اعتراض به نقض حقوق بشر
rfi / فرنگیس حبیبی
30-Jul-2008 (2 comments)

امید بیگ زاده نمایندۀ سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که هم اکنون در کوالالامپور در نشست سالیانۀ نهاد های ملی و سازمان های غیر دولتی شرکت دارد، صدور احکام اعدام را علیه فعالان کرد بویژه علیه فرزاد کمانگر که یک معلم و فعال حقوق بشر است  یکی از بارز ترین موارد نقض حقوق بشر می داند و از یازده سال زندان برای کبود وند سخن می گوید. به تضییق حقوق زنان در کردستان که مجبور به ازدواج های ناخواسته می شوند اشاره می کند و می گوید کم نیست موارد خودکشی زنان نو عروسی که نمی خواهند تن به ازدواج های اجباری دهند.

 او می گوید اخبار مربوط به موارد نقض حقوق بشر در هیچیک از رسانه های داخلی ایران درج نمی شود. برای امید بیگ زاده شرکت در نشست کوالالامپور یک تجربه آموزنده و مثبت است. او میگوید در این نشست با روش کار انجمن های غیر دولتی دفاع از حقوق بشر در آسیا آشنا شده است. اوخاطر نشان می کند که د رکشورهایی مانند مالزی و کرۀ جنوبی ... >>>

recommended by azaadeh

Share/Save/Bookmark

 
default

We are all Iranians

by Kurdish Warrior (not verified) on

but all Iranians are proud of their ethnicity...And the reality is that Iranian Kurdistan is the most region which its people has been suppressed under this fascist Shia regime. That has to be addressed.


default

Why does it have to be Kordestan Iran?

by Anonymous555 (not verified) on

I am a Bakhtiyari. But I never say Bakhtiyari Iran. Why can't it be all Iranians? As always tafteh joda bafteh.
And by the way we do have our good share of political activism and having problems with the government.