سامبای کم رنگ برزیل در ساحل خلیج فارس


Share/Save/Bookmark

سامبای کم رنگ برزیل در ساحل خلیج فارس
by Red Wine
07-Oct-2010
 

امروز یکی‌ از آن روزهای بود که شاید از سالهای خیلی‌ دور آرزویش را داشتم،آن سال که ایران برای اولین بار به جام جهانی‌ راه پیدا کرد،خیلی‌‌ها در اطراف شمیران زیبای من کرکری میخواندند که ایران به فینال می‌رسد و در آنجا برزیل را پنج بر صفر شکست میدهد.اما خوب ایران در آن زمان زود حذف شد و ما‌ها هم مثل خیلی‌‌ها حسرت این فینال را بر دلمان کشیدیم و سرمه بر چشم کردیم که شاید آن روز برسد.

آن روز رسید ! امروز در تاریخ ۱۵ مهر ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی،برابر با ۷ اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی، تیم ملی‌ ایران با تیم کشور برزیل دیدار دوستانه یی برقرار کرد ... امروز روزیست تاریخی برای تمام فوتبال دوستان کشورمان.


***

خیلی‌‌ها میخواستند رنگ و بویی سیاسی به بازی دهند و حتی گفتند که آقای داسیلوا این بازی را به رئیس کودتای خرداد ۸۸ هدیه کرده است که این بسیار احمقانه به نظر می‌رسد چون فیفا از این بازی چند روز قبل از آنکه مطبوعات دو کشور در جریان قرار گیرد، در آماده سازی کار دست داشت.

فوتبال امریست ورزشی و هیچ کس اجازه مداخله آن را با سیاست ندارد.

***

بازی را در پاریس، در خانه خودم به همراه ۲ دوست اسپانیولی و فرانسوی که هر دو ورزشی نویس هستند و در مطبوعات عالیه ورزشی ۲ کشور قلم میزنند،دنبال کردم... ایران بازی آبرومندانه یی کرد.. این یک نتیجه یی بود که هر ۳ نفر در پایان بازی گرفتیم. بازی را هم زبان از ۴ کانال مختلف دنیا، مین جمله ایران و برزیل دنبال کردیم، تلویزیون ایران زوایای فیلمبرداری را عوض کرده بود تا از تماشاگران فیلمی به داخل ایران پخش نشود !
***

بازی ۳ دقیقه دیرتر شروع شد.

برای ایران این افراد بازی کردند و تعویض شدند :

سيد مهدي رحمتي، محمد نصرتي، سيدجلال حسيني، احسان حاج‌صفي، پژمان نوري(۸۶ء میلاد میداودی)، مسعود شجاعي(۷۳ء کریم باقری)، جواد نكونام(کاپیتان)، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري، ميلاد زنيدپور (۶۰ء ایمان مبعلی)، محمد غلامي(۵۵ء کریم انصاری فر)
 
برای برزیل هم این نفرات توپ زدند :
 
ویکتور، دنی آلبس، تیاگو سیلوا(۷۸ء ریور)، داوید لوئیس، آندره سانتوس، لوکاس(۸۱ء وسلی)، رامیرز(۶۷ء ساندرو)، کارلوس ادواردو(۶۰ء جولیانو)، فیلیپه کوتینیو(۴۶ء الیاس مندز)، روبینیو(کاپیتان)(۶۷ء نیلمار)، الکساندر پاتو.
 
***
 
نیمه اول، ایران خیلی‌ زود بدون ترس به جلو رفت و گل زد.. اما آفساید بود و داور کاملا فرار تند غلامی را درست دید. حملاتی کم و بیش خطرناک تا نیمه زمین برزیل انجام شد، حتی در یک حرکت زیبا اندرانیک می‌توانست با شجاعی یک حمله خوب را انجام دهند که با شتاب برزیلیها متوقف شد !

در این کنار برزیلیها با سر بالا بازی میکردند، قبلا از وضعیت ایران باخبر شده بودند و کم و بیش از آن حالت همیشگی‌ که به همراه شیطنت‌های مرموز خودشان است به کار می‌زدند و در همین کشاکش بود که ضربه ایستگاهی آلبس گل شد و عجب زیبا زد و یاد گلی افتادم که ایشان همینطوری به رئال مادرید زد !

بقیه نیمه اول چندان بالا پایین خاصی‌ نداشت! بازیکنان ایرانی در میانه میدان نسبتا موفق بودند اما زیر سایه برزیل بازی میکردند و شاید این به مانعی‌ احترامی بود که ایرانیها به برزیلیها میگذاشتند و حتی چند بار در همین تعارفات ساخت ایران نزدیک بود که پاتو کار دست ما بدهد.

***

نیمه دوم مشخص بود که آقای قطبی همان ریتم نیمه اول را دنبال خواهد کرد، کاشکی‌ ایشان شجاعی را زودتر عوض میکرد، جای مهرداد الادی هم خالی‌ بود چرا که ایشان خلاق است و در کنار نکونام می‌توانست بازیساز باشد، قبلا بازیهای میداوودی را دیده بودم، شاید بهتر بود ایشان را تنها در نوک میدان میگذاشتند تا بهتر جایگیری کند و تیم ملی‌ نتیجه بگیرد. این آرنج آقای قطبی را بنده واقعا درک نمیکنم !

۲ گل دیگر برزیل را پاتو زد و نیلمار که بنده قبلا هشدار داده بودم که اینان از بهترین‌ها هستند،هر چند که پاتو تقریبا مصدوم بازی کرد و نیلمار هم خسته از بازی چند شب قبل در اسپانیا! اینها جواهرات آینده تیم برزیل خواهند بود.احتمال میدهم که پاتو به رئال مادرید کوچ کند.

به هر صورت بازی تیم برزیل خیلی‌ قابل قبول نبود و مشخص بود که مربی‌ تنها در حال محک زدن بازیکنان جدید برای این تیم پر افتخار است.

در رابطه با تیم ایران هم دیگر نمی‌شود خیلی‌ انتظار داشت، ایران جلوی تیم ملی‌ برزیل بازی کرد و تقریبا بازی درست و کم اشتباهی از خودش نشان داد اما بنده در رابطه با مربیگری آقای قطبی شک دارم و نمیدانم ایشان چطور تیم را می‌خواهد برای چند ماه دیگر بازیهای آسیایی بسازد !

تیم ایران تکنیک راه داراست، تنها احتیاج به تاکتیک و چیدن درست بازیکن دارد، یک مربی‌ خوب و فهیم... این لیاقت فوتبال ما است.

به هر صورت هیجان زیاد بازی و هراس بر بازیکنان ایران غلبه کرده بود اما مشخص بود که ایران هم حرفی‌ برای گفتن دارد.دروازه بان ایران (سید رحمتی) و چند بازیکن دیگر شایسته گی قهرمانی آسیا را دارند.

***

بالاخره این شب قشنگ و به یاد ماندنی با خداحافظی کریم باقری به پایان رسید و برزیل توانست ایران را با ۳ گل شکست دهد که بنده امیدوارم این شکست درسی‌ باشد تا فوتبال ما به جلو برود و از لاک آماتوری به بیرون بیاید.

به امید قهرمانی تیم ملی‌ ایران.

به امید آزادی کشور ایران.

جاوید ایران،پاینده بعد ایرانیان.

همیشه سبز باشید...

شراب قرمز..

پاریس ۲۰۱۰ ۷ اکتبر


Share/Save/Bookmark

more from Red Wine
 
Tapesh

دوباره با ایران در تهران یا برزیل بازی می‌کنیم

Tapesh



Tapesh

رویایی که 10 میلیون دلار آب خورد!

Tapesh



Red Wine

...

by Red Wine on

سعی‌ خواهم کرد این مطالب را در نوشته آینده بگنجانم و بیشتر در رابطه با آن صحبت کنم.

ابرمرد جان،آخر هفته خوبی‌ داشته باشی‌ عزیز.

 


Abarmard

شراب جان

Abarmard


همچنین اینکه تیم ایران نه قدرت دوندگی زیادی دارد و نه سرعت خوبی. خود این مطلب باعث می شود که مربی سعی کند با پاس کاری زیادتر در مقابل تیمی مثل برزیل بازی کند. در هر بازی مخصوصا بازی با تیم برتر، اگر دو بازی کن ایرانی و تیم دشمن برای یه توپ بدوند، تقریبا همیشه تیمه مقابل توپ را به پا می گیرد. قدرت دو ایرانیا زیاد خوب نبوده و نیست. و اینکه ایرانیان زود خسته می شوند. این کمبود هم به رژیم غذایی کار داره هم کمی هم ژنیتیکه (شاید). بهر حال، هفته خوشی داشته باشید دوست عزیز.

Red Wine

ابرمند جان

Red Wine


ابرمند جان،اتفاقا هم عقیده هستیم،بنده عملکرد آقای قطبی را زیر سوال نمی‌برم،بلکه می‌گویم عقاید ایشان عملی‌ نیست در یک تیمی مثل تیم ملی‌ ایران که احساسی‌ بازی می‌کند،مثل برزیلیها تکنیکی‌ است اما ترجیح میدهد مثل انگلیسیها بازی کند... دیروز حتی باز هم بعد از گل دوم،ایران این شانس را داشت که خط میانی را متحول سازد به شرط آنکه آقای قطبی تعویض‌ها را به موقع انجام میداد اما این موقعیت را هم از دست دادیم !

آقای قطبی بیشتر سبک هلندی‌ها را می‌‌پسندد (پاسکاری عرضی و یا پاسکاری در زمین حریف با پاس‌های کوتاه و خسته کردن قوای میانی تیم حریف،مثال آن بازی برزیل و هلند در جام جهانی‌ گذشته بود !) و تجربه ثابت کرده است که هیچ مربی‌ نتوانسته است شیوه بازی تیم ملی‌ را عوض کند،این امر بیهوده است،باید با چیزی بازی کرد که امکانش هست،معجزه نمیتوان کرد !

بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 


Abarmard

شراب قرمز عزیز

Abarmard



منتظر تحلیل شما خواهم بود. در نظر داشته باشید که سازمان فوتبال ایران نقش مهم تری را در رابطه با سیاست فوتبال ایران بازی می کند تا مربی. بیشتر اشکالهایی که ما می بینیم بالاتر از قطبی است. آقای قطبی فرهنگ درست بازی را می داند ولی دستش باز نیست. این را اضافه کنم که مربی بهتر از قطبی هم هست، ولی شانس ایران در گرفتن آنها، با چنین تشکیلاتی اصلا خوب نیست.

Red Wine

ابرمند جان،با

Red Wine


ابرمند جان،با شما تا حدی موافقم..با اینحال اصرار دارم که آقای قطبی مربی‌ کارسازی برای تیم ملی‌ ایران نیست.در آینده مطلبی در این مورد انتشار خواهیم داد.

از لطف شما سپاسگزارم.

 


Abarmard

Excellent game

by Abarmard on

This is the first time that Iran plays with a team like Brazil, thanks to Mr. Ghotbi. There were a lot of positive signs about our national team. Also the off side was not a good call as the Iranian papers call it: the UAE referee was influenced by powerful Brazil!

However, this was a positive game and Iran will learn a great deal from this experience. Hopefully Mr. Ghotbi can continue using his influence to arrange games with teams like this...It's not a high probability to have Brazilian team playing teams like Iran, so I was happy and proud just for that.

Thanks Red Wine for the report and great analysis.

Happy Friday.


Tapesh

تیکه فردوسی پور به مسولان فوتبال و فدراسیون تیموریان

Tapesh



Tapesh

مربی تیم ملی

Tapesh


مربی تیم ملی فوتبال ایران گل برزیل در نیمه اول را استثنایی و مهار ناشدنی خواند. علیرضا منصوریان در بین دو نیمه دیدار امشب ایران و برزیل در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به ابوظبی ضمن بیان این مطلب افزود: رحمتی دروازه بان خوب و مطمئنی است و روی گل برزیلی ها که از روی ضربه استثنایی آلوز به ثمر رسید به هیچ وجه مقصر نبود. وی افزود: ما بازی را خوب شروع کردیم اما بعد اینکه در دقیقه 14 گل را خوردیم تیم ما دچار افت شد و نتوانستیم طبق برنامه پیش برویم.

//www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1166209


Tapesh

ديدار ايران و

Tapesh


ديدار ايران و برزيل امشب از ساعت 20:30 به وقت تهران آغاز شد که در پايان پرافتخارترين تيم جهان توانست با نتيجه 3 بر صفر برابر ايران به برتري دست يابد. در اين ديدار سيد مهدي رحمتي واکنش‌هاي ديدني از خود به نمايش گذاشت و چندين موقعيت گل را از مهاجمان تکنيکي تيم فوتبال برزيل گرفت. پس از پايان بازي دروازه‌بان تيم ملي به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد و به وي منشور کوروش را اهدا کردند.

//www.football3.ir/news.do?itemid=28493


Tapesh

این شخض در

Tapesh


این شخض در تمامی طول بازی و حتی بین دو نیمه با جدیت تمام و کاملا بی توجه به بازی در حال فیلمبرداری از تماشاگران بود.

//i52.tinypic.com/2niz5v8.jpg


Tapesh

در نیمه نخست

Tapesh


در نیمه نخست بازی ایران _ برزیل ، جواد نکونام که با بازوبند کاپیتانی سبز وارد زمین شد مجبور شد آن را در نیمه دوم تغیر و بازو بندی زرد رنگ به دست بندد . به گمانم سردار عزیز محمدی که در ورزشگاه بودند یه جاییشون سوخت دستور به تعویض بازوبند را دادند .

//jingilberd.blogspot.com/2010/10/blog-post_07.html


Jahanshah Javid

Got lucky

by Jahanshah Javid on

I didn't see the game, but I enjoyed your excellent, thoughtful, review.

This was only a friendly match. If it was for real, Brazil could have done a lot more damage.

Football has become too political in Iran. By contrast, we have become competitors on the world stage in Futsal, volleyball and basketball which see much less government interference. That's too bad because we clearly have the talent and enthusiasm to be much much better in our top favorite sport.


Red Wine

...

by Red Wine on

آخوند‌ها خیلی‌ میخواستاند این بازی را سیاسی جلوه دهند اما نتوانستند، فوتبال یعنی‌ مردم،یعنی‌ دور از تظاهر و دروغگویی دولت‌ها و سیاست‌های غلطشان.

از تمام دوستان سپاسگزارم.

 


Red Wine

فقط ایران

Red Wine


مهمان جان این حق فوتبال ایران و حق تماشاچی ایرونی‌ هست که از بازی تیم ملی‌ لذت ببرد و راضی‌ باشد.

بیاد به فکر مربی‌ ریز نقشی‌ بود تا بتواند بازیکنان ایران را جمع و جور کند.

خدا حفظت کند دوست من.

 


mash Ghanbar

Redwine

by mash Ghanbar on

You mentioned that The Iranian TV were broadcasting the match from a different angle. I was watching theirs and ESPN3's at the same time and i notice something weird was going on. SO that was the reason!!


iamfine

we should pay more attension

by iamfine on

Our government should allocate more money into sport. Iranians have talents and potential. They need budget and good management to bring them into the same level as EU and south American countries. 


Mardom Mazloom

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز// مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

Mardom Mazloom


بچه ها خوب بازی کردند. هر چند که هر موفقیت ایرانیها فعلا متاسفانه به گروگان این کفتارهای آخوند در میاد ولی خیلی دلمون میخواست که حداقل ایران یک گلی میزد!


Mehman

جناب ردواین

Mehman


 

سپاس از تحلیل دقیقتان از بازی زیبای ایران و برزیل. براستی که تیم ملّی به بازیهای این چنینی نیاز دارد تا سبک فوتبالش تغییر کند و جا بیفتد و به سطح بین المللی برسد.

همانطور که گفتید مربیگری تیم ایران می تواند از اینی که هست بهتر باشد.


Red Wine

mash Ghanbar

by Red Wine on

This is true !


Red Wine

dear faramarz

by Red Wine on

Thank you for highlights


mash Ghanbar

Average age

by mash Ghanbar on

The Gooyandeh was saying that iranians were older on avg. By 4 years.

 


Faramarz

Iran - Brazil Highlights

by Faramarz on

A complete mis-match!

We need better talent to play against Brazil. As simple as that!

//www.youtube.com/watch?v=_ItclFRyg0M


Red Wine

تصاویری دیدنی از حاشیه بازی ایران و برزیل

Red Wine