Person | About | Day |
---|---|---|
نسرین ستوده: زندانی روز | Dec 04 | |
Saeed Malekpour: Prisoner of the day | Lawyer says death sentence suspended | Dec 03 |
Majid Tavakoli: Prisoner of the day | Iterview with mother | Dec 02 |
احسان نراقی: جامعه شناس و نویسنده ۱۳۰۵-۱۳۹۱ | Dec 02 | |
Nasrin Sotoudeh: Prisoner of the day | 46 days on hunger strike | Dec 01 |
Nasrin Sotoudeh: Graffiti | In Barcelona | Nov 30 |
گوهر عشقی: مادر ستار بهشتی | Nov 30 | |
Abdollah Momeni: Prisoner of the day | Activist denied leave and family visits for 1.5 years | Nov 30 |
محمد کلالی: یکی از حمله کنندگان به سفارت ایران در برلین | Nov 29 | |
Habibollah Golparipour: Prisoner of the day | Kurdish Activist on Death Row | Nov 28 |
dear Ari
by MB2 on Fri May 13, 2011 10:35 AM PDTI know exactly where you are coming from.
For many years i wondered also what make Jackson Pollack's work so imortant and precious. At the time it was nothing more than just paint splattered on canvas to me. After talking to several artists and painters, i kinda did get my answer.
Im not a musician and dont like Tar much but i'll go with what other musicians say. I'd really do like to know what a musician hears that i dont--their perspective.
Regarding Wikipedia: many of the entries esp for iranian personalities are poorly written and researched. And to make matters worse there is whole lota taarof and hendevoone zir baghal gozashtan.
But thanks Ari jan for bringing that up. I think we'll get a good answer by the end of the day
...
by Red Wine on Fri May 13, 2011 06:54 AM PDTلازم میدانیم به ۳ نکته اشاره کنیم :
اولا باید از جناب حضرت آقای جهانشاه خان جاوید تشکر کرد که تعداد مطالب مربوط به موسیقی سنتی کشورمان را افزایش داده است و بدین نحو مردمانی که اکثراً از این موسیقی اطلاعی ندارند،میتوانند از آن سود و بهره گیرند و چیزها یاد گیرند.
دوما،مقایسه کردن آقای لطفی با استاد شهناز امریست بسیار بیجا که هیچ پایه و اساس ندارد،آخر کار را به کجا رسانیده ایم که اینطور نادانسته به مقامات عالیات موسیقی ایراد و اشکال گیریم ! لطفی سواد موسیقی ندارد..بهتر گوئیم،ایشان بلد نیستند نت موسیقی بخوانند و یا نغمات موسیقی را به صورت مکتبی یاداشت کنند،هر چه میدانند از روی هوش است و گوش و نه صاحب ارج و قرب در این خطّه سخت هنری، گر نوازنده تار باشید،قطعاً منظور ما را میفهمید.لطفی صوفی گرایی مارکسیست است و غریب در نهاد موسیقی سنتی ما.
و در آخر باید گفت که این انقلاب خدمتی شایان به استاد شجریان کرد، مسلماً اگر انقلابی رخ نمیداد..ایشان معروفیت لازمه را هیچ گاه کسب نمیکردند،از صدقه سر آن ممنوعییات اسلامیون بود که ایشان پرورشی نهایی یافت و به مقامی والا دست پیدا کرد.
خوب است حضرات بیشتر به این مراتب موسیقی سنتی بپردازند و بیشتر تحقیق نمایند.باشد که خداوند عزوجل هنر ما را جاودانه سازد و امری به استادان واقعی این دسته دهد.
I don't know about music details of it but
by Anahid Hojjati on Fri May 13, 2011 06:48 AM PDTOne thing that I liked about Lotfi and Nazeri was that if I am remembering right about Lotfi, he also played classical music that had a happy feel to it and was energetic, at least for several years he did that. In those days of late 1970s that really went well with the political atmosphere of the youth and that I believe contributed to his popularity. Any one has links to music of Lotfi from late 1970s, early 1980s?
Dear Ari
by RahmanKhan on Thu May 12, 2011 09:12 PM PDTمن به شخصه فکرمیکنم که لطفی نه تنها نو آوری انجام نداده بلکه تعمدا رویکرد به گذشته داشته، مطلب زیر را در سایت صدای آلمان در مصاحبهٔ با داریوش آشوری دیدم:
"اشتیاق به "بازگشت به خویش" از نیمهی دههی ۱۳۴۰ یک گرایش سراسری در هنر و ادبیات ایران بوده است. بیشتر هنرمندان و نویسندگان، چه بسا ناخودآگاه، عشق به سنت و گذشته را در کارهای خود بازتاب میدادند. در تئاتر برخی از هنرمندان به سراغ تعزیه رفتند، بهترین نقاشان ایران "مکتب سقاخانه" را پایه گذاشتند؛ "
به نظر من این به طور نا محسوس تر در موسیقی هم اتفاق افتاد و طلایه داران این طرز فکر در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی گرد هم آماده بودند که شاید یکی از بهترین نمایانگرانشان محمد رضا لطفی باشد. صدای تار شریف و شهناز و مجد بسیار متفاوت تر از نسل گذشتهشان است و کاملا نو آورانه بوده . در حالیکه ساز لطفی بسیار شبیه به ساز اساتید گذشته مثل میرزا حسینقلی و درویش خان و علی الخصوص علی اکبر خان شهنازیست. اجرای راست پنج گاه هم در این کلیپ شاهدیست بر همین امر. گمان نمیکنم هیچ اجرای راست پنجگاهی از شریف شهناز و سایر همکارنشان در دوران برنامهٔ گلها موجود باشد.
Wikipedia statement about Lofti
by Ari Siletz on Thu May 12, 2011 05:35 PM PDT"His original creativity and the deep-rooted emotional quality of his
playing have made him the father of a new aesthetics in Persian music."
I have often heard statements from knowledgeable musicians to the same effect throughout the years, but no one has yet specifically described Lofti's "new aesthetic," or in what way his creativity is extraordinray relative to other giants, say, Farhang Sharif. What did this master invent?
Any thoughts?