آزار بهائیان بر مبنای "سناریوی کالت"، حامد صبوری
gooya.com / حامد صبوری
15-Sep-2010 (one comment)

آقای سید کاظم موسوی کارشناس و فعال مبارزه (!) با دیانت بهائی در مصاحبه ای با عنوان «بهائيت در حوادث عاشوراي ٨٨ نقش راهبري داشت» (١) ضمن تکرار اکاذیب و توهمّات قبلی خود (٢) که پاسخ همهء آنها بارها توسط بهائیان داده شده (٣) سناریوی مزبور را آشکارتر ساخت. هدف این سناریو توجیه و قانونی جلوه دادن سرکوب بهائیان ایران است. این همان سناریویی است که در ادعاهای آقای محمد جواد لاریجانی در ژنو نیز علیه بهائیان مطرح گردید. (٤) آقای لاریجانی با استفاده از فضای مباحثی در غرب راجع به تفاوت مفهوم فرقه های رسمی دینی (sect) با فرقه های غیررسمی (cult) (۵) که بعضاً منفور و خطرناک و غیر قانونی تلقی می شوند، ضمن ردِّ عقیدتی بودن علت ستم هایی که ٣٢ سال است در جمهوری اسلامی بر بهائیان وارد شده و می شود، محرومیّت و مظالم وارده بر ایشان را معلول فعالیّت های کالتی (cult-type) بهائیان ذکر کرد. (٦)
حال نیز آقای موسوی که مانند آقای لاریجانی از متصدّیان تئوریزه کردن و... >>>

recommended by faryarm

Share/Save/Bookmark

 
Ruhi

Baha'i Students expelled

by Ruhi on

Baha'i Students expelled from the Universities in Isfahan

اخراج بيش از ۱۵ تن از محصلين بهائی در اصفهان

اخراج بيش از ۱۵ تن از محصلين بهائی در سازمان مديريت صنعتی اصفهان

دانشجونیوز: بر اساس گزارشات رسيده از منابع آگاه به جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی بيش از ۱۵ نفر از محصلين بهائی در سازمان مديريت صنعتی اصفهان طی حکمی شفاهی اخراج و از تحصيل محروم شدند.

بر اساس اين گزارش تا امروز ۲۳ شهريور در پی مراجعه عده ای از اين محصلين بهائی به مرکز سازمان جهت انتخاب واحد، مسئولين سازمان از اينکار خودداری کرده و اعلام نموده اند که طی ابلاغی به اين سازمان کليه دانشجويان بهايی بايد از سازمان اخراج شوند و از ثبت نام محصلين بهايی در اين سازمان جلوگيری شود. تا اين لحظه از نهاد و ارگان مربوطه که دستور اخراج محصلين بهايی را صادر کرده است اطلاع دقيقی در دست نمی باشد و اما تا اين لحظه براساس گفته تعدادی از مسئولين اينگونه به نظر می رسد که اين ابلاغ از سوی اطلاعات سپاه يا وزارت اطلاعات بوده باشد .

به گزارش جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی اسامی کسانی که در آستانه اخراج قرار گرفته اند و در انتخاب واحد برايشان مشکل ايجاد شده است تا اين لحظه بدين شرح می باشد : شيدا نيکروان – نريمان افشار – فواد نمايی – ارسلان سعيدی – مهسا مشکين – سها يزدانی – فريور يزدانی – ميلاد محرمی – فائز صميمی – رامين درخشان – نغمه رستگار – ساغر اقدسی – فواد خانجانی

اين در حاليست که تعداد زيادی از اين محصلين در ترم های پايانی و حتی گرفتن مدارک نهايی خود در حال تحصيل بودند.

طی پيگيری های انجام شده توسط اين محصلين و مراجعه به مديريت اين سازمان ، ايشان اعلام کرده که اين عمل غير انسانی است ولی آن ها فقط به صورت شفاهی می توانند اين حکم را ابلاغ کنند و قولی به آن ها داده شده است که اين مشکل تا چند روز آينده حل شود.

لازم به ذکر است که در روزهای اخير روند محروميت از تحصيل دانشجويان منتقد و فعالين سياسی – مدنی و پيروان ديانت بهائی به شکل نگران کننده ای روند رو به رشد داشته و بر اين اساس جمعيت مبارزه با تبعبض تحصيلی ضمن ابراز نگرانی و محکوم نمودن افزايش محروميت از تحصيل دانشجويان اعلام می دارد که اين محروميت ها بر خلاف و در تضاد با مواد مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران و همچنين مفاد اعلاميه جهانی حقوق بشر که جمهوری اسلامی ايران موظف و متعهد به اجرای آن است می باشد .

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی اعلام می دارد که اخبار اين اخراج ها نهايی نبوده و در روز های آينده متعاقبا اخبار تکميلی را اعلام خواهد داشت و همچنين از مسئولين ذی ربط در سازمان مديريت صنعتی در اصفهان خواستار جلوگيری از محروميت محصلين معتقد به ديانت بهائی می باشد .

جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی