آرشیو کامل گلها بر روی اینترنت


Share/Save/Bookmark

Fred
by Fred
19-Aug-2012
 

حمع آوری و آرشیو کردن همۀ برنامه های گلها، کاری است عظیم و خدمتی بسیار بزرگ به موسیقی و فرهنگ ایرانزمین و بدون شک به هرچه غنی تر کردن فرهنگ و موسیقی جهان.

بانو جین لویزن فارغ التحصیل دانشگاه شیراز:

"به دليل ارزش و اهميت تاريخی اين برنامه‌ها در پی آن بودم تا ببينم آيا امكان جمع‌آوری مجدد تمام اين برنامه‌ها وجود دارد يا نه، كه بر اين اساس «پروژهٔ گل‌ها» در سال ۱۳۸۶ به گونۀ آزمایشی و با همكاری و حمايت بنیاد میراث ایران (Iran Heritage Foundation) و پژوهشگاهِ مطالعات ایرانی بريتانيا (British Institute of Persian Studies) و بخشِ موسيقی دانشگاهِ سوآس (SOAS) و با استفاده از كمك هزينه‌ٔ كتابخانه‌ٔ بريتانيا برای برنامه‌های بایگانی شدۀ در معرض خطر (Endangered Archives Programme) سرانجام توانستم به این آرزو جامۀ عمل بپوشم...."

به عبارت دیگر؛ بانو جین لویزن و گلهایش به جمع بزرگانی همچو رینولد نیکلسون و مثنوی مولانا، ادوارد فیتزجرالد و خیام، آندره برتلس و شاهنامه ( البته پس از در گذشت شادروان برتلس، زنده یاد عبدالحسین نوشین کار او را در مسکو به پایان رساند) ... پیوستند، دست مریزاد.

تبریک


Share/Save/Bookmark

Recently by FredCommentsDate
ادا اطوار اسلامی
5
Dec 05, 2012
مسجد همجنسگرایان
1
Dec 05, 2012
Iranians are legitimate target
10
Dec 04, 2012
more from Fred
 
Demo

دل قوی دار

Demo


سئوال: چه لزومی دارد که آقای شجریان فکر کند که موسیقی سنتی ایشان فقط هنر است و بس؟ شاید اینهایی که ایشان در مد نظر دارند نسل امروز مملکت است که هوشیار است و نه علاقه ای به دو دوز بازی سیاسی و چند رنگی امروز ایشان دارد و نه به هنر پای منقل تریاک دیروزشان.


MM

Radio Gloha has been broadcasting 24/7: www.radiogolha.com

by MM on

//www.radiogolha.com/

Beside this lady's nice work, it is only fair to mention that Radio Golha has been transmitting (24/7) an excellent selection of the Golha program.  One can also listen using cellphones thru (//www.radiogolha.com/Golha/PlayerHelp.htm).  Radio Golha site also contains a completed selection of ostaads of Golha and their works.

A few years ago, I also saw a "complete" Golha works for sale in one of the Iranian e-music-stores.


Fred

Mona 19

by Fred on

به قول استاد شجریان:

اینها هرگز با هنر کنار نمیایند، هرگز و هرگز.  همچنانکه در هزار و چهار صد سال با هنر ما کنار نیامدند و هرگز هم نخواهند آمد...

 

 به همت بانو لویزن که عمرشان دراز باد، میراث پر ارزش موسیقی کلاسیک ایران از گزند مسلمین حاکم در امان است و هرگز و هرگز دستشان به آن نخواهد رسید و اکنون به راحتی در دسترس همۀ علاقمندان پیر و جوان، ایرانی و غیر ایرانی در اقصی نقاط جهان میباشد. 

 

آزادی ایران و ایرانی نزدیک است؛ دل قوی دار.

 


Demo

این گل به گلستان همیشه خوش باشد

Demo


 


بدون اینکه ایرادی به کار این بانوی دست مریزادی باشد شاید لازم است فکری در مورد فرهنگ در حال سقوطمان کرد. چونکه بزور شاید بشود حجاب بر سر این و آن کشید و ریشی بر صورتها کاشت و کشور را هم به دروغ و کلک اسلامی نامید ولی همونطوری که نه بزور و نه با اینترنت میشود دین را در قلب کسی جایگزین کرد همانطور هم محال است که بشود نسل امروز را علاقه مند به گوش دادن به موسیقی خسته کننده و ملال آور برنامه های گلهای عهد بوق و سُرنا نمود. بطور مثال یک سرکشی و نمونه برداری از تعداد انگشت شمار بازدید کنندگان سایتهای ذکر شده در بلاگ شاید بهتر جریان را روشن کند.

تسلیت  


First Amendment

.

by First Amendment on

 

 

اقدامی تحسین برانگیز از سوی این بانو...مگه اینکه خارجیا واسه‌مون یه
کاری بکنن؛ شما منظورت اینه دیگه..........البته خبرش مدتهاست منتشر
شده....اگه اشتباه نکنم توی جدید آنلاین بودش، پارسال، پیارسالا...منتها تو
نازنین مشغول نبرد با آسیاب بادی‌ها بودی و متوجه نشدی.........

من
به سهم خودم این بلاگ وزین و ملایم رو که توش نه به کسی‌ تهمت بیجا زدی، نه
ناسزا گفتی‌، نه دروغ و دغل به هم بافتی، به عنوان تبریک "عید فطر" ازت
میپذیرم...و دعا می‌کنم که به راه راست برگردی......خدا را چه
دیده‌ای؟.......

 


Mona 19

...

by Mona 19 on

پدرم عاشق و دلبسته کاستهای "برنامه گلها"یش بود که از زمان قبل از انقلاب به یادگار نگه داشته بود. در منزل یا در ماشین شنیدن آنها اجباری بود :)) این آهنگها منو همیشه یاد پدرم می‌‌اندازد.

جناب فرد، دست شما درد نکند، که روز یکشنبه ابری ما را آفتابی کردید. امیدوارم آزادی ایران را شاهد باشید.

مونا