پذیرایی ملوکانه از جلاد سعودی: یک بام و چند هوا ؟


Share/Save/Bookmark

IranAbroad
by IranAbroad
31-Oct-2007
 

تصویر اول: در پی افزایش قیمت بنزین در برمه، تظاهراتی توسط دانشجویان در اعتراض به این اقدام دولت صورت گرفت. در روزهای بعد آخوندهای بودایی هم خود را نخود این آش کردند. دولت نظامی برمه به شدت تظاهرات را سرکوب کرد.
لورا بوش همسر نازنین محبوبترین رئیس‌جمهور دنیا که مانند شوهرش نگران است حتی حق یک مورچه پایمال نشود خواستار تحریم المپیک پکن شد!

تصویر دوم: ملکه الیزابت دوم از پادشاه عربستان سعودی در لندن استقبال سوپر رسمی کرد. مقامات دولت بریتانیای کبیر انتقاد فعالان حقوق بشر را که می‌گویند خاندان سعودی حقوق اولیه شهروندانش را به‌شدت زیرپا می‌گذارد رد می‌کنند و به قراردادهای چند ده بیلیون دلاری با عربستان و تاثیر آن بر اقتصاد بریتانیا در صورت کاهش سطح روابط اشاره می‌کنند.
شری بلر همسر نازنین محبوبترین نخست‌وزیر بریتانیا در سالهای اخیر در پاسخ به‌سئوال خبرنگاری که می‌پرسد چرا باید بریتانیا از چنین دولت مستبدی حمایت کند می‌گوید باید «باب گفتگو را باز نگه داشت».

لطفا به تفاوت قطر این «باب‌ها» توجه کنید که در مورد برمه تمام رهبران «جهان آزاد» و تمام «رسانه‌های آزاد» صبح و شب با هیجان و آب و تاب از تظاهرات در برمه گزارشهای رمانتیک و دراماتیک می‌فرستادند و به‌وضوح از اینکه بعد از چند روز آب‌ها از آسیاب افتاد اظهار ناخشنودی می‌کردند و حتی خواستار تحریم المپیک پکن شده‌بودند بدون اینکه به فعالیتهای فرستاده سازمان ملل متحد وزنه درخوری بدهند که در نتیجه فشار های دیپلماتیک او دیکتاتورهای برمه حاضر به ملاقات با رهبر ناراضیان شدند.
ولی در مورد حکومتهای دیکتاتوری که خودشان علم کرده‌اند مانند عربستان سعودی، مصر، پاکستان و ... باید باب گفتگو را باز نگه داشت و از حکومتهای «میانه‌رو» فعلی حمایت کرد. ولی همانطور که همه می‌دانند و در این مقاله توسط مای یمانی بخوبی تشریح شده این حکومتها نه‌تنها میانه‌رو نیستند بلکه مرتجع، متعصب و حامی تروریسم هستند. تروریستهای وهابی در همه‌جای دنیا از اروپای غربی، تا بالکان، عراق، پاکستان و اندونزی ریشه دوانده‌اند و همه می‌دانند که خاندان سعودی از این وهابیون حمایت مالی می‌کند ولی «دنیای آزاد غرب» آن را نادیده می‌گیرد و امریکا نیروی قدس سپاه را بعنوان گروه تروریستی معرفی می‌کند.
طفلک «جهان آزاد غرب» که حتی نمی‌‌داند دشمن واقعی‌اش کیست!

 

 


این نوشته نخست در وبلاگ ایرانیان برونمرز منتشر شد.


Share/Save/Bookmark

more from IranAbroad