Modern Art Underground

Tehran's Museum of Contemporary Art

17-Apr-2011
Share/Save/Bookmark

Recently by mehrdadmCommentsDate
Omid Djalili: The Baha'i Faith in Words and Images
11
Dec 05, 2012
Dimmed Lanterns
1
Dec 05, 2012
Iranian TV shows off 'captured US ScanEagle drone'
5
Dec 04, 2012
more from mehrdadm
 
Chocolate Puma

@Mehrban

by Chocolate Puma on

You are right about the history of the museum. However, a good chunk of these painting were collected by the order of Farah through her curator team headed by Aydin Aghdashloo and Ms. Seyhoon who travelled around the world at the time to collect these masterpieces.


alx1711

i wonder howmany artifacts

by alx1711 on

i wonder howmany artifacts they have swapped over to buy guns, so they can ship it to palestine?


Red Wine

...

by Red Wine on

مهربان جان عزیز ... بلی، حق با شماست اما نه تمام این تابلوها ! بنده میتوانم حتی اسم چند نفر را بی‌آورم که کلکسیونر غیر قانونی بودند و بسیاری از این تابلوها متعلق به اینان بوده است که در زمان انقلاب مصادره شده و تحت نظر موزه قرار گرفته است،حتی بسیاری از این آثار وارد هیچ کاتالوگی نشده اند و دانسته نمی‌‌شود صاحب اصلی‌ آنان چه کسانی‌ بوده است (من جمله ۳ اثر آب رنگ که متعلق به آدولف هیتلر بوده است!!) .

با این حال ایران زمین فعلی،در این شرایط که مورد تصرف اسلامیون است و شیوخ هیچ احساس و احترامی نسبت به هنر ندارد.. نمیتواند از این آثار گرانبها مراقبت کند.

حتی مدرک موجود است که چند نفری از سپاه و چندی وابسته به رفیق دوست و رضائی و رفسنجانی میخواستاند مقداری از این نوع آثار (در لندن و دوبی) را به فروش برسانند اما دوستداران هنر این اجازه را بدین روبه صفتان اسلامیه ندادند.

 


Mash Ghasem

...

by Mash Ghasem on

In addition to the art works from before 1979, this institution also has many art works created in the brief period of 'opening' right after '79. There were many workshops that produced great works of art in the first years after '79. None of those are avilable for public either.


Mehrban

Red Wine jaan

by Mehrban on

From what I know these paintings belong to the Museum of Contemporary Art (Muse y honarhay moaser) in Tehran.  The museum was desigend by Kamran Diba, a cousin of the Empress.  

The collection was curated by renound international curators for that very purpose and I believe this was one of the Empress's initiatives.  The pieces in this collection are among the most important contemporary art pieces in the world.   

//i1.trekearth.com/photos/58853/tehmuuse.jpg


yolanda

......

by yolanda on

They seem to have an impressive collection...........I hope the artwork can see the daylight one day!


comments

It's nice to see some

by comments on

It's nice to see some preservations for art works.  I didn't know Middle Eastern do something other than burning and destroying properties and books.


Red Wine

...

by Red Wine on

این اولین باری نیست که می‌‌بینیم جمهوری اسلامی این چنین ناحقی بر حق هنر در ایران زمین روا میدارد.هیچ کدام از این تابلوها متعلق به موزه یی خاص در قبل از انقلاب نبوده و بیشترین آنها جز آموال مصادره شده بوده اند ! چه از محمد رضا و چه وابسته گان ایشان و دیگر سارقین و عیاران وابسته !

شاید تنها قسمتی‌ کوچک از این نقاشی‌ها متعلق به موزه هنر‌های معاوثر بوده است و اندک تلاشی از جانب خانم دیبا ،واگر نه ما را چه به این هنر زیبا !

بسیاری از این آثار ارزشی ناگفتنی دارند،هم از لحاظ هنری و هم از لحاظ مادی بسیار نفیس هستند و واقعا حیف است که این چنین در آنجا خاک میخورند و هنر دوستان دنیا نمیتوانند از دیدن آنها بهره ماند شوند.

افرادی که صاحبین اصلی‌ این تابلو‌ها در ایران بودند بدون شک اطلاعی از این هنر نداشته اند و مبرهن است که تنها ارزش مادی آن برایشان مهم بوده است.

خدا کند که از بین نروند و روزی نزدیک رسد که این تابلوها به مردم ایران بازگردند و از تمام نقاط کره زمین به ایران سفر کنند و این گنج بی‌ نظیر را تماشا کنند.