Amir-Human Orfi
19-Jun-2010 (4 comments)
 در اين نوشته ابتدا رنگباختگى نهادهاى مدنى در مقايسه با پررنگى نهادهاى مذهب-مدار به عنوان علت اصلى ناكامى سكولارها، حتى در آينده ى بى استبداد ايران، مطرح مى شود. سپس، به ناروادارى و تنش بين ايرانيان مذهبى و بى مذهب اشاره ى مختصرى خواهيم كرد. >>>
Amir-Human Orfi
16-Jun-2010 (3 comments)
تاجزاده هم، مانند ديگر مصلحين مسلمان، به عمد يا از روى سهو، احتمال اين كه جماعتى عظيم از ايرانيان ديگر اين دين و آيين را نخواهند ناديده مى گيرد، و براى آن حالت كه اكنون ديگر چندان استبعادى هم ندارد هيچ برنامه اى ارائه نمى دهد >>>
Amir-Human Orfi
29-May-2010 (3 comments)
تشابه گفتار پت رابرتسون در مورد رابطه ى طوفان كاترينا و همجنسگرايى ى فلان كمدين اهل لوئيزيانا با گفتار اخير كاظم صديقى در مورد رابطه زنا و زلزله نيز قابل توجه است>>>
Amir-Human Orfi
26-Feb-2010 (one comment)
در اين نوشته دلايلى براى دشوار بودن تخمين درصد واقعى مذهبيون در ايران ارائه مى شود. >>>
Amir-Human Orfi
26-Feb-2010 (one comment)

Religious intellectuals' insistence on using the oxymoronic combination "Islamic Republic" as opposed to simply "Republic" exposes their deep insecurity about the direction that the Iranian people might choose for their way of life, while left "unsupervised" by religious authority and thus deprived of due guidance.

>>>
Amir-Human Orfi
10-Jan-2010 (one comment)
صدور بيانيه ى ده ماده اى با امضاى پنج روشنفكر مذهبى هم جاى شكر و خوشوقتى دارد و هم مايه ى نگرانى و شكايت تواند بود. >>>
Amir-Human Orfi
29-Aug-2009

ايذاء دينى در گذشته، حال، و آينده ايران

>>>
Amir-Human Orfi
28-Aug-2009
خصلت و ذات يگانه انواع ايذائ دينى عليرغم گونه گونى مصاديق آن >>>
Amir-Human Orfi
12-Aug-2009
I recently wrote a Persian piece, the main goal of which was to identify a general unpleasant phenomenon that to a large extent governs Iranians' social life >>>
Amir-Human Orfi
12-Aug-2009
The following grew out of an attempt to address an issue raised by a reader of another post: >>>
Amir-Human Orfi
11-Aug-2009 (28 comments)
A rather dense article of mine (in Persian) is now published on this site: >>>