سالروز کودتای ۲۵ مرداد


Share/Save/Bookmark

سالروز کودتای ۲۵ مرداد
by anglophile
15-Aug-2012
 

امروز سالگرد کودتای ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ میباشد. در چنین روزی مصدق السّلطنه که خودسرانه مجلسین شورا و سنا را منحل کرده بود از اطاعت از فرمان عزل خود که از طرف مقام اول مملکت، محمد رضا شاه پهلوی، به او ابلاغ شده بود سرپیچی کرده، مامور ابلاغ را بازداشت نموده، ماجرا را از اعضای کابینه خود مخفی نگاه داشته و عملا بدون داشتن مجوز قانونی، یعنی از سوی همان قانون اساسی‌ که برای حفظ آن سوگند یاد کرده بود، به حکومت خود کامه خویش ادامه داد. مصدق السّلطنه که می‌دانست و خودش بار‌ها در زمان حکومت شاهان قجر مهر تائید به عزل و نصب نخست وزیر به امر شاه در غیاب مجلس زده بود، تا سه روز دیگر به حکومت خودکامه ادامه میدهد تا سر انجام توسط ملتی خسته از عوامفریبی‌های او ولی مؤمن به نظام شاهنشاهی از اریکه قدرت به پایین کشیده میشود.

در این جا لازم میدانم مراتب تسلیت خودرا به هیأت عزاداران مصدّقی از جمله، سرکار خانم فریبا امینی، اخوی محترمشان محمد امینی، و جنابان پرهام، عینک، ارج، دکتر مسعود کاظم زاده، پی‌ جی‌، اشک دوم، خانم شهره عاصمی، جنابان دیوانه و خر، ‌ام ‌ام، خانم آذر بانو، زندانیان، روزبه گیلانی، حقیقت یاب ۹ (و سایر بهأییان عزیز عزادار) شازدگان اسدالله میرزا وشراب قرمز و بسیاری دیگر از سینه‌ چاکان آن شهید راه خود پرستی‌، تقدیم دارم.

اگر در لیست فوق کسی‌ از قلم افتاده و یا بعضی‌ که با چند نام متفاوت عزاداری میکنند را تکرار کرده از آن عزاداران عذر خواسته و اطمینان میدهم که در سال آینده که مصادف با شصتمین سالگرد این کودتا میباشد جبران این قصور را خواهم نمود.


Share/Save/Bookmark

more from anglophile
 
anglophile

Dear Truthseeker9

by anglophile on

Isn't 9 a holy Baha'i number (as in 9-pointed star)?

 

//en.wikipedia.org/wiki/Bah%C3%A1'%C3%AD_symbols


anglophile

جناب پرهام

anglophile


 

موش بخوره شما رو!


Truthseeker9

"Anglophile"

by Truthseeker9 on

We have already been through this  ... the name Thruthseeker has many origins, including Christian. A simple google of the internet will show you, but I don't think that interests you at all. I suggest you learn a better way to cope and express feelings of hurt/loss than become vindictive with people. Perhaps some basic coping skills and rules of functioning at a healthy adult level.


anglophile

جناب گیلانی

anglophile


 

مجدداً تسلیت عرض می‌کنم.


anglophile

جناب شهروند

anglophile


همینطور است که میفرمائید ولی‌ بهتر نیست که روی سخن شما با هیات عزادران شصت ساله باشد تا به واکنش نشان دهندگان به این عزاداری شصت ساله؟ نسبت اولی‌ به دومی‌ حداقل شصت است به یک!


anglophile

Dear Truthseeker

by anglophile on

Correct me if I am wrong but is it not fair to suggest that the similarity of your chosen name and the golden words of His Holliness Abdulbaha and the searching software  for Baha'i text are too much to ignore:

 

 

"The True Seeker must, before all else, cleanse his heart..."

Bahá'u'lláh


 

//www.ibiblio.org/Bahai/TrueSeeker/

 


anglophile

دوست گرامی جناب دمو

anglophile


 

پیرو فرمایش شما یکی‌ از ضایعات این جنگ شصت ساله که بوسیلهٔ عزاداران مصدّقی دامن زده شده و در این سایت وزین هر هفته یاد آوری میشود همین جمهوری اسلامی مقیم در ایران می‌‌باشد که ۲۴ ساعت پس از زلزله دست از جستجو برای زیر آوار ماندگان برداشته و مانع رسیدن کمک و آذوقه به بازماندگان میشود. از یاد نبریم که عزادارن مصدّقی حامیان نظام جمهوری اسلامی بودند (و بعضی‌ هنوز هم هستند).


anglophile

با تشکر از جناب "همه ایرانیان"

anglophile


 

همانطور که عرض کردم و جناب عالی به درستی یاد آوری فرمودید لیست هیئت عزادران مصدّقی که بنده ارائه دادم کامل نبوده و از دوستان عزادار و سوگواری که از قلم افتاده‌اند مجددا عذر میخواهم. خواهش می‌کنم اگر دوستان اسامی دیگری را میدانند که در این لیست می‌‌باید منظور گردد، لطف فرموده من را مطلع فرموده و با ذکر نام ایشان تحمل  بار این داغ بزرگ و مصیبت عظیم که قریب شصت سال است بر دل‌ این امّت عزادار نشسته را قدری آسان تر کنند. اسامی دیگری که به یادم آمده و لازم است به لیست فوق افزوده شوند عبارتند از: شاعر چپگرای محبوب و کالیفرنی نشین  جناب مجید نفیسی، نویسنده پر شور و سر پرست عزاداران پاریس نشین، سرکار خانم مهشید امیر شاهی‌ و بوی فرند محترمشان جناب دکتر رامین کامران.

امید است اسامی سایر عزاداران عزیز به تدریج جمع آوری و اضافه گردد. در این ایام سوگواری که ملت ما دچار بلایای آسمانی گشته است، صبر جمیل برای همگان آرزومندم.

 


Truthseeker9

Anglophile

by Truthseeker9 on

Thank you for including me in your list. On more than one occasion you have said I am a bahai though I have stated I am not. Why do you repeat this lie? 

Are you the same person that is spreading rumours about identity of IC users on the net, including Roozbeh, Shazde and AO? I genuinely want to understand why people resort to lies to score points against people.


مآمور

نی زدن آقا دزده

مآمور


 این فاصله زمانی ۳ روزه که آنگلو اشاره کرد من را به یاد آن آژان که از شخصی که در حال بریدن قفل مغازه ای بود پرسید، داری چه کار میکنی؟
دارم ساز میزنم سرکار
پس چرا صدا نداره؟
صدایش فردا در میاید سرکار!!
کسانی که امروز صدای ساز را نمیشنوند برای این است که فردا دیگر نخواهند بود که برای مردم خوش نوازی کنند.

I wear an Omega watch


shahrvand2

چونکه بیرنگی اسیر رنگ شد

shahrvand2


ای دل غافل، آیا فی الواقع، در این شرایط زلزله زدگی، فقر و
بی پناهی مردم، بیشرمی و فساد و بی کفایتی اولیای امور که یکی در عربستان است
و دیگری ۳۰ ساعت برای اعلان یک تسلیت خشک و خالی به مردم زادگاه پدرش کش میدهد، این جنگ حیدری نعمتی لازم است؟
بگذارید این دشنه برای همیشه خاک شود. اجازه دهید هر زمان که شر استبداد از
سر مردم کم شد، قانون اساسی مردمی و صندوق رأی حاکم و تعیین کننده باشند.

یقین بدانید تاریخ حوادث روز های آخر امرداد ۱۳۳۲ را هم  مورخین به درستی خواهند نوشت.  

Roozbeh_Gilani

شما لطف دارید جناب انگلفیل.

Roozbeh_Gilani


باعث افتخار من هست که شما من را از  طرفداران تنها شخصیت پاک، شریف و صادق سیاسی تاریخ معاصر ایران  که به راس حکومت وطن ما رسید قبل از اینکه مانند صد‌ها دیگر ، به دست شاه فاسد یاا شیخ دزد و آدمکش به قتل برسد، تشخیص دادید. 


Demo

جنگ خانمانسوز و تمام ناپذیر

Demo


یاد آوری به موقع سالگرد ٢٥ و ٢٨ مرداد و یاد آوری جنگ تن به تن و خونین بین شاهی و مصدقی هر چه اندوه و غصه را که از جهت زلزله آذربایجان در دلمان افتاده بود بکلی پاک کرد. واقعأ چه فاجعه ای دردناکتر از جنگ ٦٠ سال و بیشتر شاهی و مصدقی که اگر اخبار دردناک آنرا برای زلزله زدگان که خانه و کاشانه و عزیزان خود را از دست داه اند تعریف کنیم تسکین دردشان شده و شکر هم بجا می آوزند که مصیبت و بدبختی وارد آمده به آنها در مقایسه با تلفات و خرابیهای آن جنگ خانمانسوز و تمام ناپذیر هیچی نیست!


All-Iranians

جناب انگلوفیل

All-Iranians


در لیستی که ذکر کرده اید، بنظر میرسد نام جناب مجید نفیسی شاعر را جا انداخته اید. بعلاوه بنظر نمیرسد جنابان  دیوانه ،  آذر بانو و روزبه گیلانی ، متعلق به این لیست باشند. البته فقط خدا دانا ست.  


Parham

... و کاش همانطور

Parham


... و کاش همانطور میماند.