون که به نظرم همیشه تازه اند و حرفی برای گفتن دارند گوش کنم. مسائلی که در ترانه های کیوسک مطرح می شوند معضلات اجتماعی، فرهنگی و بعضی وقت ها سیاسی جامعه امروز ایران است. این ها مسائلی نیستند که از کنار آنها ساده و بدون قضاوت بگذریم. بازگویی آنها به زبان ساده و آشنا و به ویژه به کلام موسیقی فرصتی فراهم می کند که بار دیگر به ایران و ایرانی بودن فکر کنیم و سعی کنیم در هر جای دنیا که اقامت داریم، افراط ها و تظاهرات فرهنگی و اجتماعی مان را، تعدیل کنیم.»

جوانان گروه کیوسک با کلام فارسی ساده و نواختن موسیقی پرانرژی که آمیزه ای از جاز، راک و بلوز است، جایگاه ویژه ای در موسیقی مدرن ایرانی یافته است.

طی سال های گذشته، هنرمندان جوان گروه کیوسک، آهسته اما پیوسته در آلبوم ها و اجراهای زنده در شهرهای مختلف آمریکا، کانادا و اروپا، نوآوری و پویایی را پیشه خود کرده و توجه و علاقه اقشار مختلف ایرانیان سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.

گروه کیوسک روز ۱۴نوامبر در سان فرانسیسکو، ۱۶ نوامبر در لوس آنجلس، ۲۸ نوامبر در سیاتل و ۳۰ نوامبر در ونکوور کانادا کنسرت برگزار خواهند کرد.

SOURCE: //www.voanews.com/persian/2008-10-28-voa11.cf...

www.kiosk-music.com

Also, call 310-994-7930


Share/Save/Bookmark

more from bitamg