قدرت و شوق

تکنولوژی ارگاسم


Share/Save/Bookmark

قدرت و شوق
by Khojasteh Bahar
21-Feb-2008
 

چه ارتباطی میان حقوق زنان و ارگاسم وجود دارد؟ از نظر فیلمساز و فمینیست های کارکشته و موفقی مثل وندی اسلیک و امیکو امری، همه جور ارتباطی!

داستان از کتاب "تکنولوژی ارگاسم" نوشته دکترریچل مینز شروع شد . این کتاب به تاریخ اختراع وایبریتورهای الکترو مغناطیسی می پردازد که از دهه 1880 برای درمان هیستری زنان به کار گرفته می شدند. این فیلم مستند Power and Passion در واقع داستان این کتاب را پی می گیرد که تاریخ این اختراع ساده و ارتباط آن با یکی از رفتارهای پیچیده انسان یعنی ارگاسم را بررسی می کند. دکتر مینز مسیر گاه شهوت انگیز و گاه خنده دار زنان "هیستریک" و تلاششان برای آرامش جنسی را از روزهای ریاکاری ویکتوریایی تا امروز نشان می دهد.

این کتاب آشکارکننده تاریخ پیچیده سکس، قدرت، و جنسیت است. اما سازندگان این فیلم فقط به اختراع و استفاده تاریخی وایبریتورها بسنده نکرده اند. زیرا از نظر آنان اگر همه چیز با وایبریتور درست می شد، قضیه حل بود. از نظر سازندگان این فیلم، موضوع وسعت وعمق خیلی بیشتری دارد و درباره نقشی است که زن ها از زمان یونان باستان تا امروز بازی کرده اند: راضی کردن مردها و جا دادن خودشان در تصویر تعریف شده توسط مردها و فکر نکردن به نیازهای خودشان. مستند قدرت و شوق درباره آزادفکری و بحث درباره قدرت سکس است. و این که چطور این قدرت لذت را به زندگی برمی گرداند ( اما نه فقط به وسیله وایبریتور!).

وایبریتورها که درابتدا برای درمان بیماری هیستری زنان به کار گرفته می شدند، به تدریج در را به سوی دنیای تازه ای گشودند که زن ها را با موضوع ارگاسم آشنا کرد. هرچند ارگاسم امری جسمانی است، اما به شدت با ساختارهای فرهنگی جوامع درآمیحته است. به گفته دکتر کترین یانگ، در قرون وسطی باور بر این بود که زنان باید ارگاسم را تجربه کنند تا زن واقعی باشند اما در دوران ویکتوریایی – ومعاصر- ارگاسم ابدا مورد نیاز نیست و در واقع حتی سؤال مطرح است که آیا زن درست و حسابی طبقه متوسط و بالا اصلا باید ارگاسم داشته باشد یا نه

. در دهه 1970، جنبش فمینیستی، قرص های ضدبارداری، و قانونی شدن سقط جنین منجر به یک انقلاب جنسی شد. در این دوره بود که نویسنده و هنرمند فمینیست، بتی داوسون به تنهایی وایبریتورها را که ممنوع شده بودند به زندگی زنان برگرداند. او توضیح می دهد که همه اینها مرهون یک کشف تصادفی بود. یک بار معشوقش یک دستگاه ماساژ پوست سرمخصوص سلمانی را برای او آورد. او ابتدا مایل به این تجربه نبود اما با اصرار معشوقش به این کار تن داد و ارگاسم شدیدی را تجربه کرد. تحت تاثیر این کشف، او نبردی را آغاز کرد که به زنان رسیدن به ارگاسم را از طریق وایبریتور آموزش دهد.

وایبریتورها امروز برای حل و فصل مشکلات زوج ها به کار می روند. بسیاری از زنان و مردانی که به دلیل مشکلات جنسی در آستانه طلاق بودند، با یادگیری استفاده از وایبریتورها زندگی جدیدی را آغاز کردند. اما جالب اینجاست که در سال 2004، سی سال بعد ازنهضت وایبریتورها توسط داوسون، ارگاسم زنان دوباره مورد حمله قرار گرفته است. جوآن وب که یک زن خانه دار اهل تگزاس است، به خاطر فروختن وایبریتور به دو مامور مخفی پلیس که نقش یک زوج مشکل دار را بازی می کردند، دستگیر شد. او یک قانون ایالتی را زیر پا گذاشته بود.

تگزاس و سه ایالت دیگر قوانینی برای مبارزه با فمیسنیم وضع کرده اند که فروش وسایل مربوط به لذت جنسی را ممنوع می کند. اما در این ایالت ها تبلیغ و فروش وایاگرا قانونی است. این حادثه یک دهن کجی به موضوع آزادی جنسی، حق شهروندی، و حق زندگی خصوصی در آمریکای امروز است. – برطبق خبری که امروز 18 فوریه 2008 اعلام شد، ایالت تگزاس نیز فروش اسباب بازی های جنسی را قانونی کرد. بدین ترتیب جوآن وب می تواند به کار خود بازگردد-.

آنچه در این مستند برای بینندگان جلب توجه می کند، روایت زنان از موضوع جنسیت بدون پرده پوشی و ترس از ملاحظات اجتماعی است. چهار زن روایتگر عبارتند از دکتر ریچل مینز نویسنده کتاب، دکتر بتی داوسون نویسنده و سکسولوژیست، دل ویلیامز فمینیست پیشگام و مؤسس مغازه باغ حوا (مخصوص فروش وسایل سکسی برای خانم ها) در نیویورک، و رنو بازیگرنیویورکی که به راحتی و با طنزی برنده درباره تجربیات خود با وایبریتور صحبت می کند.

دیدن این مستند برای همه زنان و مردان یک "بازکننده چشمان" است. وایبریتور جایگزین شوهران و مردان نیست، بلکه مکمل آنان است. اما این فیلم بیش از هرچیز درباره این است که نشان دهد ارگاسم فقط یک موضوع جسمانی نیست بلکه آزادی بخش زنان، آگاه کننده آنان به حق و حقوقشان و ایجاد حس خودباوری، عزت نفس، و بهره بردن از لذت زندگی در آنان است.

این فیلم مستند همین جمعه 22 فوریه در

Roxie Cinema >>> San Francisco

و

Smith Rafael Film Center >>> San Rafael

به روی پرده می رود.

Visit www.technologyoforgasm.com
and www.passionandpowerthemovie.com


Share/Save/Bookmark

 
persian westender

Last night I could hear how

by persian westender on

Last night I could hear how her body’s cells were becoming older and older…I could feel the formation of wrinkles in her tender skin…a wet and feverish skin!

I could understand the turning point of her feminity….

Last night I could listen to the erratic rhythm of her heartbeat in between of her unusual moaning…moaning of pleasure and occasional screams!

all of a sudden I realized she have had such strong arms to hold me that way…in contrast with her state of submission…what an odd composition!

I could see her DNA was decoding through a lustful insight!

Last night I could translate the language of her fast and short breaths.

Last night in a fraction of a second, which last for decades I could name the last six men whom she had slept with in a row: Farhad, Hamid, Kambiz, Mike, Arash, and …Kazem!

Last night all these happened just because she had an orgasm!

 

 


default

to Sexy Feminist

by Orgasmic (not verified) on

Hey babe, you sound a bit angry, perhaps it is time to use your vibrator, unless the battery is low.

I wish someone demonstrate the right way to use these vibrators, any volunteers?

The question is do all women like to be offered a vibrator job by their sex partners? Or is it only for the ones with sexual problems? Please ellaborate in detail with some examples.

Thanks


default

Viva Orgasm

by Sexy Feminist (not verified) on

Americans, especially the Texans, are so bloody misogynistic and immature about sex.

There's no such a thing as "hysteria!" It's an old
myth created by obnoxious men and male-identified women. Get over it, puritanic (=hypocrite) Americans!

Vibrators are women's best friends. Who would't prefer them to smelly men such as our Hajiagha who don't know a first thing about sex!

Make love, not war!