سوگند به دامان مادر فرزاد...

LalehGillani
by LalehGillani
11-May-2010
 

دوشنبه 20 اردیبهشت 1389، خانوادۀ فرزاد کمانگر در مقابل زندان اوین تجمع کرده و خواستار جسد او بودند . مقامات اوین خانواده فرزاد را به دادگاه انقلاب مراجعه داده و عزاداران را وادار به متفرق شدن کردند:

فرزند کردستان را به خاک پاکش برگردانید!

مصاحبه با خانواده شادروان فرزاد کمانگر:


Share/Save/Bookmark

more from LalehGillani
 
Fatollah

yadash gerami

by Fatollah on

dar maslakh-e eshgh joz nekoo ra nakoshand
robaha seftan-e zeshtkhoo ra nakoshand

yadeshaan gerami


maziar 58

........

by maziar 58 on

EY- kash .EY- kash ,we could do something about it...............

Down with IRR & its supporters.                 Maziar


LalehGillani

چرا؟

LalehGillani


برای اینکه فرزاد کمانگر غریبه نبود...


Darveesh

why do you have to invoke

by Darveesh on

why do you have to invoke such  a deep emotins at the expense of other people's tragic loss?

What is it with you?


LalehGillani

در انتها

LalehGillani


اطلاعیه مراسم یادبود فرزاد کمانگر در کامیاران

نه به اعدام!

آموزگاری از تبار خورشید
بر لوح زندگی، عشق رسم کرد
به کوه درس استقامت و به رود درس خروش آموخت

فرزاد کمانگر
معلم دلسوز و انقلابی جان خود را در راه آزادی و برابری انسان فدا نمود و خود را در یادها جاودان کرد.

لذا مراسمی برای بزرگذاشت این عزیز مبارز
در مسجد محمد رسول الله تاریخ 24/02/1389 ساعت 9 تا 11 صبح برگزار میشود


LalehGillani

نابود باد طا لبان، چه کابل، چه تهران

LalehGillani


عکسهایی از تظاهرات مردم افغانستان

//www.hra-news.org/00/1347-1.html

خبرگزاری هرانا - صدها تن از مردم افغانستان روز گذشته، پنج‌شنبه، در شهر جلال‌آباد برای اعتراض به اعدام شهروندان ایرانی و افغانی توسط حکومت ایران دست به تظاهرات زدند.

این تظاهرات در نزدیکی کنسولگری ایران در این شهر صورت گرفت و تلاش پلیس افغانستان برای جلوگیری از نزدیک شدن راهپیمایان به ساختمان کنسولگری ایران بی‌نتیجه ماند.

به گزارش رادیو زمانه، تظاهرکنندگان با کوبیدن بر درهای ساختمان این کنسولگری و آتش زدن پارچه‌هایی با نقش روحانیان حکومت ایران اعتراض خود را به اعدام‌ها در ایران ابراز کردند.

تظاهرکنندگان هم‌چنین تصاویری از فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان را حمل می‌کردند و علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران شعار داده و با زندانیان سیاسی ایران ابراز همبستگی کردند.


LalehGillani

راهپیمایی کردهای ترکیه به مرز ایران

LalehGillani


تظاهرات کردهای ترکیه در اعتراض به اعدام فرزاد کمانگر و جانباختگان ١٩ اردیبهشت 1389 . کردهای ترکیه به نقطه صفر مرزی آمده و خواستند درهای مرز سرو را بشکنند و به ایران بیایند اما این امر با وساطت مسئولین حزب آشتی و دموکراسی منتفی شد.


Abarmard

my mistake

by Abarmard on

All I meant was that these words in Persian encourage Mard-Salari in our culture.

Happy Friday


LalehGillani

مردانگی و جوانمردی

LalehGillani


در فرهنگ ایرانی، صفت مردانگی معنای خاصی دارد و مربوط به جنسیت یک انسان نیست. به همچنین، صفت جوانمردی به سن یک مرد ربطی ندارد و میتواند پیر و جوان را توصیف کند.

کردار و گفتار فرزاد کمانگر حکایت از مردانگی، شرافت و آزادگی اش داشت. مام میهن در عزای جوانمردان نشسته است...


Mehrban

The Teacher

by Mehrban on


Mehrban

ابرمرد جان

Mehrban



اگر به مصاحبه زن برادر فرزاد که در این وبلاگ منتشر شده است گوش کنی‌ او چنان می‌گوید-  

[فرزاد فقط "آزادگی، شرافت، و مردانگی" را به دانش اموزانش آموخت]

 

روزت خوش


Abarmard

مهربان عزیز

Abarmard


واژه مردانگی را با انسانیت عوض کن. زنانه مردانه نداره.

LalehGillani

پیکرها را ندادند؛ مراسم ختم نیز ممنوع شد

LalehGillani


سایت روز گزارش میدهد:

خانواده های 5 فعال سیاسی که برای تحویل پیکرهای فرزندان اعدام شده خود در تهران به سر می بردند روز گذشته در حالی به شهرهای خود بازگشتند که حکومت از تحویل پیکرها خودداری کرده و به آنها گفته است ده روز بعد، محل دفن عزیزانشان را به انها اطلاع خواهد داد.

نه تنها از تحویل پیکرها خودداری کردند بلکه طی روزهای گذشته با بازداشت و احضار اعضای خانواده ها آنها را تهدید کرده اند که حق برگزاری هیچ گونه مراسم ختم و شرکت در تجمع اعتراض آمیز امروز کردستان را ندارند.

برادر علی اسلامیان دیروز به "روز" گفت که برادر دیگر او را از سوی اداره اطلاعات سنندج احضار و تهدید کرده اند که او و سایر اعضای خانواده اش حق حضور در هرگونه تجمعی در روز پنج شنبه را ندارند.

ملائکه علم هوئی، عمه شیرین علم هوئی نیز که پیش ازاین از بازداشت پدربزرگ، عمو و پسر عموی شیرین خبر داده بود، از آزادی آنها با شرط عدم برگزاری هر گونه مراسم ختمی برای شیرین خبر داد.

خانم علم هوئی به "روز" گفت: "ابتدا مادر و خواهر شیرین را بازداشت و با قرار کفالت آزاد کردند؛ سپس پدربزرگ، عمو و پسر عموی شیرین را گرفتند و بعد از 4 ساعت آنها را نیز با قرار کفالت آزاد کردند اما با این شرط که هیچ گونه مراسمی برای شیرین گرفته نشود و کسی به منزل مادر شیرین رفت و آمد نداشته باشد."

وی با بیان اینکه منزل خانواده شیرین همچنان در محاصره نیروهای امنیتی است گفت: "دیروز تعدادی از بستگان به منزل شیرین رفتند تا با مادر او دیدار کنند اما ماموران امنیتی اجازه ندادند وارد منزل شوند و آنها را بازگرداندند و بعد هم خانواده شیرین را مجبور کردند تا منزل را خالی کنند. گفته اند که مادر شیرین نباید خانه باشد تا کسی به دیدن او نیاید."

خانم علم هوئی سپس به بازگشت خانواده شیرین به شهرشان اشاره کرد و افزود: "پیکر شیرین را نداده و گفته اند بروید ما دفن میکنیم و ده روز بعد به شما زنگ میزنیم و آدرس قبر او را می دهیم! به پدر شیرین هم رسما گفته اند که بچه شما مسلمان نیست چون ضد انقلاب بود و ما نمی گذاریم در قبرستان مسلمان ها دفن شود."

او در عین حال از چشم انتظاری خانواده ها گفت: "خانواده ها چشم انتظار پیکر بچه هایشان هستند و می خواهند در شهر خودشان دفن کنند اما نمی دهند و گفته اند که نخواهند داد."

درباره خانواده فرزاد کمانگر هم هرچند خبر بازداشت آنها تکذیب شد اما روز گذشته برخی خبرهای منتشره از صدور حکم جلب اعضای این خانواده و تحت تعقیب قرار گرفتن آنها حکایت میکرد. امری که شیرین کمانگر، خواهر فرزاد کمانگر در گفتگو با "روز" آن را تکذیب کرد و گفت تاکنون هیچ یک از اعضای خانواده او نه بازداشت و نه تحت تعقیب قرار گرفته اند.

او نیز همچون سایر خانواده ها از چشم انتظاری خانواده اش گفت که همچنان چشم به "رافت اسلامی که سالهاست مسئولان کشور از آن حرف می زنند" دوخته اند.

//www.roozonline.com/persian/news/newsitem/ar...


LalehGillani

چگونگی بازداشت و اعدام وحشیانه شیرین علم هولی

LalehGillani


خبرنگار شبکه خبری فارسی صدای آمريکا، ماهمنیر رحیمی، درمورد اتهامات منتسب به شیرین علم هولی و چگونگی بازداشت و اعدامش، از خانم شیلا علم هولی، یکی از بسته گان وی که ساکن عراق است، جويا شد.


LalehGillani

آخرین اخبار: در سردخانه کهریزک

LalehGillani


درخواست تحویل جسد فرزاد کمانگر بایگانی شده است. برای تحویل جسد پنج تن از اعدام شدگان باید شورای امنیت ملی تصمیم بگیرد.


fooladi

be gir, be band, be kosh

by fooladi on

goore khod kani be daste khod.

Dorood bar khalghe ghahremane Kurd.

 


LalehGillani

The Fallen Five

by LalehGillani on

Kamangar’s initial trial lasted 10 minutes, and his attorney, Khalil Bahramian, was never allowed to represent his client’s case. There were no juries present, and no witnesses testified.

The fallen five were tortured and tormented physically, sexually, and emotionally since the summer of 2006. The executions were cowardly carried unannounced. The Islamic Republic of Iran neither notified the families of the prisoners nor their attorneys.

These executions were cold-blooded murders against our nation. Regardless of our political affiliations and ideological differences, we must speak out against them and oppose them.


vildemose

Iran: Executed Dissidents

by vildemose on

Iran: Executed Dissidents ‘Tortured to Confess’ 11-May-2010 At Least 17 More Kurdish Prisoners at Risk of Imminent Executionn

 

//www.hrw.org/en/news/2010/05/11/iran-executed-dissidents-tortured-confess


LalehGillani

ما که هنوز ایستاده ایم

LalehGillani


مهربان عزیز، جلادان منبر بهترین فرزندان میهن را به ریسه دار فرستاده اند. ما که هنوز ایستاده ایم، بار سنگینی به دوش داریم...


Mehrban

آزادگی شرافت مردانگی" - روانش شاد

Mehrban



آزادگی شرافت  مردانگی"

سه صفت والا که جمهوریه اسلامی و طرفدارانش از آنها بویی نبرده اند