مرد کهنسالی که "اعدام" را دوست دارد


Share/Save/Bookmark

مرد کهنسالی که "اعدام" را دوست دارد
by Sahameddin Ghiassi
14-Nov-2010
 

مرد کهنسالی که "اعدام" را دوست دارد


روز: آیت الله احمد جنتی دبیر 85 ساله شورای نگهبان که بهمن ماه سال گذشته از رییس قوه قضاییه برای اعدام دو تن از زندانیان سیاسی محاکمه شده پس از انتخابات ریاست جمهوری تشکر و قدردانی کرده و خواستار اعدام های بیشتر شده بود، در نماز جمعه این هفته تهران از قوه قضاییه به علت اعطای مرخصی به برخی بازداشت شدگان پس از انتخابات سال گذشته انتقاد کرد. احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: "برخی هیاهو راه می‌اندازند تا یک فرد که به زندان افتاده آزاد شود، وقتی برای او وثیقه می گذارند برخی از آن‌ها باهم جلسه می‌گذارند و برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند و کارهای خود را ادامه می‌دهند. این درست است که یک زندانی که محکوم شده و در فتنه نقش داشته است، باز هم کارهای خود را دنبال کند و به دنبال کار خودش باشد؟ نباید به این‌ها مرخصی داد." امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "دشمن و فتنه‌گران بيکار ننشسته‌اند و آتش زير خاکستر هستند" از عملکرد قوه قضاییه در این باره ابراز نارضایتی و  تصریح کرد: "مشاهده مي‌كنيم مرخصي‌هاي بيموردي به زندانيان فتنه‌گر داده مي‌شود و تصور مي شود با گرفتن وثيقه 100 ميليوني از آنها مشكل حل مي شود اما جمعي از آنها از اين فرصت استفاده كرده و از كشور خارج مي شوند و برخي ديگر كه در داخل كشور حضور دارند، جلساتي تشكيل مي‌دهند و دوباره دست به توطئه افكني مي‌زنند." انتقاد احمد جنتی از قوه قضاییه برای اعطای مرخصی به برخی از بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته درحالی است که دستگاه قضایی برخی از این بازداشت شدگان را پس از گذشت ماه ها تحمل سلول انفرادی و بازجویی های طولانی مدت و چند بار حضور اجباری در دادگاه های نمایشی و صدور احکام طولانی مدت با وثیقه های سنگین (500 میلیون تومان و ارقامی بالاتر) برای چند روز به مرخصی فرستاده اما بیشتر این افراد همچنان علی رغم تحمل ماه ها زندان و شرایط سخت بر مواضع پیش از بازداشت خود درباره وقوع تقلب گسترده انتخاباتی پافشاری کرده اند

. درهمین راستا هفت تن از فعالان اصلاح طلب بازداشت شده پس از انتخابات سال گذشته (محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی) درمردادماه سال جاری و در زمان مرخصی، با استناد به اظهارات فردی با نام "سردار مشفق"(یکی از عوامل اطلاعات سپاه پاسداران) از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران و مباشران تقلب در انتخابات سال گذشته به رئیس قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح شکایت کرده  و خواستار رسیدگی قضایی پیرامون این مسائل شده بودند. همچنین مصطفی تاج زاده، یکی امضا کنندگان این شکایت نامه و کسی که پیش از این نیز شکایتی علیه آیت الله جنتی در قوه قضاییه مطرح کرده بود، در اظهاراتی پس از بازگشت به زندان گفته بود: "بازداشت اول در فردای کودتای انتخاباتی به دلیل مقابله ما با استبداد دینی بود و بازداشت مجدد هم برای مقابله با کودتای نظامی است. من طی این مدت یک سؤال بی پاسخ از بازجوها داشتم که جرمم چیست و حالا سؤالم از قوه قضائیه این است که چرا به شکایت ما رسیدگی نمی شود." این عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تاکید کرده بود: "من معتقد بوده و هستم که آقای جنتی متقلب است و ریشه تقلب انتخاباتی به او و حامیانش بر می گردد و در مورد این کودتا هم مشخصا باید قرارگاه ثارالله پاسخ بدهد. و رسیدگی به این شکایت باید در محکمه عدلی انجام شود که به اعتقاد من دور نیست.

" جنتی و بچه های اطلاعات! احمد جنتی همچنین در ادامه اظهارات روز جمعه خود اخبارمربوط به بازگشت به کشور و بازداشت مهدی هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی برخی مقامات قوه قضاییه را برجسته کرد و بطور تلویحی و بدون ذکر نام وی افزود: "بايد برخورد با افرادي كه هنوز دستگير نشده‌اند هم جدي گرفته شود و اگر چنين افرادي به كشور بازگشتند، بايد سريعا دستگير شوند." احمد جنتی افزود: "زماني بود كه بچه‌هاي اطلاعات مي‌گفتند فسادهاي گوناگوني از اين فرد وجود دارد كه ما جرات نمي‌كنيم دم بزنيم زيرا كه ممكن است چشم ما را كور كند؛ اما حالا امنيت از فرد گرفته شده است، شرايطي براي دستگيري آن گذاشته شده كه عادلانه نيست. گفته شده است كه اين فرد در فرودگاه دستگير نشود چرا كه هتك احترام صورت مي‌گيرد. بلكه بايد به خانه برود، استراحت كند و پس از بازديد با دوستانش دستگير شود كه البته گفته مي‌شود نبايد به زندان اوين فرستاده شود بلكه بايد در خانه‌اي تحت نظر باشد و تنها تردد‌ها محدود باشد." دبیر شورای نگهبان در ادامه گفت: "حتي گفته شده است كه پرونده‌هاي اين فرد به وزارت اطلاعات و سپاه داده نشود چرا كه اين دو نهاد داراي اطلاعاتي هستند كه دستگاه قضائي آنها را دارا نيست.  برخی هم مطرح کرده اند که پرونده اش در همان قوه قضاییه آن هم توسط قاضی عادل ـ از نظر این‌ها ـ رسیدگی شود. قاضی عادل از نظر این‌ها کسی است که تبرئه کند و یا محکومیت کمی بدهد والا ظالم است. چنین توقعی وجود دارد که بی‌عدالتی است." این اظهارات احمد جنتی در شرایطی مطرح می شود که پس از طرح اتهاماتی بر علیه مهدی هاشمی رفسنجانی در جریان دادگاه های نمایشی بازداشت شدگان پس از انتخابات اخیر، برخی از مقامات قضایی جمهوری اسلامی مانند غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران اظهاراتی درباره پرونده قضایی و بازداشت وی پس از بازگشت به کشور مطرح کرده اند. این درحالی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی در آذرماه سال گذشته اتهاماتی راکه درباره مهدی هاشمی مطرح می شود "شایعه" خوانده و گفته بود: "پرونده های مهدی در قوه قضائیه حل شده ضمن آنکه هیچ مرجع قضایی او را احضار نکرده است." رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اینکه فرزندش برای افتتاح و سرکشی به برخی از دفاتر دانشگاه آزاد به خارج کشور سفر کرده است درباره زمان بازگشت وی به کشور نیز تاکید کرده بود که "مهدی بعد از افتتاح دفتر لندن قرار نیست به کشور برگردد به اضافه اینکه او از لندن به لبنان رفته است و ازآنجا نیز قرار است به دبی، ارمنستان، تاجیکستان برود و دفاتر دانشگاه آزاد در این کشورها را افتتاح کند. مهدی علاقمند به بازگشت به کشور است ولی به اوگفته ام دکترا را هم بخواند و به همین جهت برای دکترا ثبت نام کرده است."

آفرین اعدام کنید! احمد جنتی، که سوم اسفند ماه امسال 86 ساله می شود درحالی در تازه ترین اظهاراتش از قوه قضاییه به دلیل اعطای مرخصی به بازداشت شدگان پس از انتخابات انتقاد کرده که 9 بهمن ماه سال گذشته، یک روز پس از اعدام دوتن از زندانیان سیاسی با نام های محمدعلی زمانی و آرش رحمانی پور(هردو نفر دوماه پیش از انتخابات بازداشت شده بودند) از تریبون نماز جمعه خطاب به صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه گفته بود: "ای برادر! ما شما را می‌شناسیم، قبلا در حوزه استاد بودید و علاقه شدیدی به درس خواندن و درس دادن داشتید، اما شما مسوولیت را قبول کردی و می‌دانیم که روحیه ضدظلم و ولایی داری و برای رضای خدا همانطور که دو نفر را سریعا اعدام کردید و دستتان هم درد نکند، بایستید." احمد جنتی در آن اظهارات با اشاره به اینکه "اکنون جای رافت اسلامی نیست جای غلظت است" با ذکر آمار و ارقام به صادق لاریجانی یادآوری کرده بود که: "در 18 تیر ضعف نشان دادید؛ چند نفر در آن زمان اعدام شدند؟ اگر حالا هم ضعف نشان دهید آینده بدتری در انتظار شماست. در عین حال قانون هم باید رعایت اما قرآن و اسلام و ولایت هم باید حفظ شود و نباید به کسانی که مفسده می‌کنند رحم کرد، زیرا علی(ع) هم در عین داشتن رافت اسلامی چند هزار نفر را در یکی از جنگ‌ها کشت و لذا نه می‌توانیم افراط در مجازات داشته باشیم و نه تفریط." البته این گونه اظهارات و درخواست اعدام برای زندانیان و بازداشت شدگان در اظهارات احمد جنتی تازگی ندارد. او پیش از این در 5 مردادماه 1385 نیز از اعدام 29 نفر از کسانی که در جریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی نیروی انتظامی دستگیر شده بودند به وجد آمده و در خطبه های نماز جمعه تهران گفته بود: "آفرین بر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی كه طرح امنیت اجتماعی را اجرا می‌كنند.

  اگر علی(ع) بود بیش از این‌ها اعدام می‌كرد، ایشان مردی نبود كه با كسانی كه امنیت جامعه را برهم می‌زنند سازش كند. اگر امنیت نباشد حكومت به هدف خود نمی‌رسد؛ لذا این نوع كارها باید ادامه یابد." علاقه آیت الله جنتی به برخوردهای خشن با منتقدین و مخالفان و زندانیان البته درباره خانواده خودش نیز صدق می کند، چنانکه به گفته برخی از زندانیان سیاسی(خاطرات عزت شاهی) او پیش از دستگیری فرزندش محدحسین جنتی و کشته شدن وی و همسرش در سال 1360 نیز اعلام کرده بود که اگر فرزندش دستگیر و اعدام شود 40 روز روزه شکر خواهد گرفت. محمد حسین جنتی فرزند آیت الله جنتی که از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود بنا بر گفته آیت الله حسین موسوی تبریزی "در حمله نیروهای کمیته انقلاب، سپاه و دادستانی به خانه های تیمی سازمان مجاهدین خلق همزمان با موسی خیابانی و اشرف ربیعی زده شد." آیت الله موسوی تبریزی که از شهریور سال 60 دادستانی کل انقلاب را بر عهده داشته در سال 83  در گفت و گویی با "ماهانامه چشم انداز ایران" گفته بود که "حسین جنتی در خانه مخفی که موسی خیابانی و اشرف ربیعی نبود اما در یکی دیگر از 80 خانه مخفی مجاهدین که در یک روز ( 19 بهمن 60) مورد حمله قرار گرفت دستگیر شد. حسین جنتی يكی از سران بود. همسرش هم در همان روز كشته شد و نوه‌اش محسن را كه سه‌ساله بود تحويل آقای جنتی داديم." البته برخی منابع علت خوشنودی آیت الله جنتی از کشته شدن فرزند و 40 روز روزه شکرانه وی را اطلاع محمدحسین جنتی از روابط آیت الله احمد جنتی با ساواک در پیش از انقلاب اسلامی سال 57 نیز مربوط می...


Share/Save/Bookmark

more from Sahameddin Ghiassi
 
Hoshang Targol

عاملين ترورها و جنايات کودتاي 22 خرداد

Hoshang Targol


عاملين ترورها و جنايات کودتاي 22 خرداد را
در زندان وکيل آباد مشهد سر به
نيست کردند،

تا نگويند آمرين آنها کداميک از فرماندهان نيروي انتظامي بودند
!

يک سال قبل از انتخابات رياست جمهوري88 در تهران و برخي مراکز استان ها،
نيروي انتظامي اقدام به جمع آوري تعدادي از افراد مسئله دار که بيشتر
آنها در ارتباط با مواد مخدر و باج گيري در محلات جنوب شهر پرونده داشتند
کرد.

جمع آوري اين افراد با تبليغات گسترده توام با ارعاب و خشونت همراه
بود

که به طور وسيع از طرف سيماي جمهوري اسلامي پوشش داده شد. مديريت پروژه
را فرماندهان نيروي انتظامي سردار رادان وسردار زارعي که هر دو از فاسد
ترين افراد اين نيرو هستند و تحت نظارت فرمانده سپاه عزيزجعفري صورت
گرفت. البته در اين زمينه، سردار زارعي فرمانده سابق نيروي انتظامي تهران
بزرگ مهارت و تجربه اي بيشتر داشت. اگر بخاطر داشته باشيد از او در جريان
يک تسويه حساب داخلي در نيروي انتظامي، در يک خانه تيمي با 6
يا 7 زن و

دختر برهنه فيلم گرفته بودند. فيلمي که از او تهيه شده بود نشان ميداد که
او اين دختران و زنان را برهنه کرده و وادار به نماز جمعي کرده و خود از
پشت آنها را تماشا مي کرد. بعد از اين رسوائي او را از راس نيروي انتظامي
تهران بزرگ برداشتند، اما به دليل همين ارتباط ها و مناسبات با اوباش و
اداره کنندگان خانه هاي فساد مامور سازمان دادن طرح اوباش بگيري کردند.
که اين اوباش بگيري نيز در واقع فراهم ساختن مقدمات
کودتائي بود که در

انتخابات 22 خرداد روي داد. شبکه بزرگي از اوباش را وي سازمان داد و براي
انواع جنايات به خيابان ها فرستاد و در بازداشتگاه ها نيز همين اوباش را
به جان بازداشت شدگان جوان انداخت.

باز گرديم به عقب. يعني به زمان اجراي طرح مقابله با اوباش. در جريان آن
طرح، مشتي چاقوکش حرفه اي، متجاوز به عنف، جوانان کم سن و سال که در شبکه
توزيع مواد مخدر و روابط جنسي بودند و عده اي زورگير محلي را دستگير
کردند. نحوه دستگيري بسيار خشن بود تا اوباش روحيه خودشان را از دست داده
و تسليم هر خواستي شوند که بازداشت کنندگان از آنها دارند. براي محکم
کاري، چند نفري از آنها را نيز اعدام کردند تا بقيه حساب کار دستشان آمده
و آماده اجراي هر دستوري شوند که به آنها ابلاغ مي شود. براي آنها که
اعدام نشدند پرونده هاي قطوري درست کردند و آن را مانند شمشير داموگلس
بالاي سرشان قرار دادند. بعضي از اوباش سابقه دار را هم براي سازمان
دادن

طرحي که براي کودتا در دست داشتند از زندان بيرون آوردند و رئيس اين
اوباش کردند. از جمله "اسماعيل تيغ کشمعروف که از زندان رجائي شهر
يکسال و نيم پيش از انتخابات 22 خرداد آزاد شد.

براي آنها کلاس ها مخصوص آموزشي ترتيب دادند. هفته دوم انتخابات 22
خرداد، و پس از سخنراني رهبر در نماز جمعه تهران که فرمان سرکوب معترضان
را داد، اين شبکه وارد عمل شد. آنها را در اکيپ
هاي چند نفره تحت سرپرستي

و نظارت واحد بسيج و لباس شخصي ها به خيابان ها فرستادند و گروهي ديگر را
> > مامور فاجعه آفريني در
> > کهريزک وزيرزمين وزارت کشور کردند. البته با اين وعده که پس از اتمام
> > ماموريت مي توانند حکم آزادي خود را دريافت کرده و با گرفتن مبالغي کمک
مالي، يک سفر زيارتي به مشهد، حتي براي زيارت به کربلا، زندگي جديدي را
براي خود سامان بدهند.

اما مسئله به
همين جا خاتمه نيافت و طرح دوم از دل طرح اول و پيش از سفر

زيارتي مشهد بيرون آمد. يعني پس از نقش آفريني در سرکوب، ماموريت هاي
جديدي نيز به برخي از آنها داده شد. از جمله ترور افرادي که براي ترساندن
رهبران جنبش سبز و همچنين ايجاد وحشت در ميان روشنفکران و دانشگاهيان
معترض بايد کشته مي شدند. بعضي از آنها بايد سر سپردگي کامل خود را با
اين ترورها ثابت مي کردند. استاد مسعود عليمحمدي از اساتيد
دانشگاه

تهران و استاد غلامرضا سرابي از جمله اين قربانيان بودند. غلامرضا سرابي
در پرونده کهريزک چند گزارش تائيدي در باره قتل هاي انجام شده صادر کرده
بود. عامل ترور دکتر سرابي هم به همين ترتيب از ميان برداشته شد. همچنان
که خيلي از عاملين فجايع زير زمين وزارت کشور و بازداشتگاه کهريزک از
ميان برداشته شدند و نامشان در هيچ پرونده اي نيست. البته در ليست اعدامي
هاي زندان وکيل آباد مشهد هست.

سرانجام، بسياري از آنها به بهانه زيارت به مشهد اعزام شدند، اما دستور
دستگيري آنها در مشهد صادر شده بود و آنها را به جاي زيارت مستقيم به
زندان وکيل آباد مشهد بردند. در هفته هاي اخير، جمع زيادي از آنها در
همين زندان اعدام شده اند. آنها را در مشهد اعدام کردند تا انعکاسي در
تهران نداشته باشد. آنها به خانواده هاي خود گفته بودند که بخشيده شده
اند و اجازه گرفته اند که زندگي جديدي را بي سر و صدا در يک گوشه ديگر
ايران شروع کنند. اما همه اينها يک فريب و توطئه بود و آنها را به مشهد
برده و کشتند!!!


Sahameddin Ghiassi

میګویند که مردم اکراین علیه کشتار اعتراض کردند

Sahameddin Ghiassi


اینهم عکسی از اعتراض کنندګان زن و برخورد نیروهای امنیتی جمهوری  اسلامی  اینطور نوشته شده بود