کدام محبوبترند حضرت امام کبیر آیت الله خمینی یا رضا شاه ؟آیا میتوان این دو را بطور منصفانه ای مقایسه فرمود؟

کدام محبوبترند  حضرت امام کبیر آیت الله خمینی یا رضا شاه ؟آیا میتوان این دو را بطور منصفانه ای مقایسه فرمود؟

امروز سرکلاس درس بودم و بچه های دانشجو در اثر تبلیغات به ایران متوجه بودند و چند نفر آنان از من پرسیدند که آقا معلم در کشور شما دو نفر انقلاب و کودتا کرده اند مردم کدامیک از آنان را بیشتر دوست داشتند و یا دارند  و چرا؟

خواستم این موضوع را با هم میهنان خود در میان بگذارم و ببینم که کدامیک از آنان هنوز بین مردم محبوب تر هستند  و کدامیک از آنان بیشتر و بهتر برای مردم و کشور خدمت کرده اند و دلیل اینهمه محبوبیت هر کدام آنان چیست؟ بهر حال هر کسی آنهم در شرایط بالا دوست و دشمنی برای خود دست پا میکند.

من به آنان گفتم زمانی که حضرت امام خمینی میخواستند به تهران تشریف فرما شوند همه مردم شاید نود در صد مردم ایشان را میخواستند همه فکر میکردند که ایشان چیزی نظیر گاندی و یا گاریبالدی است و دارای عظمت فکری و دانش و بینش بینظیری هستند. حتی آقای بختیار میخواست که به خدمت ایشان برود و از محضر پر از دانش و بینش ایشان خرمن برداری بفرماید ولی آقای امام قبول نکردند.  و آقای تهرانی از جانب نخست وزیر به ملاقات ایشان شتافتند. ایشان میفرمودند هر کسی به ملاقات من میآید بایست اول استعفا دهد و بعد بیاید.

در هواپیما از او پرسیدند اکنون که شما بعد از چندین چند سال به میهن برمیگردید و میلیونها ایرانی میخواهند از شما استقبال کنند چه احساسی دارید ایشان فرمودند هیچ و یا شاید هچ….

باقی مطالب را هم که شماو من از بی بی سی   ویوس آف آمریکا و دویچه وله به زبان شیرین پارسی و یا زبانهای بیگانه شنیده اید. و شما هم که روزنامه ها بسیار خوانده اید. آنچه من یادم هست وسایل ارتباط جمعی ناگهان از شاه یک دیو ساختند و از امام مجحبوبشان یا محبومان یک فرشته تمام عیار… اکنون هم ایشان بنا بر ملاحظاتی بایست خیلی سینه چاک داشته باشند و هنوز هم ایشان دارای فداییان بسیار میباشند.  تا نظر هموطنان من چه باشد؟ متاسفانه آرامگاه رضا شاه را مردم خراب کردند که از همان مالیاتهای خودشان ساخته شده بود و یا از پول نفت بود ولی خوب آنان میخواستند بولدوزر وار همه چیز راخراب کنند چرا؟ یک حسادت و یا خشم و یا گول خوردگی مردم را شاید محاصره کرده بود. بهر حال رضا شاه هم از طبقه پایین اجتماع بود و خدمتهایی هم به همین ملت کرد و اشتباهاتی  هم کرد  مثل هر آدم دیگر که به مشاوران خیلی گوش نمیدهد و یا مشاورانی بدی دارد. ولی امام خمینی فرمودند حرف منن این است جمهوری اسلامی نه کی کلمه بیش  و نه یک کلمه کم. ولی خوب باز این مردم بودند که به فرمایشان ایشان گوش میدادند و رای میدادند و هنوز هم ایشان را دوست میدارند.

Meet Iranian Singles

Iranian Singles

Recipient Of The Serena Shim Award

Serena Shim Award
Meet your Persian Love Today!
Meet your Persian Love Today!