سرزمین غروب -5

h.jahanshahi
by h.jahanshahi
09-May-2012
 

در این قسمت نیل فرگوسن یه بررسی پنجمین کیلر اپلیکیشنی (جامعه ی مصرف) میپردازد که آنها را علل برتری یابی تمدن غرب میداند.

این بخش نه تنها ما را با نقش لباس در دوران معاصر و بخصوص در شکست سیستمهای توتالیتر بلوک شرق آشنا میکند بلکه در انتها به پوشش اسلامی زنان پرداخته و سعی در یافتن پاسخی باین پرسش دارد که  چگونه میتوان و یا باید با تمدن اسلامی توتالیتر روبرو شد تا بتوان آنرا هم پشت سر گذاشت؟


Sarzamine Ghoroob_5 por RavanVaJahan

Share/Save/Bookmark

Recently by h.jahanshahiCommentsDate
روزگار نفت-1
-
Dec 01, 2012
حاضر و آماده
3
Sep 17, 2012
آینده اقتصاد چین از والستریت ژورنال
-
Sep 07, 2012
more from h.jahanshahi
 
Red Wine

...

by Red Wine on

چند سالِ قبل در ساختِ یک سریالِ مستندِ تاریخی که به سلسله جنگ‌های عثمانیها و مسیحیون می‌‌پرداخت،همکاری داشتیم،قسمتهایی از این سریال به صورتِ سینمائی ساخته میشد تا بیننده با زبانی‌ ساده پی‌ به آن تاریخِ پر تلاطم ببرد،برای لباسهای نقش آفرینان با موزه‌های متعدد کشور ترکیه به ربط و ربوط کار پرداختیم،قضیه طولانی است اما تنها اشاره کنیم که با اولین قدمِ غربیان به تصرفاتِ سلطان عثمانی،آنچنان اثر پذیر بود که از خلیفه گیر تا به ندیمه و به خواجه..روی به پوششی آوردند که هیچگاه در قاموسشان نبود ! ... همین جریان به ظاهر کوچک..باعث شد که این قلمروی پهناور کم کم رنگ باخته و سلطان که مست میکرد،طلب زنِ مو طلایی میکرد و شرابِ ونیزی ! کاری به مذهب و نیتِ این غربیون نداریم اما حال بماند که این امر خواسته شیطانی حکامِ اروپایی بود تا مملکتِ سلطنت نشین را به مخاطره انداخته و از این واپسین رودِ بزرگ ماهی‌ گیرند.

این قضیه در قرنِ ۱۸ میلادی نیز در هندوستان و سپس چند ده سالِ بعد و تا به اوایلِ قرنِ بیستم..در ژاپن دیده میشود.

جریان طولانی است و ما نخواهیم که حوصله شما را سر بریم،تنها خواستیم اشاره کنیم قضیه از کجا به کجا شروع شده و چطور به دامِ اینان افتادیم.

پایدار باشید.


h.jahanshahi

نوع لباس و آسایش شرق

h.jahanshahi


در مورد اینکه شرق قبل از ورود غربیان واقعن در آسایش بسر میبرده یا نه چندان مطمئن نیستم ولی از خواندن کامنت شیرین شما خوشحال شدم. مرسی.


Red Wine

...

by Red Wine on

به طورِ حتم شرق در آسایش میزیست تا آن هنگام که غربیانِ رنگ پریده پایشان بدان ناحیه باز شد... و اما حال چه اشکال دارد شاه کلاه و جبه ،ترمه و ماهوت وطنی به تن و سر کرده و شال به سر گیریم و به ویوالدی و لیدی گاگا گوش دهیم ...

با سپاس از بلاگِ شما .