ادامه برخوردهای نامناسب با رسانه‌ها در کنسرت‌های گوگوش


Share/Save/Bookmark

Pejman7
by Pejman7
26-Dec-2010
 

امروز با چند تا از برو بکس هلند راهی کلن شدیم برای کنسرت گوگوش در استادیوم آرنا.

در راه با یکی از شماره‌های برگزارکننده در آلمان تماس گرفتم و اشاره کردم می‌توانیم گزارش ویدئویی کوتاهی از برنامه گوگوش در کلن داشته باشیم. ایشان گفتند: «خانم گوگوش مصاحبه نمی‌کنند!» گفتم: «من قصد مصاحبه ندارم تنها می‌خواهم از حضور مردم و خود برنامه گزارشی تصویری و کلی داشته باشم.» ایشان پاسخ دادند: «خانم گوگوش با تلویزیون بی.بی.سی هم مصاحبه نمی‌کنند، این تصمیم ایشان است، برنامه ایشان در یک سطح دیگر است!»، پرسیدم: «اینکه رسانه‌ها برنامه ایشان را پوشش دهند به سطح برنامه ایشان لطمه وارد می‌کند؟» ایشان پاسخ دادند: «این را در گزارش‌تان بیاورید!»...

چقدر مایه تعجب و در واقع تاثر بود چنین رفتاری با اهالی رسانه. اگر شهرتی هم به دست آمده باشد یکی از عواملش همین رسانه‌ها بوده‌اند. ولی صحبت تلفنی که تمام شد دو زاری افتاد و حدس زدم که دلیل این مسئله چه می‌تواند باشد.

چند ماه پیش که خانم گوگوش در کردستان عراق کنسرت داشت. جدا از اینکه تعدادی از ایرانیان نتوانستند به دلیل جلوگیری ماموران مرزی دولت ایران خود را به برنامه برسانند، بسیاری از مردم محلی هم به دلیل بهای بلیت گران نتوانستند به این کنسرت راه پیدا کنند. نخستین شب، با سالنی که بسیاری ازصندلی های آن خالی بودند به پایان رسید و شب دوم هم به دلیل فروش نرفتن بلیت‌ها کنسل شد. در زمانی هم که خبرنگار بی.بی.سی در فرودگاه اربیل نظر ایشان را درباره ایرانیانی پرسید که قاچاقی خود را به برنامه رسانده‌اند، با دخالت محافظ خواننده محبوب ایرانی مواجه شد و حتا خود خانم گوگوش هم علاقه‌ای نشان نداد که بایستد و به این پرسش جواب دهد. انتشار ویدئوی این صحنه موجب شگفتی و ناراحتی بسیاری از مردم شد. آن هم از خواننده‌ای که حتا کنسرت امشب خود در کلن را به این جملات آراست: «من نفسم به نفس شما بسته. از عشق شماست که این صدا از گلویم بیرون می‌آید...»

به هر حال امشب هم هزاران ایرانی به آرنای کلن آمدند و برای گوگوش با تمام وجود ابراز احساسات کردند. بسیاری از ترانه‌های او را از تزدیک شنیدن و دیدن حس جالبی دارد و خاطره‌ای متفاوت به وجود می‌آورد. به نظر می رسد در جامعه ایرانی تنها رویدادی که می‌تواند چندین هزار ایرانی را گرد هم آورد، کنسرت گوگوش است. حتا بزرگترین تظاهرات ایرانیان در یک سال اخیر برای همبستگی با مردم داخل کشور به این تعداد شرکت کننده نداشته است.

جمعیت را که می‌دیدم به یاد کنسرت سال 2006 داریوش در آمستردام افتادم که گفت: «ما ملت حالیم...»

منبع: وبلاگ نق‌نق‌های پژ

//pejighorghoru.blogspot.com/2010/12/blog-pos...


Share/Save/Bookmark

more from Pejman7
 
Tapesh

Googoosh Concert Koln Dec 2010 Jock Ahmadinejhad

by Tapesh on


Darius Kadivar

Googoosh's attitude reminds me of France's Mireille Mathieu

by Darius Kadivar on

One of France's Top Diva's for decades was Mireille Mathieu :


Mireille Mathieu - Une Femme amoureuse

She was loved and admired for her voice and beauty and closeness to her audience eversince her beginning's in the early 60's and her success continued until the mid 80's when suddenly she started behaving like a Megalomaniac with the Media's which contributed so much to her Popularity.

The French fell out of love for her when she went to sing in China a few years after the Tienanmen Tragedy and praised the Chinese authorities for their welcome instead of the Chinese People.

Mireille Mathieu sings in Chinese in Moscow (Mo li Hua)

 

 

Interviews Only with Foreign correspondents like In Russia last year:

Mireille Mathieu in Moscow 2009 (6) 

That blunder was her Kiss of Death with her fans.

Eversince she has Only been giving concerts outside France especially in Germany, Japan and Russia where she continues to have fans.

But in France No Media interviews her nor does she give ANY Interviews to the French Medias since the mid 1980's.

Googoosh's attitude or that of those who surround her remind me of Mireille Mathieu's entourage.

I would not like to see our National Treasure who is Googoosh have the same fate or fall out of love in the hearts and minds of her fans.

It would be a pity.

For that she should maybe try and step down from time to time from her high horse and remember that no matter how popular she is or was, she is Not the Shahbanou of Iran but at best a much loved Daughter of Iran:

When Giants Meet: The Queen of Persian Pop greets the Shahbanou of Iran at NY Concert by DK

It is said that the Greatest Artists are Modest because they have nothing to prove.

It seems that Googoosh at times has to catch up with that definition.

Dommage ...