Advertise here

Comments 6 Pending 0

Sort comments:
MRX2412

MRX2412

It's like asking a transvestia if he still has a schlong! Fiasco of 79 was an islamic upheaval so get over it! if these folks would have bothered venturing out of their cushy middle class life style and see the society for what it was and frankly still is they would have realized how deep the shiekh o omati psychee is buried in Iranain soul and realized the out come would have never turned out any better!
and

maziar58

maziar 58 Maziar

Ms.Majedi
chera Iranihayi ra ke 34 sal ast dar chaleh oftadeand ra be chah! daavat mikonid?
Islamic republic bayad Beravad Khalas.

farhangpooya

farhangpooya In all situations, in or outside power, social problems require social solutions (در همه شرايط، در حاكميت و يا خارج از حاكميت، مشكلات اجتماعى راه حل هاى اجتماعى طلب مى كنند)

خانم ماجدى عزيز
من از سال دوم دبيرستان تحت تاثير يكى از معلمان دبيرستان در زمان اعتصاب دانشجويان دانشگاه عليه گران كردن بليط ٢ ريالى اتوبوس هاى شركت واحد وارد كارزار مبارزه عليه رژيم ديكتاتورى شاه شدم.
در آن زمان راحت ترين و بى درد سر ترين مكان براى شنيدن سخنرانى هاى ضد رژيم شاه مساجد بود.
خيلى از اين سخنرانان دست ساخته رژيم شاه بودند كه بعد ها دستگير و اعدام شدند.
در آغاز من هيچ علاقه اى به مذهب نداشتم اما از آنجا كه نوجوان ١٤ ساله اى بودم كم كم تحت تاثير تبليغات مذهبى نيز قرار گرفتم. در ضمن من فرزند كوچك يك پدر و مادر مذهبى بودم.
بخاطر دارم كه هرگاه من به نماز مى ايستادم ساير خواهران و برادران من جلو من صف مى كشيدند و مرا مسخره مي كردند. تا اينجا با شما موافقم كه جو كاملاً غير مذهبى بر ايران قالب بود.
اما من خود شاهد بودم كه آن هايى سياسى ميشدند اكثرا به طرفدارى از اين و يا آن سخنران مذهبى كشيده ميشدند. سخنرانان غير مذهبى يك راست روانه زندان مى شدند.
اوائل سالهاى٥٠ جواكثريت قريب به اتفاق دانشگاه ها در دست شريعتى و همفكران او بود.
خيلى ها بر اين باروند كه شريعتى به طور مستقيم و غير مستقيم مورد حمايت رژيم سلطنتى بود.
در اواسط دهه ٥٠ جو كاملاً تحت كنترل طرفداران شريعتى بود. اما در اين شرائط شريعتى به طور مرموزى مى ميرد و كنترل در دست آخوندها و دستگاه روحانيت قرار مى گيرد.
اولين تظاهرات خيابانى در تبريز اتفاق افتاد كه توسط نيرو هاى مسلح سركوب شد. بعد از آن در يزد و سپس در شهر هاى ديگر و همه شعارها كاملاً مذهبى و كنترل شده توسط دستگاه مذهب بود. همه اين اتفاقات قبل ازرفتن خمينى به پاريس بود. قبل از رفتن خمينى به پاريس جنبش كاملاً رنگ و روى مذهبى داشت. همه نگرانى غرب در اين بود كه ايران به اردوگاه متخاصم كشيده شود. به همين دليل از اوايل دهه ٥٠ سرنگونى شاه پيش بينى شده بود و به خواست غرب اين مبارزات به انحراف كشيده شد.
بله جنبش توسط دنياى آزاد سرمايه دارى فرد و دوستانش دو دستى تقديم مذهبى ها شد. آلترناتيو ديگر اين بود كه كشور توسط توده اى ها و فدائيان دو دستى تقديم روس داده شود. همه آن ها كه از رژيم شاه تعريف و تمجيد مى كنند نمى دانند كه شاه در آن موقع كاره اى نبود و كنترل در دست مستشاران نظامى امريكا بود. در آن موقع آمريكا ويتنام را به خاك و خون كشيد تا جلو پيوستن ويتنام را به كمپ مخالف بگيرد.
آمريكاى لاتين ( شيلى، آرژانتين، نيكاراگوئه، السالوادور، ....) به كشتارگاه تبديل شده بود.
اين ها واقعيت هاى آن دوران بود.
اختلاف نظر من با خانم ماجدى در اين هست كه برنامه به انحراف كشيدن مبارزات از اوايل دهه ٥٠ آغاز شد.
تا اينجا را داسته باشيم بقيه بحث را ادامه مى دهيم.

AzarMajedi8

Azar Majedi Azar Majedi is a writer, women’s rights activist, a video-blogger, political activist and a free lance lecturer. She is the president of Organisation for Women’s Liberation www.womensliberation.net, and a leading member of Worker-communism

ممنون از اطلاعاتتان

G.Rahmanian

G. Rahmanian

به نظر بنده زياد بدرد بخور نبود. همون حرفاى خسته كننده كهنه. مقداريش هم تبليليغات سازمانى. موسيقى متن هم از يك ايرانيست كه اسمش يادم نيست

ahang1001

ahang1001    

خواستم ببینم نشد
این ویدیو بخاطر موسیقی متنش گرفتاری کپی رایت دارد و در آلمان قابل نمایش نیست.