ab.png

ابوالفضل عابدینی نصر: زندانی روز

خبرگزاری هرانا – ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار خوزستانی پس از ادای شهادت در خصوص شرح بازجویی‌ها و شکنجه‌های ستار بهشتی به بازپرس ویژه قتل، به زندان کارون اهواز تبعید شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی که در ۲۴ ساعت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ شاهد وضعیت جسمی وی پس از شکنجه‌های صورت گرفته در بازداشتگاه نیروی انتظامی بود به دلیل ادای شهادت در حضور بازپرس ویژه قتل به زندان کارون اهواز تبعید شد.

ابوالفضل عابدینی نصر، پیش‌تر به دلیل تغییر محل زندگی خانواده اش و بیماری قلبی خود از زندان کارون اهواز به زندان اوین منتقل شده بود، تبعید وی در حالی صورت می‌گیرد که وی در انتظار پاسخ دادستانی به درخواست مرخصی بوده است. خانواده این زندانی امروز در گفتگو با گزارشگر هرانا از انتقال ناگهانی وی به زندان اهواز ابراز بی‌اطلاعی کردند، اما منابع خبری نزدیک به زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ موضوع تبعید وی را تائید کردند و اعلام کردند که نامبرده هنوز به زندان کارون منتقل نشده است اما برای اجرای این حکم از بند ۳۵۰ خارج شده است.

ابوالفضل عابدینی پیش از خروج از بند ۳۵۰ در مواجه با حکم تبعید اعلام داشت در صورت انتقال به زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد، این فعال حقوق بشری که در زندان در رشته روزنامه نگاری تحصیل می‌کرده با انتقال به زندان کارون از ادامه تحصیل نیز محروم شده است. برخورد با این زندانی سیاسی به دلیل شهادت در مورد شکنجه‌های ستار بهشتی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولین قوه قضائیه ایران و نیروی انتظامی در مورد شفاف سازی در خصوص پرونده مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه نیروی انتظامی قول مساعد داده بودند. ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که به دلیل عضویت در این گروه و مصاحبه با رسانه‌های برون مرزی در خصوص وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه و هم چنین عضویت در حزب پان ایرانیست به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

17-Nov-2012
Share/Save/Bookmark

 
Roozbeh_Gilani

جای عامل جنایت و شاهد جنایت عوض شد

Roozbeh_Gilani


 زندانی سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش از این در شهادت نامه ای از علائم شکنجه در بدن ستار بهشتی گفته بودند، در نامه ای دیگر به انتقال ابوالفضل عابدینی، در پی شهادت حضوری وی در حضور بازپرس، از زندان اوین اعتراض کردند.

به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه با بیان اینکه پس از قتل مظلومانه ستار بهشتی، بازپرس شهریاری از دادسرای جنایی تهران در روز سه شنبه ۲۳/۸/۹۱ برای تحقیق به زندان اوین آمد و از تعدادی از افراد بند ۳۵۰ در مورد آن مرحوم سوالاتی نمود، آمده است: در زمان صحبت با بازپرس شهریاری، آقای عابدینی به ایشان گفته بود اطلاعاتی که می‌دهم باعث برخورد با من نشود و مشابه آنچه در کهریزک رخ داد، جای شاهد و مجرم را عوض نکنند که بازپرس یاد شده نیز در این زمینه به وی اطمینان داد بود.

پیش از این کلمه خبر داده بود که در تازه ترین دور فشارها بر روی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین پس از اعلام شهادت مکتوب و حضوری درباره ی مشاهدات خود از بدن شکنجه شده ی ستار بهشتی، ابوالفضل عابدینی که در آستانه ی اولین مرخصی خود بود به زندان اهواز تبعید شد. وی در اعتراض به این مسئله اعلام کرده که دست به اعتصاب غذا خواهد زد. همچنین روز پنج شنبه دیگر زندانیان سیاسی این بند نیز در حمایت از وی از پذیرش غذا اجتناب کردند.

متن کامل بیانیه ی ۴۱ زندانی سیاسی به همراه اسامی امضا کنندگان که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

//asre-nou.net/php/view.php?objnr=24075


Roozbeh_Gilani

درود بر شرف و غیرتت ابوالفضل!

Roozbeh_Gilani


که به رسوایی اسلامیون بی‌ شرف، فاسد، دزد و ادمکش افزودی. روز آزادی تو و محاکمه علی‌ خامنه‌ای و بقیه دزدان و آدمکشان اسلامی در دادگاه‌های انقلابی خلق قهرمان ایران نه چندان دور و بسیار حتمی است.


Fred

تحریم برای نجات ابوالفضل

Fred


تنها و تنها راه رهایی از سی چهار سال توحش نظام نکبت مسلمین "اصلاح طلب" و غیره سرنگونی کلیت حاکمیت وحوش است و لاغیر.

اینان تا روز آخری که بر قدرت باشند ایرانیان را اسیر، شل و پل و خواهند کشت.

تحریمهای سفت و سخت که شامل قرنطینه ترابری هوایی/دریایی میشود بقول علما، اوجب واجبات است.