Please help save their lives.
>>>
Many documents that we do not read and even if we read we don’t understand but have to sign (to buy a car, a house, etc.) are actually written by lawyers
>>>
با مشگل مذهب چه کنیم. شنیده بودم که در دوران روشنگری آلمان انسانیت مبنی بود و هر که خوب بود و کارهای نیک میکرد مورد حمایت و احترام قرار میگرفت
>>>
افشین و دوست وی اینکه بورگ هنگامیکه در مدرسه درس میخواندیم یادم هست که یکی از موضوع های مورد توجه معلم های برای انشا نوشتن این بود که علم بهتر است یا ثروت و همیشه شاگردان هم مینوشتند که البته واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت است
>>>
"My name is not Mohammad. I am in France and my name is Jean-Francois."
>>>
VIEW
Iranian society is begging for modernity and acceptance
The assumption that the Iranian theocracy is unchangeable leaves no room for any possible opposition groups to work together. After the revolution of ’79 and the power struggle within the undefined system, the Iranian people and political groups have become more divided for not wanting to be the pawns in yet another revolutionary movement, unless there are some power guarantees. Unfortunately there are no guarantees. Essentially the issue goes deeper than normally is discussed. There are no unifying ideologies and/or attractive movements that are supported by the Iranian people. The experiences of the last revolution have put a bitter impression that will not vanish for a long time
>>>
IDEAS
پیامبری که باید از نو شناخت
این ترم درس جدیدی بنام "مذهب و جامعه" برای دانشجویان مبتدی رشته جامعه شناسی گفتم و این بهانه ای شد که بار دیگر در مورد الهیات شُرور مطالعه کنم. توجیه بیعدالتیهای مشهود در عالم را در الهیات مسیحی "تئودسی" میگویند. کلام ادیان ابراهیمی پاسخهای جالبی به این مسأله داده است که صورت ساده یکی از آنها را در کتاب خواندنی "عدل الهی" اثر مرحوم مرتضی مطهری میتوان سراغ کرد. ریاضی دان و متألّه مسیحی لایب نیتس در بحث مفصلی ادعا میکند که خطا بر قلم صنع نرفته است واگر نارسائی در عالم میبینیم اشکال از قامت ناساز بی اندام ماده است و نه تشریف زیبای خلقت خداوند. بعبارت دیگر ِاشکال از آفرینش نیست بلکه این نقص ذاتی ماده است که قابلیت پذیرش خیرمحض الهی را ندارد. پس شرور عدمی اند یعنی خدا فقط خیر و نیکی آفریده و جنس همه بدیها از نیستی است، همانطور که ظلمت نبود نور و مرگ نبود زندگی است
>>>
STORY
I am every age I’ve ever been
Swaying from this moment to another, I’m going from age to age, looking back with resentment or thrill, to define this singular instant that carries its weight on me, and I’m disfigured, haunted, stabbed, distorted, disappointed or content – over and over -- by times, by faces, by who I were. By who I didn’t want to be. I’m three. Running in between dying trees of my grandmother’s backyard, I’m surrounded by the shadows of the tallest walls of the world. I leap over dead roots of oaks and I touch the sadness of Grandma’s weeping tree. I pass by that broken seesaw that nobody else has ever shared with me, and the sky gets lost and the trail that could take me back to the house. It’s raining and I’m scared
>>>