SEO خلیج فارس و مقدمه ای بر

Share/Save/Bookmark

dailypress
by dailypress
13-Aug-2011
 

خلیج فارس و مقدمه ای بر SEO

توضیحاتی که در ادامه ذکر می گردد خلاصه ای از مذاکرات صورت گرفته با بنیانگذار سایت www.PersiansAreNotArabs.com می باشد.

در این گزارش خلاصه ای از نحوه رتبه بندی سایتها در اینترنت و در انتها جایگزینی وب سایت www.PersiansAreNotArabs.com به جایPersianOrArabianGulf dot com ارائه می گردد.

SEO چیست؟

SEO مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجوگر ((S)earch (E)ngine (O)ptimization) بوده و به فرآیند یا تکنیک هایی اطلاق می گردد که موجب بهبود رتبه بندی یک وب سایت به هنگام جستجوی آن از طریق موتورهای جستجوگر نظیر گوگل، یاهو، بینگ و ... می گردد.

مثالی از عملکرد SEO :

برای مثال اگر عبارات "فرهنگ ایرانی" و "تاریخ ایرانی" وحتی لغت "ایرانی" را به زبان انگلیسی در گوگل جستجو کنید، سایتی با نام "ایرانیان عرب نیستند" (PersiansAreNotArabs ) در صفحه اول گوگل مشاهده خواهید نمود.

در واقع استفاده از تکینیک SEO به شما کمک می کند تا به هنگام جستجوی عبارات مورد نظر در موتورهای جستجوگر، وب سایت شما نسبت به سایر وب سایتها جایگاه بالاتری داشته باشد. به عبارت دیگر این امر موجب وجود بازدید کننده بیشتر و در نتیجه ترافیک بیشتر سایت می گردد.

نحوه عملکرد SEO:

در مورد هر موضوع مشخص، هر سایت لینک های متعددی از وب بلاگ ها و سایت های دیگر دریافت نموده که این یکی از فاکتورهای رتبه بندی و اولویت بندی صفحات وب سایت ها در موتورهای جستجوگر می باشد.

دلیل عدم وجود سایت www.PersiansAreNotArabs.com در صفحه اول گوگل به هنگام جستجوی عبارت "خلیج فارس" چیست؟

به این دلیل که این صفحه تنها چند ماه است به لیست سایت ها اضافه گشته و در نتیجه هنوز لینک های مرتبط را به میزان کافی دریافت نکرده است.

اگر می خواهید به افزایش رتبه این صفحه کمک کنید، لطفا عبارات "خلیج فارس" و "خلیج عرب" را به آدرس زیر لینک کنید:

//www.PersiansAreNotArabs.com/persian-gulf

چگونه SEO"" میتواند به "خلیج فارس" کمک کند؟

بسیاری از ایرانیان در مورد چگونگی برخورد گوگل با عبارت "خلیج فارس" نگران بوده و اعتراضات خود را در قالب صفحاتی علیه واژه "خلیج عرب" در وب سایت های مختلف منتشر کرده اند.

آنها از طریق تماس با یکدیگر، وبلاگ نویسی، ارسال ایمیل، tweeting، فیس بوک و ... سعی در افزایش رتبه عبارت "خلیج فارس" در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل دارند.

مشکل کجاست؟

مشکل اینجاست که بسیاری از ایرانیان نگران، دستورالعمل ها و راهنمایی های نادرستی را انتقال داده اند که منجر به نتایج اشتباه و بعضا برعکس گشته است.

به عنوان نمونه در وبلاگ های مختلف، ایرانیان به رای دادن به عبارت "خلیج فارس" در سایت PersianOrArabianGulf dot com تشویق شده اند، زیرا این گمان اشتباه وجود دارد که الگوریتم رتبه بندی گوگل براساس نظرسنجی های این سایت بنا شده است.

دلیل بروز این نتایج اشتباه چیست؟

زیرا بسیاری از ایرانیان به این سایت که در واقع یک سایت اسپم است لینک داده اند.

از آنجاییکه ارائه لینک به یک سایت موجب افزایش رتبه آن سایت در موتورهای جستجوگر می شود، افزایش تعداد لینک ها به این سایت، موجب گردیده است که در هنگام جسنجو سایتPersianOrArabianGulf dot com در رتبه بالایی قرار گیرد. این در حالی است که سایت مذکور فاقد هر گونه اطلاعات مفید بوده و در حال حاضر تحت کنترل فردی غیر ایرانی است که هدف آن کسب درآمد ببشتر می باشد.

با توجه به این توضیحات، اقدام صحیح چیست؟

1. سایت PersianOrArabianGulf با سرپرستی فردی غیر ایرانی سایت های مختلف بحث برانگیزی را با هدف کسب درآمد ایجاد نموده است. سایت های بحث انگیز معمولا بیننده بیشتری داشته و ترافیک بیشتری را به همراه خواهد داشت و در نتیجه می توان به راحتی از طریق فروش آگهی ها و تبلیغات درآمد خوبی کسب نمود. اگر به مطالب این سایت توجه کنید، در می یابید که این سایت مملو از آگهی و تبلیغات (لینک های آبی) بوده و فاقد هر گونه اطلاعات مفید می باشد. لینک های آبی تبلیغات سایت های دیگر بوده که هر بار کلیک بر روی آن، منجر به کسب درآمد برای صاحب سایت می گردد. در نتیجه این سایت تنها یک سایت شخصی بوده و ارزش دیگری ندارد.

2. در ضمن، این سایت متعلق به گوگل نمی باشد! (اخیرا، ادعای کذبی در خصوص تعلق این سایت به گوگل با هدف تعیین رتبه بندی صحیح سایت ها با دریافت نظرسنجی از مردم مطرح گشته است)

لازم به ذکر است که رتبه بندی گوگل نه براساس رای های مردم بلکه مبتنی بر عوامل SEO که در ذیل آمده، می باشد:

· واژگان کلیدی مندرج در عنوان یک صفحه

  • متا تگ ها
  • تعداد دفعات تکرار واژگان کلیدی در صفحه
  • تعداد لینک های صفحه
  • و ...

2. هیچ سایتی (شامل سایت اسپمی نظیر PersianOrArabianGulf) نمی تواند نحوه عملکرد موتورهای جستجوگر نظیر گوگل را تعیین کند.

3. نظرسنجی مجموعه ای از کدهایی است که طراح سایت جهت رای گیری و دریافت آمار تعیین می کند. هر چند نمایش آرا معمولا به درستی صورت می پذیرد، اما طراح سایت می تواند این نتایج را بنا به تمایل خود به راحتی تغییر داده و اصلاح نماید. نتیجه اینکه این اعداد تاثیری بر روی چگونگی کارکرد موتورهای جستجوگر و نحوه رتبه بندی سایت ها ندارد.

نتیجه گیری:

در این گزارش بنیانگذار PersiansAreNotArabs.com به عنوان یک مهندس با بیش از 6 سال تجربه در امور وب سایت و SEO، به منظور جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست و با هدف راهنمایی کاربران اینترت، توضیحاتی در خصوص اصول اولیه و چگونگی رتبه بندی وب سایت ها به خصوص در مورد عبارت "خلیج فارس" ارائه نموده است.

Share/Save/Bookmark

Recently by dailypressCommentsDate
بمباران گوگلی- خلیج فارس
1
Sep 17, 2011
Google Bomb The Persian Gulf
-
Sep 13, 2011
The Persian Gulf & an intro to SEO
3
Aug 06, 2011
more from dailypress
 
پندارنیک

Leave that body of water alone...

by پندارنیک on

 

 

 

از دامن زدن به اختلافات قومی و منطقه ای  به بهانه‌های ملی‌ گرایانه
باید شدیدا پرهیز شود. باورهای‌های بیمارگونه ناسیونالیستی عامل اصلی‌
استثمار و استعمار  است.