مصباح:دموکراسی و حقوق بشر در احکام اسلامی جایی ندارد
Rooz Online / Bahram Rafie
02-Sep-2010 (one comment)

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی از روحانیون تندروی شیعه و پدر معنوی- مذهبی اعضای دولت مستقر در تازه ترین اظهاراتش که سه شنبه شب در دفتر آیت الله خامنه ای در قم بیان کرد با "محارب" خواندن مخالفان ولی فقیه حکومت اسلامی تاکید کرد که در اجرای احکام اسلامی: "دموکراسی، آزادی و حقوق بشر جایی ندارد".

این عضو مجلس خبرگان رهبری در این سخنرانی گفت: " کسانی که با حکومت ولایت فقیه، موافق نیستند و با آن مخالفت می کنند، می گویند قرآن گفته است؛«لا اکراه فی الدین»، پس حکومت حق ندارد مردم را به کاری الزام کند، در حالی که «لا اکراه فی الدین» برای پذیرفتن اصل دین است و قوامش به ایمان قلبی است."

رهبر فکری طالبان شیعی که مدتی پس از سرکوب های گسترده اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته پس از چند ماه وقفه سلسله سخنرانی هایش در جمع نیروهای نظامی و شبه نظامی و همچنین شاگردانش را از سر گرفته، در این سخنرانی تصریح کرد:" امروزه هم ... >>>

recommended by Shifteh Ansari

Share/Save/Bookmark

 
Abarmard

He makes no sense

by Abarmard on

مصباح یزدی، گفت: کسانی که گفتند، مسلمان هستیم و می‌خواهیم که احکام اسلامی را اجرا کنیم؛ کار اجرایی و مدیریت هم امام می‌خواهد و وقتی مردم با امام خویش بیعت کردند و جامعه اسلامی تشکیل شده و حکومت حق تحقق پیدا کرده است، اما اگر بعد از آن کسی مخالفت کرد، باید با او برخورد کرده و او را سرجایش نشاند.

یعنی می گوید زمانی که مردم به "جمهوری" اسلامی رای دادند، دیگر حق اعتراض ندارند. این حرف در مردم قبولیت ندارد. و در واقع ایشان با هیچ کتاب یا اصول اسلامی نمی تواند این بحث را ثابت کند. مردم هم بچه نیستند و خر نمی شوند.