Alireza: Freddie Mercury Iranian or not Iranian?

Comedy

29-Jun-2012
Share/Save/Bookmark

Recently by Ghormeh SabziCommentsDate
Majid Tavakoli: Prisoner of the day
5
Dec 02, 2012
Nasrin Sotoudeh: Prisoner of the day
2
Dec 01, 2012
Abdollah Momeni: Prisoner of the day
2
Nov 30, 2012
more from Ghormeh Sabzi
 
CallmeRed

زورگویی به عنوان انتقاد؟

CallmeRed


همین پریروز من یک خانم دکتر هندی دیدم که تا فهمید من ایرانی هستم گفت میدونی پدرمن هم ایرانی بوده! گفتم چه جالب! بعد توضیح که داد فهمیدم ازهمین قوم پارسی بوده اند. و اتفاقا من هم همون جا بهش گفتم مثل فردی مرکوری!!گفت که حتی خیلی ازآداب و رسوم و غذاهاشون شبیه ایرانی هاست. اینکه ما ایرانی ها دلمون میخواد هرکسی که یک کاره ای هست یه طوری به ایران نسبت بدیم درسته و دلیل روانی هم داره بیشتر ازاحساس حقارتی ناشی میشه که سالهاست داریم تحمل میکنیم. اما خب ایشون واقعا پارسی بوده ودرسته که هزار سال گذشته اما حتما برای خودش و خانواده ش هم مهم بوده که درمنابع ذکر شده- وگرنه میتونست بگه انگلیسیه کسی هم بیکار نبود بره تیره و طایفه شون روبررسی کنه!!هزارسال گذشتن دلیل نمیشه که ژنتیک اصلی آدم تغییرکنه!! همینطور که چشم و ابروی فردی مرکورنشون میده....مثل خیلی ایرانی ها ی سبزه و چشم و ابرو مشکی که به خاطر داشتن پاسپورت آمریکایی میگن ما آمریکایی هستیم!!!احتی متولد شدن درآمریکا هم نمیتونه علم ژنتیک رو تغییر بده، نه؟؟ حالا علیرضا  میگه نه چون هزار سال گذشته پارسی نبوده!‌بله، اسمش رو ایرانی نمیشه گذاشت. اما کسی که این داستان پارسی بودنش رو درست نکرده حتما خودش خواسته که بگه   .. 

Red Wine

...

by Red Wine on

سلام به جنابِ پ ت ب آ گرامی‌ ...

همانجور که فرمودید،ایرانیانِ ساده دل‌ اندک چیزی را باور کرده و بساطِ چاقو کشی‌ را علم کرده و هزار امرِ نادانی‌ را رواج می‌‌دهند،درین میان ضرر را آنانی متحمل می‌‌شوند که خواستارِ دانستنِ واقعیت هستند ولی‌ توانایی پرسش را ندارند.خیلی‌ نیز از روی حسادت،نتوان بینی‌ و هزار بی‌ تربیتی و کرور نا هنجاری دیگر،آنچنان شلوغ کاری میکنند که انگاری فیلسوفِ زمانه اند و بقیه هیچ ... باور ندارید ؟ توجه به بقیه مطالبِ درج شده در دگر قسمتهای این تارنما کنید و بلافاصله می‌بینید که بسیاری نظر می‌‌دهند بی‌ آنکه علمی‌ دران مطلب داشته باشند.ما ایرانیان چقدر از نادانی‌ رنج کشیده و هنوز از این دریوزگی دست نمی‌‌کشیم.

دنیا همچنان به جلو میرود و وضع خراب است.بیچاره فرزندانِ ایرانی و بدبخت آیندگان.

با سپاس از توجهِ شما و زنده باد پارسیان و لعنت باد اسلامیون که باعث و بانی‌ این گرفتاریها همین ناقصین و ناکسین هستند.


P_T_B_A

جناب رد واین...

P_T_B_A


   

با تشکر از مطالب مفید و اموزنده ای که مرقوم کردید باید گفت که متاسفانه اینترنت با تمام مزایا یی که به همراه اورده است مصیبت هایی هم بهمراه اورده از جمله اینکه هر کسی هر چیزی را بخواهد میتواند درج کند حال چه درست و چه نا درست.  در این میان خوشبختانه افراد دلسوز و با وجدانی مثل خودتان پیدا می شوند که با این مشکل تا حد امکان مبارزه می نمایند ولی افراد ساده دل و زود باور هم زیاد هستند که هر چیزی را باور می کنند.  پیروز باشید


Doorbin

Parsis' Iranian-ness

by Doorbin on

Ali jan, javane khoob,

Suggested reading and reference for your benefit:

www.parsikhabar.com

Read through some of the stories and you'll realize how Iranian most of these folks still consider themselves to be, after all these centuries! 

When IRI is gone and "Iran" is no longer a dirty 4-letter word, attitudes will change.   


Faramarz

بابای نعمت الله آغاسی هم ایرانی بود !

Faramarz


 

 

بابای آندره آغاسی، امانوئل بوکسر تیم ملی ایران بود.


Milan

آندره نمک نشناس

Milan


مگه باباش ایرونی‌ نبود؟


Red Wine

...

by Red Wine on

خیر آقا جان، پارسیانِ هندوستان ایرانی تبارند،بسیاری از اینان با هندوها ازدواج کردند و نسلی دیگر ایجاد کردند که از لحاظِ قیافه با ما ایرانیان متفاوتند.اگر باور ندارید تشریف ببرید به غربِ هندوستان (فقط این نیست که رایانه به جلو گذاری از خلقِ ایرانی ایراد گیری،سفر کردن خوب است،اطلاعاتی که از سفر کردن به دست می‌‌آوری بهتر و تجربی‌ تر است،وگرنه هیچ کس حرفت را باور نمیکند !)،آنجا که اینان زندگی‌ میکنند و از ایشان بپرسید که متعلق به چه نسلی هستند،خواهید دید که بلافاصله با افتخار از ایران؛ سرزمینی یاد میکنند که پدرانشان به خاطر حمله اعراب ترک و هنوز خود را در هندوستانِ بزرگ مهمان حس میکنند.

اینها بارِ دیگر به خاطرِ استعمارِ انگلستان مجبور به مهاجرتی دوباره به سرزمینهای تحت  اشغال بریتانیا شدند.به خصوص افرادِ تحصیل کرده و سلسله متخصصینِ خاص در امورِ اجتماعی و صنعتی.

می‌ دانم که نکته‌ای که خواستید مطرح کنید در اصل ربطی‌ به فردی مرکوری ندارد،کاش قضیه را جورِ دیگر برسی‌ میکردید و اینقدر پیش و پا افتاده واردِ قضیه‌ای نمیشدید که دران هیچ اندیشه و نظری تجربی‌ ندارید.با ساختنِ این قبیل ویدئوها تنها اطلاعتِ اشتباه به هم میهنانتان می‌‌دهید که این گناهی بزرگ است و نا بخشودنی.

پ.ن : برای محضِ اطلاعاتِ این جوان،این پاره نبشتار را یادآوری می‌کنیم :

پارسيان و آريايي‌هاي جهان جمعه، ۲۷ ژوئن ۲۰۰۸، مرد بزرگي را از دست دادند كه به سرزمين نياكان و فرهنگ ايراني عشق مي‌ورزيد. «سام هرمز جمشيد منكشا فيلد مارشال پارسي هند با تشريفات ويژه نظامي و با حضور مقامات ارشد اين كشور در گورستان پارسيان به خاك سپرده شد و رسانه‌هاي هند گزارش‌هاي مـــصور و مفصل درباره زندگاني و كارهايش منتشر ساختند.

وي كه سوم آوريل ۱۹۱۴ به دنيا آمده بود يكي از دو فيلد مارشال تاريخ هند است.

پدر او كه يك پزشك پارسي بود و از گجرات به پنجاب نقل مكــان كرده بود آرزو داشت كه «سام هرمز» پزشك شود كه وي وارد دانشكده افـــسري شـد و دربرابر اعتراض پدر همان حرفي را زد كه قبلا به او درمورد سبيل گذاشتن زده بود.

سام به پدرش گفته بود: من يك پارسي هستم؛ مردان پارسي سبيل نمي‌تراشند و سپاهيگري را بر پيشه‌هاي ديگر ترجيح مي‌دهند و او بايد افسر ارتش شود.

فيلد مارشال سام هرمز منكشا در سال ۱۹۷۳ خود را بازنشسته كرد ولي تا سال ۲۰۰۴ (نود سالگي) در هر مراسم نظامي و رژه واحدها با لباس فيلدمارشالي و نشانهايش شركت مي‌كرد.

رسانه‌هاي هند در اكتبر ۱۹۸۰ كه نظر او را درباره حمله نظامي عراق به ايران پرسيده بودند گفته بود: حيف كه پير شده‌ام و گرنه به ايران مي‌رفتم و داوطلبانه در دفاع از سرزمين نياكان شركت مي‌جستم.

به گزارش رسانه‌هاي هند، وي در اظهارات خود از ايران به عنــوان «خاك پاك» يادكرده بود. وي درباره حمله صدام به رسانه‌ها گــفته بود: برويد ببــينيد كه پشـت سر اين حمله چــه قــدرتي قراردارد؛ جنگ ادامـــه سياست است.


jasonrobardas

Excellent

by jasonrobardas on

It is like insisting that "Andre Agassi" is Iranian when he did not even want to acknowledge any such connection,....during his career as a tennis player ...