نوجوان 17 ساله به مرگ محکوم شد

Share/Save/Bookmark

نوجوان 17 ساله به مرگ محکوم شد
by SCE Campaign
11-Jul-2008
 

تهران- خبرگزاری ایسکانیوز:شاگرد نوجوان یک آرایشگر که مردی را قربانی جنایت خیابانی کرد، امروز در دادگاه کیفری تهران به مرگ محکوم شد. به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه حوادث ایسکانیوز:شامگاه 21 فروردین 1386 افسران کلانتری 111 هفت چنار تهران فهمیدند مرد جوانی مقابل آرایشگاه خیابان 16 متری امیری با ضربه های کارد، نقش زمین شده است.

پلیس و اورژانس برای نجات «شاهین» 25 ساله به تکاپو افتاد اما او بر اثر خونریزی شدید تسلیم مرگ شد. بدین ترتیب بازپرس «حسین اصغرزاده» کشیک دادسرای جنایی پایتخت و کارآگاهان دایره 10 اداره آگاهی مرکز نیز به قربانگاه رفتند و رسیدگی به جنایت را در دستور کار خود قرار دادند. تحقیق محلی نشان می داد«شاهین»به دنبال دعوا با «کمال»17 ساله که شاگرد آرایشگر بود کارد آجین شد و جان باخت. با افشای این مساله، مجرم نوجوان فقط دو ساعت بعد ردیابی شد و در حالی که تلاش می کرد از پایتخت فرارکند دستگیر شد. «کمال» که می دانست هیچ شانسی برای گمراه کردن بازپرس و پلیس جنایی ندارد بدون هیچ مقاومتی لب به اعتراف گشود و به تشریح جزییات عصیانگری پرداخت. او مدعی شد هنگامی که در آرایشگاه سرگرم اصلاح موی مشتری اش بود متوجه متلک پرانی «شاهین» به یک دختر شد و به خاطر غیرتی شدن، خون به پا کرد!

به دنبال اعتراف های جانی نوجوان ،کیفرخواست پرونده اش از سوی «حیدری» دادیار شعبه اظهار نظر دادسرای ناحیه 27 صادر و به دادگاه کیفری تهران فرستاده شد. در نشست رسیدگی به این پرونده که امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی «نورا...عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار برگزار شد نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای «کمال» اشد مجازات خواست. سپس مادر داغدار رو به روی پنج قاضی ایستاد و برای قاتل پسرش درخواست حکم مرگ کرد.  «عزیزمحمدی» از «خسرو» و «محمد مهدی» که شاهد جنایت بودند خواست یک به یک به بیان جزییات آنچه دیده اند بپردازند. خسرو 40 ساله گفت:جلوی مغازه ام ایستاده بودم که متوجه درگیری چند پسر شدم.جلو رفتم و میانجیگری کردم. آن موقع شاهین، سوار موتورش شد تا محل را ترک کند اما یکی از پسران فحش داد و درگیری از سرگرفته شد. آنجا بود که «کمال» از پشت یک ضربه به شاهین زد.گزارش ایسکانیوز می افزاید، محمد مهدی 26 ساله نیز کمال را عامل جنایت نامید و شهادت داد؛ دیده که کمال ضربه مرگ را به شاهین زده است.
وقتی نوبت دفاع مجرم رسید جنایت را گردن گرفت:« همراه مهدی و محمد، جلوی آرایشگاه ایستاده بودم که فهمیدم شاهین به چند دختر متلک گفته و با آنها درگیر شده است.» وی افزود:مهدی(پسر صاحبکارم) جلو رفت و با شاهین درگیر شد.آن موقع بود که پدرش سر رسید اما شاهین اما او را هول داد و مهدی فریاد زد که از مغازه چاقو بیاورم. کمال ادامه داد:شاهین که عصبانی بود به من حمله کرد و به ناچار چاقو کشیدم. نمی دانم چه طور شد که ناگهان من و شاهین روی زمین افتادیم و چاقو از پشت به قلب او فرو رفت!باور کنید قصد کشتن او را نداشتم. با پایان حرفه های پسر تبهکار، قضات دادگاه کیفری وارد شور شدند و او را به مرگ محکوم کردند.
حکم تا 20 روز پس از ابلاغ ، قابل تجدید نظر خواهی است.525/120

Share/Save/Bookmark

more from SCE Campaign
 
Parthian

Thank you SCE

by Parthian on

Thank you very much SCE for working on behalf of Iran's children, and trying to protect them from one of the most brutal, dark, medieval forces on this planet.


default

Age be ein bahane Shahin ro koshte, haghesh marge va bas.

by Unknown (not verified) on

"Amre be marouf va nahye az monkar", What a good excuse to kill people!