Quake rocks southern Iran
AFP
20-Dec-2010 (10 comments)

TEHRAN—A 6.5-magnitude earthquake rocked southeastern Iran on Monday, state television said on its website, without reporting any immediate casualties.

It said the quake struck the town of Hosseinabad in Kerman province at 10:12 p.m.(18:42 GMT) and was felt in the bordering province of Sistan-Baluchestan.

Mohsen Salehi, head of disaster management of Kerman province, told state news agency IRNA that the communication
lines in the area were down and the quake was followed by mild tremors.

Hosseinabad lies near the city of Bam, the site of the deadliest earthquake to hit Iran in recent times.

The 6.3-magnitude temblor in December 2003 killed 31,000 people – about a quarter of Bam's population – and destroyed the city's ancient mud-built citadel.

Iran sits astride several major fault lines in the earth's crust and is prone to frequent earthquakes, many of which have been devastating.

>>>
recommended by Shifteh Ansari

Share/Save/Bookmark

 
Shifteh Ansari

خبرگزاری مهر: صدها زخمی از زیرآوار خاج شدند

Shifteh Ansari


کرمان - خبرگزاری مهر: استاندار کرمان با اشاره به حجم بالای خسارتهای زمین لرزه فهرج گفت: خسارات در روستاهای فهرج متمرکز شده است به طوری که تا این لحظه هفت کشته و صدها زخمی از زیر آوار در مناطق زلزله زده خارج شده اند.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، نجار دقایقی پیش در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه کرمان از حجم بالای خسارات مالی زمین لرزه در روستاهای شهرستان فهرج خبر داد.
وی همچنین در زمینه نخستین آمار تلفات جانی زمین لرزه گفت: تاکنون هفت نفر بر اثر این حادثه کشته شده اند که با توجه به خسارات، احتمال افزایش این آمار وجود دارد.
نجار از فعالیت 15 اکیپ امدادی در منطقه خبر داد و افزود: این افراد در حال خارج کردن مردم از زیر آوار هستند و تا کنون صدها نفر مجروح از زیر آوار خارج شده اند و به مراکز درمانی منتقل شده اند.
استاندار کرمان ادامه داد: کشته شده های این حادثه تاکنون مربوط به روستاهای "تک سیف الدینی"، "چاه قنبر" و "سرزه" بوده اند. تعدادی از مردم این مناطق همچنان در زیر آوار هستند و تلاشها برای امداد رسانی به آنها ادامه دارد.
نجار با اشاره به امداد رسانی زمینی به حادثه دیدگان گفت: به محض روشن شدن هوا بالگردها به مناطق صعب العبور اعزام می شوند.
وی همچنین از تشکیل ستاد حوادث غیر مترقبه در بم، فهرج و ریگان خبر داد و گفت: اوضاع به دقت تحت نظر است.
استاندار کرمان از اعزام چندین اکیپ کامل پزشکی به منطقه خبر داد و افزود: تعدادی از اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه نیز به منطقه اعزام شده اند.
وی با اشاره به فعال بودن فرودگاه بم اظهار داشت: از صبح امروز امدادرسانی هوایی از این فرودگاه آغاز خواهد شد.
//www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=...


Shifteh Ansari

رادیو فردا: گزارشها از كشته شدن دستكم ۶ نفر در زمين لرزه هاى است

Shifteh Ansari


گزارشها از كشته شدن دستكم ۶ نفر در زمين لرزه هاى استان كرمان حكايت دارند
خبرگزارى ايرنا گزارش داد، در زمين لرزه هاى استان كرمان، تاكنون دستكم شش نفر كشته شده وهمچنين عده زيادى زير آوار مانده اند.
هشت زمين لرزه كه شديد ترين آن شش و نيم ريشتر قدرت داشت، شامگاه دوشنبه و بامداد امروز (سه شنبه) شهرستان فهرج در استان كرمان را لرزاندند
اين زمين لرزه ها علاوه بر استان كرمان در استان هاى هرمزگان و سيستان وبلوچستان نيز احساس شده است.
//www.radiofarda.com/archive/news/20101221/14...


Shifteh Ansari

مرسی دیوانه جان

Shifteh Ansari


دیروز به دوستی می گفتم که سی و چند سال در کل تاریخ جهان، چیزی به جز نقطهء نامحسوسی نیست.  نگرانی نسل ما واقعی است چرا که این قسمت تاریخ بخش مهمی از زندگی خیلی از ما را تشکیل داده است و زندگی ما را کلا تحت الشعاع قرار داده است، اما در طول زمان، این وحشی ها هم می روند و این لاطائلاتشان را هم با خود می برند و ایران دوباره شانس این را پیدا می کند که سرنوشت خودش را تعیین کند و آنچه را که سازنده است پیش بگیرد.  آرزوی من این است که وقتی آن لحظه رسید، ملت ما توانایی تصمیم گیری صحیح و درازمدت را پیدا کرده باشد. 

 

همانطور که از این اخبار می خوانیم، شب یلدای بعضی هموطن های ما امسال خیلی تاریک تر و سردتر و طولانی تر از دیگران است. آرزو دارم در این شبهای طولانی، محفل شما گرم و روشن و پرامید باشد دوست من.


divaneh

مملکت امام زمان

divaneh


امام زمان که انگار خیلی هم از مملکتش نگهداری نمی کند. به این امید که لا اقل ملت از خودش نگهداری کند و به داد مصیبت زدگان برسد.

شیفته جان خیلی متشکر از آگاهی رسانی بی وقفه شما.


Shifteh Ansari

بی بی سی: تایید مرگ هفت نفر در زلزله جنوب ایران؛ صدها نفرزیرآوار

Shifteh Ansari


به گزارش منابع خبری ایران زلزله ای به قدرت شش و نیم درجه دوشنبه شب بخشی از جنوب ایران را لرزانده و استاندار کرمان با تایید مرگ هفت نفر احتمال افزایش آمار تلفات را منتفی ندانسته است.
تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که "زلزله در ساعت 22:12 به وقت محلی در استان کرمان روی داد... و لرزش آن در بسیاری شهرها احساس شد."
منابع خبری ایران می گویند که زلزله در شهر حسین آباد در استان کرمان در نزدیکی مرز سیستان و بلوچستان روی داد. حسین آباد در حدود 60 کیلومتری جنوب شرقی بم قرار دارد.
اسماعیل نجار استاندار کرمان به خبرگزارش مهر گفت: "هفت نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند. صدها نفر هم همچنان زیر آوار هستند."
به گزارش خبرگزاری ایرنا آقای نجار همچنین گفت: "براساس این گزارش ها، اهالی سه روستای چاه قنبر، تک سیف الدینی و سرزه ریگان زیر آوار مانده اند."
تلویزیون دولتی نیز از تخریب حداقل سه روستا خبر داد.
خبرگزاری ایرنا از وقوع 9 پس لرزه از جمله یکی به قدرت پنج درجه خبر داد.
خبرگزاری فارس گزارش داد که در پی لرزش دوشنبه شب بسیاری از اهالی زاهدان از خانه های خود خارج شدند و لرزش در شهرهای بم، خاش و ایرانشهر احساس شد.
باقیش اینجا: //www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/12/101220_u...


Shifteh Ansari

راه ارتباطی سه روستای زلزله زده مسدود است

Shifteh Ansari


کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری کرمان با اشاره به کوهستانی بودن راههای دسترسی به روستاهای آسیب دیده گفت: راه سه روستای زلزله زده به دلیل ریزش کوه مسدود است.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، سید علی خانی دقایقی پیش در ستاد بحران کرمان گفت: بسیاری از روستاهای آسیب دیده در زمین لرزه، راههای کوهستانی و صعب العبور دارند.
وی گفت: هم اکنون به دلیل ریزش کوه بر اثر بروز زمین لرزه های متوالی راه ارتباطی سه روستای زلزله زده بسته است و امداد رسانی به این روستاها با مشکل مواجه شده است.
مدیرکل راه و ترابری استان کرمان گفت: چندین اکیپ راهداری در حال باز کردن راههای این روستاها برای دسترسی امدادگران به آنها هستند.
این مسئول ادامه داد: گروههای راهداری از فهرج، ریگان و بم به منطقه اعزام شده اند و راههای مسدود در حال بازگشایی است.
وی ادامه داد: چندین دستگاه ماشین سنگین در حال اعزم به منطقه است اما راه روستاهای "چاه ملک"، " ده رضا" و " چاه میر" بسته است.
وی گفت: هم اکنون ارتباط با مناطق مختلف به وسیله بی سیم برقرار است.
//www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=...


Shifteh Ansari

درخواست هلال احمر کرمان از امدادگران کرمانی/ به کمک زلزله زدگان

Shifteh Ansari


درخواست هلال احمر کرمان از امدادگران کرمانی/ به کمک زلزله زدگان بشتابید
کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان با تاکید بر لزوم تسریع در امدادرسانی به آسیب دیدگان زمین لرزه فهرج گفت: هلال احمر در سراسر استان کرمان فراخوان نیرو داده است.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، کاووس محمودی دقایقی پیش در جلسه ستاد مدیریت بحران کرمان با اشاره به حجم تخریب صورت گرفته و پراکندگی مناطق صدمه دیده خواستار تسریع در امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا فراخوان نیرو و امدادگر در سراسر استان کرمان اعلام شده است.
محمودی از اعزام 15 اکیپ امدادی با تجهیزات کامل به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: از ساعاتی دیگر و با روشن شدن هوا امداد هوایی به زلزله زده ها آغاز می شود.
این مسئول ادامه داد: امدادگران تاکنون صدها زخمی را از زیر آوار بیرون آورده اند اما در برخی مناطق مردم همچنان زیر آوار هستند و نیاز به کمک دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان ادامه داد: در حال حاضر امداد و نجات افراد زیر آوار مانده در اولویت اول عملیات قرار دارد اما به زودی وسایل اسکان موقت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی گفت: تمام امکانات و مواد غذایی در انبار هلال احمر در شهر بم موجود است و مشکلی وجود ندارد.
در کنار امدادگران بسیاری از مردم بم، ریگان و فهرج نیز درحال کمک رسانی به مصدومان زمین لرزه 6.5 ریشتری حسین آباد هستند.
//www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=...


Shifteh Ansari

آفتاب: 5 کشته، / اهالی 3 روستا زیر آوارماندند

Shifteh Ansari


5 کشته، اولین آمار تلفات زلزله فهرج / اهالی 3 روستا زیر آوار مانده‌اند
آفتاب: استاندار کرمان با استناد به اولین گزارش‌های دریافتی از مناطق زلزله‌زده اعلام کرد که در این حادثه تاکنون 5 نفر کشته شده‌اند.
اسماعیل نجار بامداد سه‌شنبه با بیان اینکه مرکز اصلی زمین‌لرزه شامگاه دوشنبه چاه ملک حسین آباد فهرج بوده گفت: باتوجه به ابعاد خسارات وارده، احتمال افزایش تلفات منتفی نیست.
استاندار کرمان افزود: بر اساس این گزارش‌ها، اهالی 3 روستای چاه قنبر، تک سیف الدینی و سرزه ریگان زیر آوار مانده‌اند.
وی افزود: شماری از عشایر منطقه آبگرم گریچ نیز در روستای سرزه ریگان در ارتفاعات، زیر
آوار مانده‌اند.
وی خسارات مالی وارده را سنگین ارزیابی کرد و افزود: این زمین‌لرزه علاوه بر استان کرمان در هرمزگان و سیستان بلوچستان نیز احساس شده است.
باقیش اینجا: //www.aftabnews.ir/vdcjimevyuqevhz.fsfu.html


Shifteh Ansari

خبرگزاری مهر: نخستین اجساد از زیر آوار خارج شدند

Shifteh Ansari


8 زمین لرزه پیاپی فهرج را لرزاند / نخستین اجساد از زیر آوار خارج شدند
کرمان - خبرگزاری مهر: در حالی که پس از زمین لرزه 6.5 ریشتری فهرج خسارات فراوانی به روستاهای منطقه وارد شده است طی چهار ساعت گذشته هشت زمین لرزه شدید این مناطق را بار دیگر لرزاند.
به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، گزارشها از زمین لرزه شرق کرمان در شهرستان فهرج حکایت از خسارات شدید مالی و گرفتار شدن صدها نفر از مردم منطقه زیر آوار دارد.
در حالی که مردم و امدادگران درحال خارج کردن افراد زیرآوار هستند طی چهار ساعت گذشته 8 زمین لرزه شدید کانون زمین لرزه 6.5 ریشتری فهرج را بار دیگر تکان داد. این زمین لرزه ها به ترتیبت زمان وقوع به شدت 4، 3.9، 3.9، 3.9، 4.3، 3.9، 4 و 3.8 ریشتر ثبت شده اند.
زمین لرزه شهرستان فهرج خسارات بسیاری زیادی در روستاهای منطقه زلزله زده به همراه داشته و به دلیل صعب العبور بودن و ریزش کوه راه دسترسی به برخی از این روستاها قطع شده است.
15 گروه امدادی تاکنون به منطقه رسیده اند. طبق اخبار ارسال شده از منطقه نخستین اجساد از زیر آوار خارج شده اند.
مجروحین این زمین لرزه با استفاده از خودروهای عبوری و امدادی در حال انتقال به فهرج و کرمان هستند.
امداد رسانی به آسیب دیدگاه ادامه دارد. جمعیت خسارت دیده در این زمین لرزه پنج هزار نفر تخمین زده می شوند.
//www.mehrnews.ir/NewsPrint.aspx?NewsID=12141...


Shifteh Ansari

ایرنا: اهالي شش روستاي منطقه در زير آوار گرفتار شده اند

Shifteh Ansari


اختصاصي / فرماندار ريگان از توابع استان كرمان :
اهالي شش روستاي منطقه در زير آوار گرفتار شده اند
كرمان - فرماندار ريگان از توابع كرمان با اشاره به پراكندگي روستاهاي اين شهرستان گفت: با توجه به گزارش هاي ارسالي از شش روستاي شمس آباد، گير، چاه قنبر، پيركهن، كشنل و گل گران ريگ ، شمار زيادي از اهالي اين روستاها زير آوار ناشي از زلزله هستند.
'محمد برزنگ' بامداد سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: براساس آخرين گزارشهاي دريافتي ، اكيپ هاي امدادي تاكنون دو كشته و سه زخمي را از زير آوار بيرون آورده اند.
وي با ابراز تاسف از اين حادثه تصريح كرد: تعدادي از اهالي روستاهاي ريگان همچنان زير آوار هستند.
فرماندار ريگان شمار روستاهاي اين شهرستان را 305 روستا اعلام كرد و گفت:260 آبادي داراي سكنه نيز در اين شهرستان وجود دارد.
وي همچنين از انتقال شماري از مجروحان ناشي از زلزله شب گذشته به مراكز درماني خبر داد.
به گزارش ايرنا طي ديشب وبامداد روز سه شنبه زمين لرزه هايي منطقه حسين آباد حد فاصل شهرستان فهرج و ريگان را لرزاند كه بزرگترين آنها 5/6 و 5 درجه در مقياس ريشتر اعلام شده است.ك/3
7433/2624
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30134521
//irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30134521