مراسم بزرگداشت شهیدان عاشورای تهران در بهشت زهرا
Kaleme
16-Dec-2010 (9 comments)

کلمه :فردا همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی تعدادی از خانواده های جانباختگان عاشورای سال گذشته بر سر مزار عزیزان شان مراسم بزرگداشت برگزار می کنند .

در عاشورای سال گذشته تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به خیابان آمدند و ضمن عزادری به برخی از سیاستهای حکومت اعتراض کردند. این معترضان با برخورهای خشن ماموران دولتی روبرو شدند و در درگیریهای خونین آن روز تعدادی از انان به شهادت رسیدند .

سید علی موسوی ، خواهر زاده میرحسین موسوی،مهدی فرهادی نیا،محمدعلی راسخی نیا،امیر ارشدی ،شهرام فرجی ،مصطفی کریم بیگی و…از جمله شهدای عاشورای پس از انتخابات هستند. شبنم سهرابی هم یکی دیگر از شهدای این روز است که توسط ماشین نیروی انتظامی زیر گرفته و کشته شد.

مادر شبنم سهرابی در گفت گو با کلمه خبر از برگزاری مراسمی در سالروز مرگ دخترش می دهد و از همه مردم و دوستدارن جنبش سبز می خواهد با حضور در قطعه ۸۶ بهشت زه... >>>

Shifteh Ansari

Ashura 1389: developing news

by Shifteh Ansari on

On the anniversary of last year's street protests that by this time had become more resolved and agressive on the part of the protesters, several families are mourning the lives that were lost by shots, throwing off a bridge, and police cars running over pedestrian protesters.  There is news already that Tehran streets are filled with security forces who are ensuring no one protests and that no protesters go unpunished.  Just the same, there is also news that some people still want to go out.  I post this news item in order to add other items reported by Iranians inside Iran on this Ashura Day.  Please join me in posting news and any developments you may find on the web.  If Iranians inside Iran have anything to say, let us all help by getting their voices heard.


Share/Save/Bookmark

 
Sargord Pirouz

Ashura: what a difference a year made

by Sargord Pirouz on

No rioting this year from voters disgruntled over the election results. Things have moved on.

The days of trying to hijack national events by a vocal minority are over.

I told you so. 


Shifteh Ansari

بی بی سی: عاشورا در تهران؛ کنترل امنیتی و اقدامات اعتراضی

Shifteh Ansari


مراسم روز عاشورا (پنجشنبه 25 آذر) در تهران در شرایط کنترل شدید امنیتی و همراه با حرکت های اعتراضی به دولت برگزار شد.
وبلاگ های مرتبط با مخالفان دولت ایران تصاویری از حضور گسترده نیروهای انتظامی و نفربرهای پلیس در خیابان های مرکزی تهران و پرواز هلیکوپترهای نیروی انتظامی از نخستین ساعات روز عاشورا منتشر کرده اند.
یک شاهد عینی به بی بی سی فارسی گفته است که برخی از مسیر ها در سطح شهر بسته شده است تا مسیر حرکت دسته ها محدود شود.
به گفته همین منبع که نخواست نامش برده شود، به خانواده های کشته شدگان در مراسم عاشورای سال گذشته گفته شده است که از برگزاری مراسم سالگرد در بهشت زهرا یا اماکن عمومی دیگر خودداری کنند.
پیش از این سایت جرس از رسانه های نزدیک به مخالفان از" وجود فشارهای امنیتی" برای عدم انتشار آگهی های مربوط به مراسم سالگرد کشته شدگان عاشورای سال گذشته خبر داده بود.
باقیش اینجا: //www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/12/101216_l...


Shifteh Ansari

تدابیر شدید امنیتی در میدان محسنی

Shifteh Ansari


بانگ سبز آزادی: بنابر گزارش تازه‌ای که هم‌اینک به دست ما رسیده است، حدود ٣٠٠ تن از نیروهای انتظامی جمهوری اﺳﻠﺎمی با حضور در میدان محسنی تهران، به کنترل عبور و مرور شهروندان این منطقه پرداخته‌اند. این گزارش حکایت دارد شمار این نیروها در حال افزایش می‌باشد و نیروهای لباس‌شخصی نیز در میان ایشان قابل مشاهده هستند. خبرنگار ما که ساعت ١٨:٣٠ در این محل حضور یافته است، از حرکت تعدادی از مردم از سمت شرق خیابان میرداماد به سوی میدان محسنی خبر می‌دهد.
گفتنی است که سال گذشته، به دنبال قیام خونین ملّت سبز ایران و شهادت شماری از هم‌میهنان در این روز، میدان محسنی و خیابان میرداماد تا نیمه‌های شب شاهد درگیری‌های پراکنده میان مردم و نیروهای لباس‌شخصی بود. به نظر می‌رسد که هدف از حضور نیروهای ویژه در میدان محسنی، جلوگیری از تکرار رویدادهای سال گذشته باشد.
//bange-sabz.blogspot.com/2010/12/blog-post.h...


Shifteh Ansari

مشاهدات یک شهروند در تهران از روز عاشورا

Shifteh Ansari


مشاهدات یک شهروند در تهران از روز عاشورا - فضای بسیار امنیتی و آرايش نيروهاي دولتی
تهران - 25 آذر
- سراسر تهران مملو از نيروهاي امنيتي بود ، از ميدان امام حسين تا دانشگاه شريف هرچند متر به چند متر بخصوص سر تقاطع ها وميادين درزير پل حافظ وپيچ شميران نيروهاي انتظامي با ون وموتور مستقربودند
- نيروهاي رژيم درميدان انقلاب وميدان فردوسي بيش از ساير جاها مستقر بودند همچنين دراين دو ميدان نيروهاي گارد ويژه با زره پوش حضور داشتند درحالي كه در ساير محل ها فقط نيروهاي انتظامي مستقر بودند.
- درخيابان انقلاب تقاطع وصال كه پمپ بنزين وجود دارد تعداد بيشماري نيرو رژيمي حضور داشتند.
- برسر ايستگاههاي متروي موجود دراين مسير يعني ايستگاه هاي امام حسين ، دروازه دولت ، فردوسي ، انقلاب ماموران مستقر بودند وبا دقت افراد را درخروجي مترو چك وزير نظر داشتند.
- بالاي پل پيچ شميران دوماشين نيروي انتظامي موجود بود كه ماموران ازآنجا پايين را زير نظر داشتند.
- درميدان توحيد وميدان وليعصرنيروهاي انتظامي با ون وموتورهايشان بودند نكته قابل توجه اينكه درميدان توحيد برخلاف دفعات قبل از ميني بوس هاي معمولي خطوط ونك وتجريش ودركه ووو استفاده كرده بودند
- سراسر بلوار كشاورز حدفاصل امير آباد تا ميدان وليعصر به خصوص سرخيابان 16آذر ،فلسطين ، وصال شيراز ونبش پارك لاله كلا نيرو مستقر كرده بودند وحضور فعال داشتند.
- در چهارراه وليعصر نيروهاي انتظامي کلاه کج بودند که در دست چند تن از آنها اسلحه پرتاب گاز اشک آور ديده مي شد.
- در سراسر خيابان انقلاب و آزادي موتورهاي لباس شخصي پر بودند و گشت مي دادند.
- پايگاه بسيج مقداد مقر بسيجيان بود و نيروهايشان را از آنجا سازمان مي دادند.
- ساختمان پليس راهنمايي و رانندگي نبش رودکي نيز محل استقرار نيروهاي گاردي زره پوش بود.
- در ساعت 12:15 بر فراز ميدان امام حسين هليکوپتر پرواز مي کرد.
- در ميدان انقلاب و ميدان صنعت(شهرک غرب) ماشين آتش نشاني مستقر کرده بودند.
- در مسير چندين وانت تويوتاي نيروي انتظامي پراز بسته هاي مواد غذايي بود و بين نيروهايشان توزيع مي کردند.
//behdabra.blogspot.com/2010/12/blog-post_16....


comrade

Conversion

by comrade on

The anniversary should be held on the date according to our "solar" (shamsi) calendar.

Never increase, beyond what is necessary, the number of entities required to explain anything.

 


Shifteh Ansari

Video: heavy police presence at Ferdowsi square

by Shifteh Ansari on


Shifteh Ansari

عاشورا؛ برقراری حکومت نظامی اعلام نشده در تهران

Shifteh Ansari


عاشورا؛ برقراری حکومت نظامی اعلام نشده در تهران
گزارش خبرنگار ما از تهران: امروز 25 آذر و روز عاشوراست. ترس و اضطراب نیروهای سرکوبگر حکومت را از ساعات اولیه صبح به خیابان ها کشانده است و شهر به معنای واقعی حکومت نظامی است.
میدان امام حسین در مسجد ابتدای خیابان نظام آباد به جای عزاداری نه تنها حدود 50 نفر چماق بدست با موتورهای سنگین و ماسک و باتوم پرسه می زنند شاید بیش از 20 خودرو مشکی رنگ و ادوات سنگین پلیس ضد شورش و خودروهای ضد گلوله مستقر شده اند.
کمی بالاتر در میدان عشرت آباد در مقابل سازمان نظام وظیفه عمومی 2 خودرو ون پلیس و موتورهای سنگین مستقر شده اند که موتورسواران یک دست سیاه پوش با کاسکت های مشکی رنگ آن متمایز از دیگران هساتند.
میدان انقلاب، اطراف دانشگاه تهران، پمپ بنزین وصال، زیر پل حافظ تا پل چوبی چندین یگان از نیروهای پلیس ضد شورش مستقر شده است.
دسته موتوری 20 نفری از بسیجیان فریاد کشان و حیدر گویان در خط ویژه اتوبوس های تندرو مسیر شرق به غرب خیابان انقلاب را طی می کردند که در مقابل پارک دانشجو آنها را دیدم.
شاید در طول این مسیر که بیش از 7 کیلومتر بود و یک ساعت طی کردن آن با ماشین طول کشید جمعا هزار نفر از مردم عادی را ندیدم اما هزاران نفر از نیروهای امنیتی از ترس در سر چهارراه ها و خیابان های مستقر بودند.
خیابان حافظ بالای پل روبروی ورزشگاه حیدرنیا چشمم به داخل زمین چمن افتاد یک گروهان از نیروهای پلیس ضد شورش بر روی چمن مصنوعی وزرشگاه مستقر شده بودند.
تا ساعت 11:30 در هیچ یک از این مسیرهای یادشده هیچ هیات سینه زنی یا عزاداری مشاهده نشد و فقط بالاتر از پارک لاله سه یا چهار پیر مرد تحت شدیدترین تدابیر امنیتی پشت چراغ قرمز امیر آباد شربت توزیع می کردند.
اخبار تا ساعت 11:45 تهران
//www.iranpressnews.info/source/088676.htm


Shifteh Ansari

عاشورا ساعت 11:40

Shifteh Ansari


عاشورا ساعت 11:40/خیابان انقلاب در غروق نیروهای سرکوب/مردم آهسته حرکت می کنند
گزارش عاشورا ساعت 11:40/خیابان انقلاب در غروق نیروهای سرکوب می باشد به گونه ای که به هیات ها هم اجازه ورود داده نمی شود و فقط بعضی از هیات های خودشان و با هماهنگی قبلی وارد می شوند مردم حضور داشته ولی حرکتی نکرده و ایستاده و یا به آرامی حرکت می کنند، همه منتظر جرقه ای هستند.
//esteghlal-azadi.blogspot.com/2010/12/1140.h...