French satellite group cuts Iran channels over sanctions

One of Europe's leading satellite providers said it had taken Iranian state television and radio channels off the air to comply with tougher European Union sanctions on the Islamic state.

Iranian officials said the move by Paris-based Eutelsat was illegal and against the West's own principles of free speech, state media reported on Tuesday.

The Eutelsat decision hit 19 channels provided by Iran's state broadcasting network (IRIB) including English-language Press TV - used by Tehran to broadcast its news and views beyond the country's borders.

It also cited a decision by France's broadcasting authority that IRIB's Sahar 1 television channel should be switched off because of anti-Semitic broadcasts.

recommended by Fred