آنچه باید درباره ی " میت رامنی" دانست


Share/Save/Bookmark

Friendly Notes
by Friendly Notes
31-Oct-2012
 


ویلارد میت رامنی زادهٔ ۱۹۴۷ میشیگان، عضو حزب جمهوری خواه آمریکا ، رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۲ است. میت رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست و یک مسیحی اصولگرای فرقه ی مورمون است
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%AA_%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C

آیین مورمون در سال ۱۸۳۰ میلادی، توسط جوزف اسمیت در ایالت نیویورک واقع در ایالات متحده آمریکا بنا نهاده شد. مورمون‌ها آیین خود را «جنبشی احیاگر» می‌دانند و بر این باورند که تعالیم، آداب و رسوم و سازمان کلیسا که بر اثر نافرمانی بشر در قرون اولیه ی میلادی به ورطۀ نابودی سپرده شده بود، از طریق وحی الهی به جوزف اسمیت احیا شده است
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%85%D9%88%D9%86

پیروان فرقه­ ی مورمون معتقدند حضرت عیسی پس از برخاستن به آمریکا آمده و مردم آنجا را هدایت نموده است. میت رامنی نخستین پیرو فرقه‌ی مورمون­هاست که برای ورود به کاخ سفید نامزد می­شود. پیش از او جورج رامنی، پدر او، که فرماندار ایالت میشیگان بود، نتوانست در سال ١٩٦٨ در مبارزات درون‌ حزبی جمهوری‌ خواهان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود
//www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910618000538

رامنی در خانواده یک سیاستمدار متولد شد. پدرش، جورج دبلیو رامنی، فرماندار ایالت میشیگان و از سیاستمداران کهنه کار امریکایی بود. رامنی در ایالت میشگان بزرگ شد، در رشته بازرگانی تحصیل کرد و با معدل ۴/۴ (۲۰ تمام در سیستم معادل ایرانی) لیسانس خود را از دانشگاه بریگهم یانگ گرفت، و سپس کارشناسی ارشد مدیریت خود را همزمان با دکترای خود در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.
رامنی در سال ۱۹۶۶، به عنوان مبلغ مذهبی فرقه مورمون به فرانسه رفت و ۳۰ ماه در این کشور به تبلیغ فرقه مورمون پرداخت. در واقع او به تاسی از پدر و دیگر اعضای خاندانش به این ماموریت مذهبی رفت، زیرا تبلیغ فرقه مورمون از جمله کارهای موروثی خانواده رامنی بود. او در فرانسه دچار یک حادثه تصادف شد. در این حادثه، سرنشین کناری او جان باخت. البته طبق نظر پلیس، فرد خاطی این تصادف، راننده اتومبیل مقابل بود.
رامنی که تحصیلاتش در زمینه تجارت بود، کارش را به عنوان مشاور مدیریتی در شرکت «بوستون کانسالتیگ گروپ» آغاز کرد و در سال ۱۹۷۷ به استخدام شرکت «بِین اند کامپانی»، که یک شرکت مشاوره مدیریت بود درآمد. او پله‌های ترقی را به سرعت در این شرکت پیمود و در سال ۱۹۷۸ به سمت معاون مدیرعامل شرکت انتخاب شد. او در سال ۱۹۸۴، شرکتی جدید به نام «بین کپیتال» را تاسیس کرد. این شرکت خصوصی در عرض چند سال به سودی عظیم دست یافت و توانست نام خود را به عنوان یکی از موفق ترین واحدهای مالی کشور مطرح کند. رامنی از طریق این شرکت به ثروتی عظیم دست یافت. در سال ۲۰۰۷، دارایی‌های او و همسرش بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار بود.
رامنی در انتخابات سنا در سال ۱۹۹۴ از ایالت ماساچوست کاندیدا شد اما رقابت را به ادوارد ام. کندی باخت. او در سال ۲۰۰۲ جزو برگزارکنندگان المپیک زمستانی در امریکا بود و مدیریتش این رویداد ورزشی را به تورنمنتی پرسود بدل کرد. او در سال ۲۰۰۲ در انتخابات فرمانداری در ماساچوست پیروز شد ولی در سال ۲۰۰۶ دیگر کاندیدای این پست نشد. او در دوران فرمانداری، از برخی هزینه‌ها کاست و قیمت برخی خدمات را افزایش داد و توانست از این طریق وضعیت اقتصادی ایالت را بهبود ببخشد. رامنی پس از آنکه نتوانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ توفیقی به دست آورد، شروع به نگارش کتابی کرد تحت عنوان:«پوزشی در کار نیست: سرگذشت عظمت امریکا»... میت رامنی در سال ۱۹۶۹ با آن دیویس ازدواج کرد. همسر رامنی برخلاف همسر اکثر سیاستمداران، زنی خانه دار است. میت و آن دارای پنج فرزند می باشند.
//fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%AA_%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C

میت رامنی به زبان فرانسه نیز کاملا تسلط دارد
//iranian.com/main/blog/darius-kadivar/je-taime-moi-non-plus-mitt-romney-speaks-fluent-french-0

در حالی که دمکرات­ها تمرکز رقابت خود را بر مسائل داخلی و از جمله بحران اقتصادی قرار داده­اند، رامنی و هم‌حزبی­های جمهوری‌خواهش ضمن توجه به مسائل داخلی تأکید خود را بر مسائل خارجی و از جمله موضوع ایران قرار داده­اند. سؤال این است که چرا با وجود اینکه جامعه‌ی آمریکا با مشکلات فراوان داخلی روبرو است، رامنی بر مسائل خارجی و ایران تأکید دارد؟ این موضوع از چه چیزی ناشی می­شود؟
پاسخی که به این دست از سؤالات می­توان داد این است که جمهوری‌خواهان و رامنی به دلیل ضعف­های مهم مدیریتی در دوران جورج بوش پسر، که منجر به بحران اقتصادی گردید، اکنون بر روابط خارجی تأکید دارند و معتقدند جمهوری ‌خواهان در مسائل خارجی عملکرد بهتری داشته ­اند که نتیجه ی آن امنیت بیشتر برای آمریکاست. به همین دلیل، رامنی سعی دارد با برجسته نمودن مسائل خارجی، مانند کاهش نقش و قدرت آمریکا در خاورمیانه، منزوی شدن اسرائیل، سیاست تنظیم مجدد روابط آمریکا با روسیه، هژمونی منطقه­ای چین و برنامه‌ی هسته­ای ایران به عنوان یک تهدید امنیتی و غیره، دست بالا را در رقابت انتخاباتی بگیرد.
//www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910618000538

چندی قبل رامنی سفری به سه کشور انگلستان، لهستان و اسرائیل انجام داد تا وجهه ی خارجی خود را گسترده‌تر سازد. وی که وعده داده بود در کشورهای خارجی از سیاست‌های اوباما انتقاد ننماید، در روزهای قبل از سفر تفاوت‌های خود با اوباما را طی یک سخنرانی برای "کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی" بیان نمود.
سخنان وی طنینی حماسی و شعارگونه داشتند اما جزئیاتی در مورد برنامه‌های وی ارائه نشده بود. انتقادات وی از اوباما بسیار تند بود. وی دولت اوباما را متهم نمود که "رهبری آمریکا را از بین برده"، نیروی نظامی را تضعیف ساخته، یک "بحران امنیت ملی" ایجاد کرده و "به اعتمادی که متحدین آمریکا نسبت به این کشور داشتند، خیانت نموده است". وی با بیان سخنانی که گویی طی جنگ سرد و توسط نویسندگان متون سخنرانی رونالد ریگان تهیه شده بودند، اعلام کرد که ایمان دارد "کشور ما بزرگترین نیروی خیر و نیکوکاری است که جهان تا بحال شاهد بوده است"؛ اینکه آمریکا باید "قوی‌ترین نیروی نظامی را در جهان داشته باشد"؛ و نیز "اشتیاق و تعهد سرشار" خود را در مورد اینکه "این قرن باید قرن آمریکا باشد، قرنی که در آن ما جهان آزاد را رهبری می‌کنیم و جهان آزاد نیز کل جهان را"، بیان داشت. سخنان وی یادآور سخنرانی‌های جرج دبیلیو بوش بود. زیرا مشاورین سیاست خارجی وی همگی عضو مؤسسه ی "پروژه قرن جدید آمریکایی" هستند، گروهی که توسط عاملین دوران ریگان تأسیس شده، کسانی که بعدها دولت بوش را نیز تحت سیطره خود در آوردند. ادبیات جرج دبیلیو بوش اغلب تلفیقی بود از جهان‌بینی خیر و شر نو محافظه‌ کاری با مانویت بنیادگرایی دست راستی مسیحی. اما ادبیات رامنی ترکیبی است از افراطی‌گرایی نو محافظه‌ کارانه و برتری نظامی آمریکا با روایت آیین مورمونی از استثنایی بودن الهی کشور آمریکا. همانگونه که تفسیر بوش از مسیحیت توسط بسیاری از مسیحیان رد می‌شد، تنها اقلیت کوچکی از مورمون‌ها در عقاید رامنی در مورد آمریکا شریک هستند
//tabeshonline.com/News.aspx?ID=5016

نظرسنجی شبکه بی‌.بی‌.سی که در ۲۱ کشور انجام شده، نشان می‌دهد که شهروندان این کشورها به طور چشمگیری باراک اوباما، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به میت رامنی ترجیح می‌دهند. این نظرسنجی که از سوم ژوئیه تا سوم سپتامبر انجام شده، نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دهند که باراک اوباما دوباره به ریاست‌جمهوری انتخاب شود، در حالی که تنها ۹ درصد شرکت‌کنندگان از ریاست‌جمهوری میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان حمایت کرده‌اند. پاسخ‌دهندگان فرانسوی بیش از هر کشور دیگری طرفدار اوباما بوده‌اند و ۷۲ درصد آنها از او پشتیبانی کرده‌اند. اوباما در میان شهروندان استرالیا ۶۷ درصد، کانادا ۶۶ درصد و انگلیس ۶۵ درصد حمایت داشته است. پاکستان تنها کشوری است که در آن نسبت کسانی که ریاست‌جمهوری رامنی را ترجیح می‌دهند از حامیان اوباما بیشتر بوده است.
البته اکثریت پاسخ‌دهندگان طرفدار هیچ یک از دو نامزده نبوده‌اند و ۱۴ درصد آنها هوادار ریاست‌جمهوری رامنی و تنها ۱۱ درصد حامی اوباما بوده‌اند.
//www.shenideha.com/?p=43369

یک ایرانی درتیم مشاوران سیاسی میت رامنی
//iranian.com/main/news/2012/07/12-4


Share/Save/Bookmark

more from Friendly Notes
 
Friendly Notes

An Iranian in the Ramney's Team

by Friendly Notes on

Should be added to the this blog later on: //iranian.com/main/news/2012/07/12-4

 


Friendly Notes

Dear Vildemose

by Friendly Notes on

خیلی ممنون از توجه شما. چطور است به این مطلب هم توجه فرمایید
ایران و مستأجر کاخ سفید
مشکل ذات نظام نکبت "اصلاح طلب" و غیره است، اوباما و رامنی بهانه
//iranian.com/main/node/191742


Friendly Notes

Dear Maziar 58

by Friendly Notes on

خیلی ممنون از توجه شما. چطور است به این مطلب هم توجه فرمایید

 آیا میت رامنی مسیحی است؟
//www.bbc.co.uk/blogs/persian/viewpoints/2012/10/post-332.html


Friendly Notes

Dear AI

by Friendly Notes on

خیلی ممنون از توجه شما. چطور است به این مطلب هم توجه فرمایید
اعضای پروژه قرن جدید آمریکایی که در دولت بوش نقش بسیار موثری داشتند
//tabeshonline.com/News.aspx?ID=5016


vildemose

  Mitt is a monster

by vildemose on

 

Mitt is a monster manipulator and striver, who will do anything, say anything to be elected.

Knitting Together the Mitt Monster
Mitt Romney has shown himself to be a kind of Frankenstein in the service of the Hard Right both ideologically and religiously. His powerful backers are holding their noses yet totally intent upon his success in winning on November 6th. Radical Republicans and Corporatists are willing to take the desperate chance that they can achieve their long sought goals through Mitt’s compliance and malleability in order to regain and reassemble the power and prestige they lost under the grand failure of another favored son of privilege, George W. Bush. But at what cost to the nation this charade, this dark deception? It is time to entertain fear of the cabal in the backrooms of K Street and religious oligarchy.

Presented to the American public as a man of “rock solid” character, benevolence, and mainstream values and moderate political goals, Mitt Romney has fallen fall short of that depiction. As one has said “as a candidate campaigns, so shall he govern.”

//www.dailykos.com/story/2012/10/31/1153215/-George-W-Romney-s-Franken-Son-Mitt-His-Noble-Lies

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


vildemose

Romney campaign spent

by vildemose on

Romney campaign spent $5,000 staging 'supplies' for his storm relief photo-op. The plan was for supporters to bring hurricane relief supplies to the event, and then deliver the bags of canned goods, packages of diapers, and cases of water bottles to the candidate, who would be perched behind a table along with a slew of volunteers and his Ohio right-hand man, Senator Rob Portman. To complete the Read More... 

 

 

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


vildemose

Bloomberg News: Romney

by vildemose on

Bloomberg News: Romney used church loophole to defer 15 years of taxes+*

//www.dailykos.com/story/2012/10/29/1152273/-Bloomberg-News-Romney-used-church-loophole-to-defer-15-years-of-taxes  

 

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


maziar 58

The Birth of Mormons are

by maziar 58 on

The Birth of Mormons are around the same decade as of Bahai'sm .

* I'm not Against niether one*

Hint Both were British made to challange : 1- American costitution of that time.

2- Iranian liberalis! sort of Qajari's farangi trips of those period.

coppied from some Iranian blog.

Maziar


All-Iranians

میت رامنی: احمدی نژاد را به اتهام تحریک به نسل کشی محاکمه می کنم

All-Iranians


تلویزیون صدای آمریکا گفت: «میت رامنی رقیب باراک اوباما در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا می گوید: اگر او به جای اوباما بود برای محاکمه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران را به اتهام تحریک به نسل کشی اقدام می کرد». این شبکه در مشروح این خبر افزود: «میت رامنی به خبر نگاران گفت که او مطابق کنوانسیون ژنو به این اقدام دست می زند»...
//www.jamnews.ir/Fa/Forms/Details/PoliticalNewsDetail.aspx?NewsId=118011


vildemose

   Advisory: UAW files

by vildemose on

 

 Advisory: UAW files ethics charge
on Romney auto bail-out profiteering

Unions, Good Government Groups to File Ethics Complaint Against Romney For Failing To Disclose His Big Auto Rescue Profit

Groups Urge Office of Government Ethics to Make Romney Disclose or Divest

 //www.gregpalast.com/

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


vildemose

Romeny is a vulture

by vildemose on

Mitt Romney Wouldn't Know a Free Market If It Bit Him on the Ass

At Bain Capital, Romney used the tax code to redistribute wealth from taxpayers to his investors and partners.

January 18, 2012 | //www.alternet.org/story/153808/mitt_romney_wouldn't_know_a_free_market_if_it_bit_him_on_the_ass

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


Friendly Notes

Dear MM

by Friendly Notes on

خیلی ممنون از توجه شما. چطور است به این مطلب هم توجه فرمایید

On job creation, Obama beats Romney

//articles.baltimoresun.com/2012-10-29/news/bs-ed-romney-job-creation-20121029_1_job-growth-private-sector-jobs-job-creation


Friendly Notes

لادن خانم

Friendly Notes


خیلی ممنون از توجه شما. چطور است به این مطلب هم توجه فرمایید
Romney beats Obama among stock-market risk-takers
//blogs.marketwatch.com/thetell/2012/10/31/romney-beats-obama-among-stock-market-risk-takers/


MM

Bain capital, John Bolton,.......... No comments needed!

by MM on

.


Ladan Farhangi

Romney & his Family

by Ladan Farhangi on