کارگران ایران: در معرض نابودی هستیم

بی بی سی: ده هزار کارگر در ایران در اعتراض به دستمزد کم و مشکلات معیشتی، طوماری خطاب به وزیر کار ارسال کرده اند. این کارگران خواستار افزایش فوری دستمزد خود در شش ماه دوم سال هستند. سه ماه پیش هم ۱۰ هزار کارگر دیگر طومارمشابهی امضا کرده بودند. رئیس اتحادیه کارگزان قراردادی ایران می گوید طومارهای ده هزارنفری دیگری هم در راه است. امیر پایور گزارش می دهد.


24-Sep-2012
Share/Save/Bookmark

Recently by Ghormeh SabziCommentsDate
Majid Tavakoli: Prisoner of the day
5
Dec 02, 2012
Nasrin Sotoudeh: Prisoner of the day
2
Dec 01, 2012
Abdollah Momeni: Prisoner of the day
2
Nov 30, 2012
more from Ghormeh Sabzi
 
Zendanian

گزارش شب همبستگی با جنبش کارگری ایران در تورنتو

Zendanian


گزارش شب همبستگی با جنبش کارگری ایران در تورنتو
این برنامه که توسط «صندوق همبستگی با کارگران ایران- کانادا» اعلام شده بود با حضور بیش از ١۵٠ نفر در روز شنبه ٢٢ سپتامبر از ساعت ٧ بعد از ظهر تا ١ بامداد برگزار شد.
ابتدا ابراهیم علاسوندی، مجری برنامه، ضمن خوشامد گویی به حاضرین، فهرست برنامه را اعلام نمود. سپس هما فرید عضو صندوق و از همکاران نشریه روشنگر پیام محمود صالحی در حمایت از صندوق همبستگی را قرائت نمود. آنگاه امیر پیام طی صحبت کوتاهی نکاتی را در ضرورت ایجاد صندوق همبستگی با کارگران ایران و چگونگی کارکرد آنرا به سمع حاضرین رساند. این قسمت برنامه همچنین با اشعار زیبایی از فلزبان شاعر کارگری معاصر همراه بود که توسط مجری برنامه خواند شد. در قسمت بعد نوای عود شهروز و صدای پر توان او و گلاویژ، دو هنرمند کرد، بود که برای ۴۵ دقیقه ادامه یافت.
پس از شام، دی جی برنامه با ارائه ترکیب متنوعی از موزیک ها و ترانه ها برپا بود و علاقه مندان تا پاسی از شب رفته به رقص و پایکوبی پرداختند.
در کنار جنبه های رسمی اما آنچه بیش از همه به چشم می آمد فضای بسیار صمیمی و خودمانی و دلپذیر این شب بود. اگر چه کیفیت برنامه ریزی و نظم وترتیب کارها و تلاش های اعضای صندوق در ایجاد چنین فضایی موثر بودند، اما در حقیقت همه حاضرین این برنامه را متعلق به خود می دانستند و از جان و دل در برگزاری هر چه بهتر آن سهیم بودند.
همانطور که از قبل اعلام شده بود عایدات این برنامه برای کمک به جنبش کارگری ایران است لذا به اطلاع می رسانیم که پس از کسر کلیه هزینه ها از درآمدهای برنامه، مبلغ سه هزار و چهارصد و بیست دلار (٣۴٢٠ دلار) عاید «صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا» شد.
در پایان از تمامی عزیزانی که هر یک به نحوی این برنامه را یاری رساندند، از کمک به انتشار اطلاعیه ها و ارائه برنامه های هنری و وسایل صوتی و تزئینات و سرگرمی و غذا و تنقلات و غیره تا نظافت پایان برنامه، صمیمانه تشکر می کنیم.
بی تعارف باید گفت که برگزاری این شب بدون تلاش اعضای صندوق و همیاری و کمک های بی دریغ همه آن دوستانی که هنوز عضو صندوق هم نیستند به هیچ وجه ممکن نبود. موفقیت برگزاری این برنامه متعلق به همه شما عزیزان است و از همگی سپاسگزاریم.
صندوق همبستگی با کارگران ایران - کانادا

٢۵ سپتامبر ٢٠١٢


Zendanian

سکه یک میلیون تومان - دلار ۲۶۱۲ تومان

Zendanian


اعتماد: در حالی که مسوولان بانک مرکزی در اتاق بازرگانی و با پارلمان‌نشینان بخش خصوصی در حال رایزنی و تشریح مرکز مبادله متقاضیان و دارندگان ارز بودند، دلار و طلا در روندی سریع و جهشی با افزایش قیمت فوق‌العاده‌یی مواجه شدند و رکورد جدیدی را از خود به ثبت رساندند. با وجودی که در مرکز مبادله ارزی قیمت دلار ۲۴۰۴ تومان تعیین شده بود، قیمت دلار در واکنش به این قیمت از ۲۴۷۰ تومان روز یکشنبه شروع به افزایش گذاشت و از مرز ۲۵۰۰ تومان گذشت. این صعود تا آنجا ادامه داشت که قیمت هر دلار امریکا در عصر روز گذشته و بعد از اتمام ساعات معاملات به ۲۵٣۰ تومان رسید. با این وجود به نظر می‌رسد دومین قیمت دلار در مرکز مبادله ارزی حدود ۲۴۵۰ تومان تعیین شود. همچنین در بازار آزاد ارز، قیمت یورو به ٣۲۴۵ تومان رسید. پوند انگلیس هم با قیمت ۴۰٨۰ تومان به فروش رفت. دلار کانادا هم با قیمت ۲۵۷۰ تومان در تابلوی صرافی‌ها حاضر شد. صرافان بعد از چرتکه انداختن و محاسباتی که کردند، قیمت ریال عربستان را ۶۶۵ تومان تعیین کردند. در این بازار درهم امارات هم با قیمت ۶٨٣ تومان فروخته شد. در همین حال قیمت‌های بازار طلا هم تحت تاثیر قیمت دلار، روند صعودی در پیش گرفتند. در حالی که دلار با قیمت ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رفت، قیمت سکه‌های تمام هم به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد. در بازار طلا نیم سکه هم به قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت. در بازار زرگران ربع سکه هم با قیمت ۲۵۰ هزار تومان به فروش رفت. سکه گرمی در بازار روز گذشته ۱٣٨ هزار تومان قیمت خورد. در بازار طلا قیمت هر گرم طلای ۱٨ عیار هم با رکورد باورنکردنی به ۱۰۲ هزار تومان رسید.
//www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=48049


Zendanian

بحث پرداخت نشدن دستمزدها و افزايش قيمت ها در ايران

Zendanian


مجله‌های هفتگی / کارنامه نامه ۲۰ هزار کارگر؛‌ «گوشه‌ای از اعتراض های روزمره‌ در ایران»

مجيد تمجيدی،‌ کارشناس مسايل کارگری مقيم سوئد،علی مبارکی، از اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران مقيم سوييس در گفت و گو با راديو فردا،‌ بحث پرداخت نشدن دستمزدها و افزايش قيمت ها در ايران

//jonbeshdartabeed.blogspot.ch/2012/09/blog-post_25.html


vildemose

 E"conomic

by vildemose on

 

"Economic difficulties in many industries, as well as city and state services are continuing to affect the lives of workers in different towns and cities across Iran. Plant closures, wages being delayed and protests at different levels mark the state of many workers lives currently. The following reflect some of these events in the past couple of weeks in the country.

200 day laborers and temporary contract workers have lost their jobs at Izeh municipality. The workers were engaged in services and parks division of the municipality. The workers are to be replaced with new labor force following the appointment of the new mayor in the city. The workers are owed three months back wages.

80 employees at Basht municipality in Kohgilouyeh and Boyr Ahmad have not received over time benefits and bonus for the last two years and since three months ago they have not received any wages either. Several offices besides the municipality also have not paying their employees their wages.

In Karaj, 70 workers at Malard mushroom producing company have been laid off. Most workers have between 13 to 15 years of service with the company. The new general manager at the company, declaring blank signature contracts to be illegal asked the workers to annul those contracts in order to sign dated contracts with them. During the process, many contracts were not renewed thus causing workers to loose their unemployment benefits. Currently the workers are on six month contracts resulting them not to benefit from jobs classifications and always receive the minimum wage loosing their years of service....more

.....

//iranlaborreport.com/

 

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


Zendanian

سطح دستمزدهای کارگران ایران شرم آور است!

Zendanian


اطلاعیه اتحاد بین المللی در پشتیبانی از اعتراض به حداقل دستمزدها
سطح دستمزدهای کارگران ایران شرم آور است!

در تاریخ 27 خرداد ماه 1391 ده هزار کارگر در نامه ای اعتراضی خطاب به عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون و کار و رفاه، خواستار افزایش دستمزدها شدند. در اول مهر ماه نیز در نامه ای اعتراضی دوم به وزیر کار که به امضاء ده هزار کارگر دیگر رسیده است با تاکید بر افزایش سرسام آور گرانی و گسترش فقر در میان کارگران و اعتراض به ناامنی شغلی، قراردادهای موقت و سفید امضاء و حذف مزایا و پاداش و حق بهره وری در بسیاری از مراکز کار بر سطح نازل دستمزده های کارگران تاکید شده و کارگران خواستار افزایش دستمزدها شده اند.

امضای اعتراضی بیست هزار کارگر در شرایطی انجام می گیرد که بیشترین فشارها بر فعالین مستقل کارگری آورده می شود. امضای بیست هزار کارگر که کارگاه به کارگاه و کارخانه به کارخانه، شهر به شهر و کارگر به کارگر در شرایطی جمع آوری شده است که کارگران ایران از کمترین ابزار آگاهی رسانی به همکاران خویش محروم اند. بیست هزار امضای اعتراضی نمونه مشتی از خروار اعتراض تلنبار شده میلیونها کارگر در ایران است. کارگران ایران بطور روزانه اعتراض خویش علیه فقر و فلاکت را به اشکال مختلف از جمله اعتصاب و راه بندان و تظاهرات نشان میدهند. این بار بیست هزار کارگر صدای اعتراض میلیونها کارگر در ایران را آشکارا و مستقیم به گوش مقامات جمهوری اسلامی رسانده اند.

بدون شک با وجود انواع محدودیت ها و فشارها در آینده ای نزدیک بر تعداد کارگرانی که با اسم حقیقی و حقوقی خویش پای این اعتراض امضاء خواهند زد افزوده خواهد شد و این اعتراض در سطح نامه نوشتن محدود نمانده و به اشکال دیگری ادامه خواهد یافت.

اتحاد بین المللی ضمن محکوم کردن سرمایه داران و دولت جمهوری اسلامی در تحمیل فقر و فلاکت غیر انسانی به کارگران ایران و سلب ابتدایی ترین حقوق انسانی برسمیت شناخته شده بین المللی و ضمن تلاش برای رساندن صدای اعتراض کارگران ایران به سطح دستمزدهای نازل، حمایت خویش را از مبارزات کارگران ایران علیه حداقل دستمزدها اعلام می نماید.

25 سپتامبر 2012

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران


Cost-of-Progress

This isn't about Israel or Bahais

by Cost-of-Progress on

so characters like first amendment (always chuckle at that username; the nurve of these people) and maryamjooooon have STFU.

It is appaling that the working class in Iran have to resort to these measures to make their voice heard. One would have to believe that the islamists would take better care of them given that they probably are a major support group for them.

However, fullback makes a good point.


fullback

Not surprise

by fullback on

 If one looks at the 2nd world war, and How the Japonese and the Germans Nazi Treated the occupied countries , the semi intellengent reader will see the similarities, in the Dire situations Iranians are in,  at the hands of the Occpying Islamist , The Islamist  Occpiers of Iran  only concern is to establish their Dark Islamist Agenda  at any cost. We have wittnessed it , in the  past 33 years


vildemose

From RG's

by vildemose on

From RG's Link:

 

بار ديگر، رياکاری اصلاح طلبان در دفاع از تشکيل سنديکای مستقل کارگران
شهرام يوسفی

در تاريخ 10 مرداد ماه امسال روی سايت کلمه مطلبی درج شده است با اين عنوان : " تشکيل سنديکاهای مستقل ، تنها راه دفاع از حقوق کارگران در اوضاع نابسامان فعلی است." نقدی بر اين مطلب از چند جهت ضروری است. ابتدا مروری داشته باشيم به اوضاع و احوال ليبرالها و اصلاح طلبان در گذشته تا به امروز. اگر چه از سر استيصال در جامعه به حاشيه رانده شده اند، هر چند هراز گاهی با متوسل شدن به سوژه و آلترناتيويی می خواهند از اين شرايط و بحرانی که دامنگيرشان شده است، به شکلی رهايی يابند. ريا کاری اصلاح طلبان با مطرح کردن ضرورت تشکيل سنديکای مستقل کارگران اوجی از نهايت بيشرمی اين جناح را ميرساند که چقدر سريع کارنامه اعمال ننگين خود را در قبال جنبش کارگری و کارگران فراموش نموده، و اکنون با راه نشان دادن به کارگران با وقاحت تمام ( در حاليکه دايه دلسوز تر از مادر شده) در تقابل با رقيب تا دندان مسلحش که هر دو يک منفعت مشترک را دنبال می کنند می خواهد با گرفتن حمايت از طبقه کارگر عرض اندام نمايد.

 

 

All Oppression Creates a State of War--Simone De Beauvoir


Zendanian

کميته هماهنگی ؛ يورش 26 خرداد ؛ جمع بندی

Zendanian


بر اساس پژوهش های موجود در سال 1380 حدود 306 تحرک کارگری در کشور رخ داده که عمدتا در صنايع بزرگ اتفاق افتاده که در روزنامه های کشور بازتاب يافته است . واضح است که تعداد اعتصابات بسيار بيش از آمارهای موجود است از تحرک در کارگاههای کوچک ( که کمتر از 10 نفر کارگر دارند ) و حدود 6/96% کل کارگاههای کشور را تشکيل می دهند آماری در دست نبوده است . از نظر تعداد کارکنان 5/53% تعداد کارگران در کارگاههای کوچک کار می کنند .
آمار و ارقام فوق نشان از سطح نازل و تدافعی مبارزات طبقه کارگر دارد ؛ اما با توجه به گسترش آگاهی های منطقه و جهانی ؛ آماده گی شرايط ذهنی و تئوريک مبارزه و گسترش وسايل ارتباط جمعی ؛ با گسترش بحران های موجود اين مبارزات می تواند بسرعت ؛ شکل سراسری و سياسی بخود بگيرد .

//www.roshangari.net/as/sitedata/20120922102128/20120922102128.html


Roozbeh_Gilani

رياکاری اصلاح طلبان در دفاع از تشکيل سنديکای مستقل کارگران

Roozbeh_Gilani



Zendanian

اطلاعیه تشکیل صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

Zendanian


اطلاعیه تشکیل صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا

  جنبش کارگری ایران از معدود جنبش های کارگری در جهان است که از هرگونه حق ایجاد تشکلهای واقعی خود از قبیل اتحادیه ها  و سندیکاها و شورای های کارگری مستقل محروم می باشد. محرومیتی که بهمراه سرکوب و تحمیل پراکندگی به مبارزات کارگری و تضعیف آن در سطح سراسری، همچنین  فشار مالی سنگینی را بر این مبارزات و فعالین آن وارد نموده است.  می دانیم که در صورت وجود قانونی تشکلات مستقل کارگری امکان دریافت حق عضویت های دهها و صدها هزار نفره فراهم شده و شرایط برای مبارزات کارگری تسهیل می شود. جنبش کارگری ایران دقیقا از همین امکان بدیهی محروم است. اعتصابات و مبارزات کارگری در ایران بدون برخورداری از چنین امکانی انجام می گیرند، و فعالین کارگری با تهدید روزمره اخراج و بیکاری و دستگیری و زندان مواجه اند و خانواده های آنها در معرض دایمی سقوط به اعماق فقر و نداری قرار دارند.
 
جنبش نوپا و مستقل کارگری ایران  اما علی رغم همه این محرویت های قانونی  و سرکوب های سیاسی و فقر مالی، بدون خم شدن در مقابل حکومت و جناحهای آن، و بدون دست دراز نمودن در مقابل نهادهای وابسته به دول سرمایه داری، تنها با اتکا به نیروی خود و دستمزد های ناچیزاش و کمک های جزیی هم طبقه ای هایش با حرکت اصیل و پرغرور و استوار و روبه رشد خود نوید بخش آینده ای بهتر است.
 
این جنبش متعلق به همه ما کارگران و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب است. به عنوان بخشی از طبقه کارگر با حمایت های مادی  ومعنوی و کمکهای مالی خود به جنبش کارگری در ایران یاری رسانیم.
 
در این راستا، ما تعدادی از کارگران و حامیان جنبش مستقل کارگری ایران جمع شده ایم تا به سهم خود بتوانیم کمک مالی هر چند ناچیز اما منظمی را به این جنبش سازمان دهیم. بدنبال تلاشهای اولیه، بیش از چهل نفر متعهد شدند تا با پرداخت حق عضویت ماهانه صندوقی را به این منظور تشکیل دهند. در 7 جولای 2012 اولین مجمع عمومی « صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا » با حضور اکثریت اعضا با موفقیت برگزار شد. مجمع عمومی ابتدا پیش نویس اساسنامه صندوق را به بحث و بررسی گذاشت و با ایجاد تغییرات واصلاحات لازم به تصویب اکثریت اعضای حاضر رساند. سپس مجمع وارد انتخابات شد و اعضای هیئت امنا و بازرسان صندوق را انتخاب نمود که به شرح زیر می باشند:
 
اعضای هیئت امنا: منیژه اخوان، امیر پیام، مهدی حسینی، پرتو عظیمی، ابراهیم علاسوندی، شکوه گلزار، امیر ماهان
بازرسان: محمود آذری، فرید پرتوی
 
هیئت امنا در اولین نشست خود پس از برنامه ریزی و تقسیم کارهای لازم به اتفاق آرا امیرماهان را به عنوان مسئول روابط عمومی صندوق انتخاب نمود. همینجا از همه کارگران و انسانهای آزادیخواه وحامی جنبش مستقل کارگری ایران دعوت می کنیم که از طریق عضویت شان در صندوق و یا ارایه پیشنهادات و کمک های مالی، صندوق همبستگی با کارگران ایران – کانادا را در هدفی که در مقابل خود قرار داده است یاری رسانند.
31 جولای 2012
 
جهت اطلاعات بیشتر با امیر ماهان مسئول روابط عمومی صندوق همبستگی تماس بگیرید.
شماره تلفن: (647) 209-1312
آدرس ایمیل:   sandoghehambastegi@ymail.com
 
 
صندوق همبستگی با کارگران ایران - کانادا
 


amirparvizforsecularmonarchy

Workers Rights? Where did Maryamjoon go?

by amirparvizforsecularmonarchy on

The few that can get work, are almost at slave labor, the rest are stuck in dire proverty and without any hope for work, that includes 5 million new unemployed Iranians in the youth every 4 years.  For a country that has received 10 times more from oil in 30 years than pahlavi's saw in 60 years, yet look what they accomplished in creating the greatest growth in middle class in the world, the 9th largest gdp and a modern miltary that was at its time one of the finest.

So people ask me why is the late shah is loved and respected so much within Iran after 33 years, one obvious reason is because the liars and deceivers message which has done its malicious work has now been seen for what it was, lies and deception and now the people want the Iranian Peoples Monarchy to serve them and ensured they enjoy their Freedom again.  Khameneii & AN need to leave Iranians alone, they can lead any country they want, the USA, the UK, France, Israel.  It's WHY THE PEOPLE OF IRAN DEEPLY WANT THE SHAH BACK NOW?

Though some will post after me, some irrational contradiction or worse a lie, most Iranians know that it says more about them posting and their agenda than the late shah.  Before the shahs team, the only way to travel around tehran was by donkey for most, as a result of his team Iran was on its way to being the 4th largest economy in the world, having achieved 9th.  Most Iranians deeply and painfully regret how their Parents acted against the shahs team and dislike akhoonds because they were among the perpetrators from within who like Commies made sure Iranians would be victims of treason to king and country for a long time.